2024-01-19, 00:48
Medlem
Vad är den största behållningen nuförtiden med att shoppa på nätet såhär? För ett gäng år sen då tillgången inte var lika stor och utbredd såg jag poängen men numer är det väl enklare att sköta det på klassiskt vis? Eller är det för lantisar där saker inte är lika tillgängliga?
Citera
2024-01-19, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Vad är den största behållningen nuförtiden med att shoppa på nätet såhär? För ett gäng år sen då tillgången inte var lika stor och utbredd såg jag poängen men numer är det väl enklare att sköta det på klassiskt vis? Eller är det för lantisar där saker inte är lika tillgängliga?
För att slippa behöva ge sig ut och bli hasslad av någon arabunge i orten?
Mycket bekvämare att bara beställa hem saker på lådan!
Mindre risk för att bli rånad, mindre risk för att bli påkommen och vet man av vilka man ska handla så kan man få bättre grejer på nätet kontra från random babbe. (Att man lyckats få högre kontakter går inte att jämföra. Man får ju se det som så att de som kan handla på nätet är lika med de som handlar av 12 åriga muhammed)
Citera
2024-01-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
För att slippa behöva ge sig ut och bli hasslad av någon arabunge i orten?
Mycket bekvämare att bara beställa hem saker på lådan!
Mindre risk för att bli rånad, mindre risk för att bli påkommen och vet man av vilka man ska handla så kan man få bättre grejer på nätet kontra från random babbe. (Att man lyckats få högre kontakter går inte att jämföra. Man får ju se det som så att de som kan handla på nätet är lika med de som handlar av 12 åriga muhammed)

Ah, då är jag med dig. Jag jämför med om man har bra pejl och kontakter och vet vad man får och varifrån. I det läget känns ju handel online onödig.
Citera
2024-01-19, 01:42
Medlem
Bara jag som inte kommer in på FS? verkar vara nere nu..

hade förövrigt flera beställningar som ej kommit fram sedan 3 veckor tillbaka..
Citera
2024-01-19, 09:07
Medlem
Xanyos avatar
Citat:

Utbudet är extremt mycket större online än vad någon langare kan erbjuda & priserna mycket bättre samt kvaliteten på varorna är också vara bättre.

Sen är det skönt slippa behöva stämma av med någon fixa en plats & tid för att köpa grejer, mycket bekvämare bara lägga en order & få den hem på lådan.
Citera
2024-01-19, 09:12
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moloc90
Bara jag som inte kommer in på FS? verkar vara nere nu..

hade förövrigt flera beställningar som ej kommit fram sedan 3 veckor tillbaka..

Jag har inga problem att komma in, FS är uppe & rullar på som vanligt.
Citera
2024-01-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutatrollamannen
Gör så hoppas du får ditt knark <3

Oavsett om det görs insatser på terminaler eller inte så finns det en flaskhals. Det finns inte oändligt med narkotika hundar, dem kan inte jobba särskillt länge, Postnord kan inte stanna hela deras process då skulle det ta tvärstopp. Dem kanske kan hitta något men fortfarande majoriteten slinker igenom. Det är så stora mängder brev.

Vad vet jag dock!!

Mottog inget idag heller. Det har gått över 15 dagar nu.....
Citera
2024-01-19, 15:45
Medlem
Xanyos avatar
Efter upprepade utelämnande leveranser från FS så fick jag idag iallafall en order av en säljare som alltid har levererat 10/10 ggr.

Så jag antar det är inte posten det är fel på det är vilka säljare man beställer ifrån.
Citera
2024-01-19, 16:32
Medlem
Det ska bli spännande att se hur länge detta håller i sig och vad långtidseffekterna för dom som får beslag blir.

Jag kan tänka mig att dessa månaders satsning har varit för att man helt enkelt vill punktmarkera brukare och införa rutiner för att kolla dessa individers post framöver. Jag bara spånar men aktiviteten i denna tråd och mängden dispyter på Arch får mig att tro att det verkligen har pågått någon form av insats.
Citera
2024-01-19, 16:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Du kan läsa reviews. Kvalitéten är generellt betydligt bättre på Darknet än på gatan. Om vi tar LSD ex. så skiljer det sig sällan mer än 15% från utsagd styrka på tabbarna på Darknet till skillnad från på gatan där det ofta är mer än 50%.
Citera
2024-01-19, 17:13
Medlem
Ni som fortfarande beställer på FS4 borde nog ta en funderare.
Om ni kollar andra trådar här så ser ni att det är massvis med köpare som fått paket beslagtagna senaste månaden.

Samtidigt skriver aftonbladet att en person kopplad till FS4 sitter häktad.
Inte helt omöjligt att ägarna torskat och att snuten nu har kontroll över flugsvamp och samlar bevis.

Och hur kan man bättre samla bevis än att ha full koll på vem som beställer vad och från vem.

Mycket möjligt att dom trixat med kodningen och kan se Alla beställningar där automatisk kryptering används.
Förklarar även alla beslagtagna försändelser senaste månaden.

Ja, många försändelser kommer fortfarande fram.
Men det finns inga resurser att beslagta alla tusentals paket samt så vill dom väl att man fortsatt skall tro att allt är som vanligt och att enorma flödet av beslagtaget enbart är pga nya lagen.

Självklart spekulerar jag bara men känns väldigt logiskt och vore inte första gången.

Knarka lugnt!
Citera
2024-01-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Interista10
Ni som fortfarande beställer på FS4 borde nog ta en funderare.
Om ni kollar andra trådar här så ser ni att det är massvis med köpare som fått paket beslagtagna senaste månaden.

Samtidigt skriver aftonbladet att en person kopplad till FS4 sitter häktad.
Inte helt omöjligt att ägarna torskat och att snuten nu har kontroll över flugsvamp och samlar bevis.

Och hur kan man bättre samla bevis än att ha full koll på vem som beställer vad och från vem.

Mycket möjligt att dom trixat med kodningen och kan se Alla beställningar där automatisk kryptering används.
Förklarar även alla beslagtagna försändelser senaste månaden.

Ja, många försändelser kommer fortfarande fram.
Men det finns inga resurser att beslagta alla tusentals paket samt så vill dom väl att man fortsatt skall tro att allt är som vanligt och att enorma flödet av beslagtaget enbart är pga nya lagen.

Självklart spekulerar jag bara men känns väldigt logiskt och vore inte första gången.

Knarka lugnt!

Kan du länka artikeln om FS 4 på Aftonbladet för jag hittar bara om FS 3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in