2023-05-31, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Tjena!

Jag är en gammal räv som inte beställt sen Nattport.

Har läst i timmar med Luffarn, Flugsvamp, Archetyp, Monero, Elextrum osv. men nu har jag nått vägens ände. Mina datakunskaper är skarpt begränsande.

Har kommit till Archetyp Market och fixat allt där emellan. Nu när jag registrerar mig på Archetyp Market med användarnamn, lösen, PIN osv och bockat i en bruten cirkel, så trodde jag att man var i mål. Men icke. Då det verkar det som att jag behöver en invite till Archetyp Market?! Är det så att man är beroende av en invite eller kan jag gå runt det på något vis? I så fall hur?

Om det behövs en invite och någon känner sig översnäll idag så räcker inte mitt ordförråd till för att beskriva vad det skulle betyda för mig personligen av att få ett PM här med en invite för att ta mig framåt då min ordinarie källa ej är kvar.

Svar här från någon av min frågor så skulle det också vara till stor hjälp. Har snart slagit sönder skärmen på min gamla laptop för det är fjärde gången jag sitter i timmar tills hjärnan inte orkar mer (är en grovis, inte akademiker).

Skulle således tokuppskatta ett PM med en Invite. Om det är den enda vägen framåt.

Tack på förhand!

Jag kan inte skicka pm annars kan jag skicka invite länk.
Citera
2023-05-31, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jockibol
Nejdå, det ska verkligen inte behövas. Du fick länken ifrån archetyp.cc hoppas jag?

Jo, jag tror det. Om du menar att jag får en mastodontlänk med ### på två ställen som jag byter ut mot tre bokstäver/siffror på två ställen. Är det du menar eller är jag ute på vift? Är det det du menar så fastnar i det läget.

Citat:
Ursprungligen postat av kallemaan
Jag kan inte skicka PM annars kan jag skicka invite länk.

Synd, att du inte kan skicka PM, men verkligen jättteschysst av dig att erbjuda en invite. Jag antar att det inte går att lösa heller pga. anonymeten?
Senast redigerad av asdman123 2023-05-31 kl. 20:45.
Citera
2023-05-31, 20:56
Medlem
Citat:
Jo, jag tror det. Om du menar att jag får en mastodontlänk med ### på två ställen som jag byter ut mot tre bokstäver/siffror på två ställen. Är det du menar eller är jag ute på vift? Är det det du menar så fastnar i det läget.

Synd, att du inte kan skicka PM, men verkligen jättteschysst av dig att erbjuda en invite. Jag antar att det inte går att lösa heller pga. anonymeten?

Yes, det är det jag menar. Har varit helt omedveten om att det ens finns en invite länk, men kan kika på det och skicka ett pm om jag hittar något.
Citera
2023-06-01, 00:14
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Ja jag blev av med 2 utav 3 beställningar som gjordes utspritt på två veckor. Ett kom fram de andra gjorde inte det.

Förmodligen sewlektivt scam, är dom inte helt kassa på stealth så ska det komma och är dom det ändå sånt folk skulle blåsa andra. Har också väntat ppå ett paket 2.5rv men han har ju blåst mig såklart, inget koommer efter 2.. dom kör selektiv scam. Pengar, göra mmer pengar är deras motto. Själv varit där. Sålt på FS, som tu var hade vi iaf moral kvar dåå, fs 2 och 3..den oppoerioden
Citera
2023-06-01, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jockibol
Yes, det är det jag menar. Har varit helt omedveten om att det ens finns en invite länk, men kan kika på det och skicka ett pm om jag hittar något.

Efter mycket om jävla men så det har löst sig och det var tack vare en invite-länk via en irl-polare som hade flax. Guld av dig att erbjuda att skicka ett PM med en invite om du hade hittat en invite, men det har löst sig.

Jag kan inte svära på att man måste ha en invite-länk nu, men när jag reggade mig så stod det under användarnamn, lösenord, mail etc "please enter your invite code" eller liknande. Men jag har inte hängt med sen Nattport, det kanske går utan med.

