2023-09-20, 06:54
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokyostunnelbana
Senaste om Darkweb, Flugsvamp och liknande: Krig nu

"– Sverige ska veta att alla som stöttar Rawa Majid, alla som springer ärenden för honom, alla som köper narkotika av honom, riskerar att dö, berättade en källa inifrån Abdo-falangen för Expressen."

En del Vendors på Flugsvamp exempelvis är drabbade. Och finns med på en ny lista nu.
Jag kan inte säga vilka dock.

Var försiktiga, och rädda om er. Jag hade undvikit Darkweb helt och hållet som läget är nu.

Du tror inte det handlar om just vendors på FS och Arch som köper av Rawa? Har svårt att se att de skulle börja skjuta eller rikta in sig på random svensson som råkat köpt en femma valfritt som har någon koppling till ovanstående. Men ja vem vet, kanske bäst att undvika just de som har någon koppling till räven för tillfället.
Citera
2023-09-20, 07:02
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilapa
Fan vad du är grym tack som fan för det utförliga svaret!
Då var det ändå typ som swishamoneros support skrev

Testade faktiskt swishamonero inatt och det gick väldigt smidigt. Det försvann väl cirka en hundring av de monero jag köpte där men det är inte så farligt om man jämför med revolut - binance - kraken - plånbok - darknet metoden jag kört på tidigare där cirka 40-50kr försvann i avgifter mellan sidorna.

Risken jag kan se är väl att du ändå bör skicka dina monero till en plånbok som mellanled innan darknet för att göra dig själv lite mer anonym, en säkerhetsgrej liksom.
Citera
2023-09-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Tror senast jag räknade ut att jag förlorade runt 40-50kr på alla avgifter då jag förde över mellan sidorna. Och då var det från Revolut till Binance (växla till bitcoin), vidare till kraken (växla till monero) och sedan från kraken till min privata plånbok. Sedan förde jag över till Arch. Inte så farligt alltså med tanke på alla mellanhänder.

Varför kör du första steget? Känns lite onödigt då du kan eliminera det steget genom att göra sepa-betalning direkt till ditt kraken-konto och köpa xmr.
Citera
2023-09-20, 12:24
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Varför kör du första steget? Känns lite onödigt då du kan eliminera det steget genom att göra sepa-betalning direkt till ditt kraken-konto och köpa xmr.

Tidigare kunde man köpa xmr på binance men det alternativet tog de bort för ett tag sen. Sen accepterade inte kraken att jag förde över från revolut (där jag växlade sek till eur) vill jag minnas. Men bör helt klart gå att förenkla processen som du säger.
Citera
2023-09-20, 12:28
Medlem
Citat:
Tidigare kunde man köpa xmr på binance men det alternativet tog de bort för ett tag sen. Sen accepterade inte kraken att jag förde över från revolut (där jag växlade sek till eur) vill jag minnas. Men bör helt klart gå att förenkla processen som du säger.
Menar du att du växlar sek till eur hos kraken? Eller att du växlar sek till eur i revolut för att sedan skicka SEPA-överföring i euro till kraken & där stötte på problem?

Har du kollat upp så att ditt registrerade namn är identisk på revolut samt kraken? Frågar för jag har inga problem att skicka euro från revolut till kraken. Har man mellannamn på tex revolut kontot men inte på kraken-kontot så brukar det inte gå igenom tex. De flesta är lite kinkiga på den fronten.
Citera
2023-09-20, 12:32
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Menar du att du växlar sek till eur hos kraken? Eller att du växlar sek till eur i revolut för att sedan skicka SEPA-överföring i euro till kraken & där stötte på problem?

Har du kollat upp så att ditt registrerade namn är identisk på revolut samt kraken? Frågar för jag har inga problem att skicka euro från revolut till kraken. Har man mellannamn på tex revolut kontot men inte på kraken-kontot så brukar det inte gå igenom tex. De flesta är lite kinkiga på den fronten.

Växlade sek till eur i revolut för att sedan skicka till kraken då det inte gick igenom. Men tack för tipset, ska undersöka saken vidare!
Citera
2023-09-20, 13:44
Bannlyst
Citat:
Testade faktiskt swishamonero inatt och det gick väldigt smidigt. Det försvann väl cirka en hundring av de monero jag köpte där men det är inte så farligt om man jämför med revolut - binance - kraken - plånbok - darknet metoden jag kört på tidigare där cirka 40-50kr försvann i avgifter mellan sidorna.

Risken jag kan se är väl att du ändå bör skicka dina monero till en plånbok som mellanled innan darknet för att göra dig själv lite mer anonym, en säkerhetsgrej liksom.

Aa dom är väldigt smidiga, är säker på att man kan få ner priserna om man köper större summor. Jag tycker dom är bäst på marknaden iallafall!
Citera
2023-09-22, 23:41
Medlem
Tja folket behöver hjälp, hur skriver man ett meddelande till en säljare står om att man behöver nån ”pgb” eller liknade.
Archetyp.
Citera
2023-09-23, 20:43
Medlem
Phobiazis avatar
Är det rekommenderat att köpa btc till cake, växla där o sen skicka till arch? Eller vad är bäst o säkrast?

Undrar också om VM whonix via w10 är säkert eller lämnas spår..?

Sista fråga - finns det a-phip eller dylika underbara rc stims där helst inrikes?
Citera
2023-09-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajen21
Tja folket behöver hjälp, hur skriver man ett meddelande till en säljare står om att man behöver nån ”pgb” eller liknade.
Archetyp.
Antar att du menar pgp?
Om du inte har någon aning om vad pgp är, så borde du antingen försöka läsa på (finns guider/trådar på t.ex archeforum) eller inte hänga på darknet.. Behöver man inte ha en pgp-nyckel för att ens skapa ett konto på arche? Vill minnas att det var ett krav när jag reggade mig i samband med att fs3 gick ner, men det kan ju såklart ändrats
Citera
2023-09-24, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Är det rekommenderat att köpa btc till cake, växla där o sen skicka till arch? Eller vad är bäst o säkrast?

Undrar också om VM whonix via w10 är säkert eller lämnas spår..?

Sista fråga - finns det a-phip eller dylika underbara rc stims där helst inrikes?

Det bästa är du köper monero direkt utan att behöva växla.
Citera
2023-09-24, 10:30
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:

Fast du köper ju jäkligt dyra Monero, 2040 kr per 1 XMR.

Köper jag på localmonero betalar jag runt 1600kr per 1 XMR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in