Citat:
Ursprungligen postat av
SDless
Kände inte till det. Skiljer det sig från FS på något sätt? Varför är då köparna på FS så bedrövade för att FS3 läggs ned?
Samma upplägg och system som FS så nej.
Eftersom nästan ingen av FS3 säljarna av någon anledning har valt att gå över till Torrez ännu vilket är märkligt då det vore den optimala lösningen för både dom och kunderna. Förutom 1-2 st nu när jag kollar som har reggat sig på Torrez, någon som säljer LSD och någon som säljer något potensmedel. Läste idag dock att GoB skrivit på flugforumet att de ska regga sig där.
Dock så verkar 99% av säljarna istället hänvisa att om man fortfarande vill handla hos deras shop så ska man göra det via deras clearnet sida eller maila till någon protonmail där man vill att kunden skickar BTC i förskott utan någon form av säkerhet att de ens postar varorna.
För mig luktar det i alla fall som scam-försök, de kan göra det enkelt och säkert för alla parter och bara gå över till Torrez och fortsätta där men näää man ska betala i förskott via deras egna hemsida / mail nu som dom satt upp. Min gissning är att många säljare blivit av med massa cash som admin baxxat och nu vill de få tillbaka sina förluster genom att scamma folk, kanske inte sina stammisar men vanliga / nya kunder och köra selektiv scam och på så sätt få tillbaka en del av det dem torskat. Skulle rekommendera att inte beställa och betala något i förskott för tillfället tills de går över till torrez eller vänta på att ny ''FS4'' kommer upp eller liknande lösning. I alla fall lägg inte en större order och betala massa tusenlappar i förskott, testa med nån liten provbeställning om ni ändå ska beställa och betala upfront så ni inte blir av med för mycket om det visar sig vara scam.