Tack för svar och hare kung!
Citera
2023-06-01, 10:08
Medlem
Jag kommer inte in idag, någon med samma problem? Mitt konto la ner så försöker skapa ett nytt. Löst alla de där nya grejerna i början man ska fylla i. Men när jag ska logga in hamnar jag bara på olika anti phishing sidor som aldrig tar slut. Någon med samma problem?
Citera
2023-06-01, 10:11
Medlem
Det var inget det löste sig
Citera
2023-06-01, 10:38
Medlem
Kommer fortfarande inte in, inte gjort på flera dagar. Fastnar där man ska fylla i ###, när jag sedan fyllt i dem så står det bara att adressen inte kan hittas...
Någon som vet hur man löser det här?
Citera
2023-06-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelisMargarita
Känner du dig bekväm med att berätta vilken tjomme på localmonero det gäller? Alternativt var jag kan finna den informationen.

Jag kommer inte ihåg men har läst det på archetyp forum och ev i denna tråden, men det var en av säljarna som använde Swish och flera av dom som växlat en lite "större" summa fick besök av polisen.

Har bara använt localmonero nån enstaka gång och det var alldeles för dyrt så slutade växla där för efter växlingen så blev det ju samma pris som på "gatan", blir väl lite bättre priser om man har bitcoins att betala med men det blir mycket billigare på t.ex Kraken.com. Handlar inte så mycket alls nuförtiden utan blir nån order i månaden och växlar du t.ex 1000kr på Kraken.com så får man ju ca 940kr och det kostar ju nästan inget att skicka vidare Monero så det är inte som med bitcoins där det ibland är riktigt dyrt att skicka vidare coins så man förlorade en del efter man skickat iväg sina coins från sin plånbok. Men var ett tag sedan jag hade bitcoins så kanske är mindre avgifter nuförtiden?

Men det finns väl andra alternativ till Kraken men har inte så jättebra koll nuförtiden så någon annan kanske har något annat tips?
Citera
2023-06-01, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Förmodligen sewlektivt scam, är dom inte helt kassa på stealth så ska det komma och är dom det ändå sånt folk skulle blåsa andra. Har också väntat ppå ett paket 2.5rv men han har ju blåst mig såklart, inget koommer efter 2.. dom kör selektiv scam. Pengar, göra mmer pengar är deras motto. Själv varit där. Sålt på FS, som tu var hade vi iaf moral kvar dåå, fs 2 och 3..den oppoerioden

Ja antagligen, man ska vara väldigt noga vem man beställer av och det gäller ju såklart på alla markets. Synd att man inte får skriva vilka säljare man ska undvika och vilka som är bra men t.ex på Archetyp så finns det ju ett par som var aktiva på fs3 (och ev på fs4 men var längesedan jag kollade deras utbud) som fortfarande är gröna men även några nya namn men undviker 60-70% av säljarna och har fortfarande inte blivit av med någon post inom Sverige och har beställt online sen man köpte via krypterad mail och man betalde in sin order till ett vanligt konto (målvakt).
Citera
2023-06-01, 11:53
Medlem
Citat:

Har du fortfarande inte kommit in? Den första sidan på archetyp.cc när du skriver i dom bokstäverna/siffrorna kan strula lite så man får ladda en ny captcha sen kommer du vidare till den andra captcha'n och den fungerar klockrent tycker jag, men sen sparar du länken när du kommit in så slipper du gå igenom den första captcha som finns på archetyp.cc (som sagt den kan strula lite så det är bara att ladda en ny tills det fungerar).
Citera
2023-06-01, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Är det arch och inte FS4 man ska satsa på?
Kör arch btc nu eller är det bara den andra valutan.? Hur skaffar man den lätt och vart då isåfall? Låter skrämmande, men det tyckte man ju nör man va ny på btc med

Säljer dem rc på archetype? Verkar inte få göra det på fs men jag letar a-php o a-phip så hoppas arch har...

Monero xmr är inte mer komplicerat än bitcoin, precis samma som med bitcoin fast du får skaffa en plånbok till Monero som GUI wallet eller Cake wallet. Du köper Monero på t.ex Kraken.com som har de bästa priserna och sen skickar du vidare dina monero till din plånbok och sen vidare till archetyp.cc, precis som du gör med Bitcoins fast man slipper dyra avgifter då det knappt kostar något att skicka vidare Monero.

Det är säkrare med Monero och mer stabilt (med det kan ju vara neg med då jag mest tjänat på bitcoins men även förlorat pengar så man inte hade råd med det man skulle köpa från början), tycker även det går lite fortare att skicka/ta emot Monero.

Ja archetyp.cc är det bästa alternativet men alla säljare är ju inte gröna för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in