2023-10-20, 09:55
Medlem
Emmoelmas avatar
Hej!
Undrar om någon av er köpt något av vendorn som erbjuder spårbart?

Jag köpte för ett tag sedan med spårbart men har inte fått något alls. Inget till att spåra paket med, inget i postlådan heller om det nu skulle ta den vägen eller det går till ombud som de själva pratar om? De svarar inte alls på mail längre... Har jag helt enkelt blivit blåst eller kan jag lita på dem?
Citera
2023-10-20, 10:18
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Hej!
Undrar om någon av er köpt något av vendorn som erbjuder spårbart?

Jag köpte för ett tag sedan med spårbart men har inte fått något alls. Inget till att spåra paket med, inget i postlådan heller om det nu skulle ta den vägen eller det går till ombud som de själva pratar om? De svarar inte alls på mail längre... Har jag helt enkelt blivit blåst eller kan jag lita på dem?

Va tror du?! Förstår att hoppet är det sista som lämnar människan, fast i ditt fall...så.!
Citera
2023-10-20, 12:19
Medlem
Emmoelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Va tror du?! Förstår att hoppet är det sista som lämnar människan, fast i ditt fall...så.!

Vad menar du? Klart hoppet är det sista som lämnar när man mår skitdålig... Vad menar du med i mitt fall?
Citera
2023-10-20, 12:26
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Vad menar du? Klart hoppet är det sista som lämnar när man mår skitdålig... Vad menar du med i mitt fall?

Sannolikheten att du får ditt spårbara paket är ungefär lika stor som möjligheten att trycka igenom en kossa i ett nålsöga.
Citera
2023-10-20, 13:15
Medlem
paskharens avatar
Citat:

Hade jag varit dig hade jag nog varit tacksam. Vad många inte riktigt verkar förstå och ta till sig är att det inte är amazon detta. Att skicka knark spårbart är nog höjden av korkhet. Polisen måste vara oerhört tacksam i sådana fall där dom har vattentäta bevis på både dig och säljaren tills det blir preskiberat.
Citera
2023-10-20, 13:29
Medlem
Emmoelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Hade jag varit dig hade jag nog varit tacksam. Vad många inte riktigt verkar förstå och ta till sig är att det inte är amazon detta. Att skicka knark spårbart är nog höjden av korkhet. Polisen måste vara oerhört tacksam i sådana fall där dom har vattentäta bevis på både dig och säljaren tills det blir preskiberat.

Sant, så sant! Tack för ett vettigt svar. Inte lätt att tänka klart själv när ångesten och abstinensen är så jädra hög!
Citera
2023-10-20, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Intressant, det bekräftar en del man tänkt på. Kanske förklarar det varför tjack är av så låg kvalitet på darkweb, även av de som räknas som de "bästa" försäljarna.

Det verkar som om säljarna på archertype och liknande inte har diektkontakt med labben, utan köper in i andra hand, antagligen bankat från andra dark web marknader. Och sen antagligen bankar det själva.

Som det står här.

"I kapitlet Smuggling framkom att internetsäljarna ofta gör egna
inköp direkt från hubbar och från internationella Darknetsajter. En annan
viktig iakttagelse är att många internetsäljare sannolikt även saknar
kontakter med lokala kriminella miljöe
r. Misstänkta kopplingar till
kriminella nätverk fanns i en av de 12 genomgångna förundersökningarna
och i fem av de 25 domarna.
"

och här "En mindre del av narkotikasmugglingen bygger inte på kontakter. Den är i
stället ett resultat av beställningar från internationella Darknetmarknader.
Svenska internetsäljare importerar troligtvis en väsentlig del av de preparat
som de säljer vidare till svenska kunder från dessa sidor.
I genomgången av
de 12 förundersökningar och 25 domar som gällde internetförsäljning fanns
information om narkotikans ursprung i hälften av ärendena. I de ärenden där
det finns information om smugglingen gällde knappt hälften inköp från
internationella darknetsidor
"

Det förklarar antagligen den dåliga kvaliten.
Men folk som aldrig testat anna och t tror att man får bra tjack om det är "mjukt och fint rus, jag kan äta och sova på det", och inte fattar att de trycker i sig 13% fulltjack, de är väl nöjda ändå.
Både köpare och säljare där på darknet är internetautister som fan inte har koll på grejerna amatörer. Släpper du 13% rent tjack på gatan blir det hetsigt fort. Ren blåsning!

Förklarar varför priserna på tjack irl absolut inte motsvarar priserna där inne på darknet. Dom kan släppa det så billigt såklart om dom bankar sönder produkten till ett gäng kunder som inte kan skilja på bra och dåligt.

