Citat:
Ursprungligen postat av
asdman123
[...]
Har sett att vissa släpper både in och ut genom Europa. Det är helt enkelt tvärlugnt när en stabil säljare har 'skickar utrikes'? Så lugnt detckan bli åtminstone?
[...]
Den enda gång jag köpt från utlandet var när jag själv bodde utomlands utanför Europa.
Bodde i en sunkig lägenhetsbyggnad där posten bara tryckes in genom postlådan i den extremt gigantiska portdörren, sedan låg allt huller om buller på golvet i trappen, om inte andra grannar var vänliga nog att plocka upp posten och lägga i skolådan som stod vid sidan av när dom upptäckte posten när dom öppnade porten vid hemkomst.
Jag kunde skriva vilket namn jag ville som mottagare när jag la min order (minns till och med mitt fake-namn jag använda - "Jerry Byrne") sen var det bara att rota genom skolådan när man kom hem.
Med andra ord, min erfarenhet av att handla utrikes är något otroligt annorlunda än vad din kommer vara, så jag kan inte svara på frågan.
Ditt inlägg fick mig dock att tänka tillbaka när man fortfarande var ung :P
Jag tror det absolut viktigaste är stealth, stealth och åter stealth när du ska handla utrikes. Du måste helt enkelt efterforska själv på archetyps forum efter säljare som har bra stealth.
Det bästa är nog faktiskt att starta en tråd på archetyp och helt enkelt fråga (eller skicka PM till flera säljare och fråga rörande utlandsutskick).