Stöd din lokala knarklangare istället för att lalla runt med den där jävla skiten. Darknet var bara bra i början innan alla färskingar kom i och förstörde allt.
Citera
2023-10-20, 17:34
Medlem
Är archetype nere för er andra???
Citera
2023-10-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Är archetype nere för er andra???

Nope.
En av mina mirrors åkte ner förut dock, så jag bytte till den officiella länken
http://4pt4axjgzmm4ibmxplfiuvopxzf77...hdupjwyd.onion

(Notera, du hittar ovan onion-länk inne på archetyp.cc då det är den officiella, samt första, länken till archetyp, ifall du blir misstänksam över länken jag skrev ovan)
Citera
2023-10-20, 17:45
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Både köpare och säljare där på darknet är internetautister som fan inte har koll på grejerna amatörer. Släpper du 13% rent tjack på gatan blir det hetsigt fort. Ren blåsning!

Förklarar varför priserna på tjack irl absolut inte motsvarar priserna där inne på darknet. Dom kan släppa det så billigt såklart om dom bankar sönder produkten till ett gäng kunder som inte kan skilja på bra och dåligt.

Stöd din lokala knarklangare istället för att lalla runt med den där jävla skiten. Darknet var bara bra i början innan alla färskingar kom i och förstörde allt.

Måste hålla med om detta. Darknet och knark har nog passerat sin topp förlängesedan. Var ett tag sedan jag beställde där, men tar ett getöga därinne ibland. Förut var det ofta kvalite och varor som aldrig någonsin gick och få tag på gatan. Nu är det som synes skit inom alla områden. Med besprutat, dyrt och fifflat knark.
Citera
2023-10-20, 21:14
Medlem
Det har gått över en månad och jag har beställt från tre olika säljare och inte fått något, va fan är det som försiggår?

Till saken hör att farbror blå hörde av sig och sa att dom blivit meddelade av postnord att dom funnit ett brev med misstänkt narkotika, men vafan har dom verkligen lyckats lägga vantarna på alla 3 brev? Fattar ingenting 🥺

Nu kommer man ju aldrig kunna beställa något i framtiden, min brevlåda lär ju vara hårdbevakad och så fort postnord får ett brev adresserat till mig så kommer väl snuten få ståfräs.. jävla överförmyndarsamhälle vi lever i. Vem fan tar skada av att jag sitter hemma och pundar i min ensamhet?
Senast redigerad av fuckallyall 2023-10-20 kl. 21:51.
Citera
2023-10-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckallyall
Det har gått över en månad och jag har beställt från tre olika säljare och inte fått något, va fan är det som försiggår?

Till saken hör att farbror blå hörde av sig och sa att dom blivit meddelade av postnord att dom funnit ett brev med misstänkt narkotika, men vafan har dom verkligen lyckats lägga vantarna på alla 3 brev? Fattar ingenting 🥺

Nu kommer man ju aldrig kunna beställa något i framtiden, min brevlåda lär ju vara hårdbevakad och så fort postnord får ett brev adresserat till mig så kommer väl snuten få ståfräs.. jävla överförmyndarsamhälle vi lever i. Vem fan tar skada av att jag sitter hemma och pundar i min ensamhet?

Av de få inlägg jag sett som ditt (Alltså folk med liknande problem) så har det bara funnits 4 lösningar (detta är bara vad jag läst och vet inte själv hur bra det kommer funka):

1. Vänta ca 6 månader till ett år innan du gör en ny beställning
2. Se till att öka dina internetköp lite mer av vardagliga saker, som elektronik, mat, kläder/smycken/hygiensaker, gärna mycket små saker ifall dina knarkköp mest varit personligt bruk, dvs 5g-25g så att dina vanliga köp gås igenom tills dom tröttnar så kommer dom så småningom iallafall lätta på dina restriktioner. Ingen garanti att de inte fortsätter ha koll på dig, men det hjälper till att förhindra att dom kollar igenom samtliga försändelser och förhåller sig till de som ser ut som klassiska knarkbrev.
3. Flytta
4. Hitta en säljare som faktiskt har BRA (RIKTIG) stealth.
Dessa är sällsynta - de få som jag kände till som faktiskt hade BRA stealth, och jag menar bättre än vad de flesta anser som bra - alltså riktigt stealth, har försvunnit. Jag har dock självklart inte koll på ALLA säljare, så du får lurka lite på archetyps forum och kika på de trådarna som rör just säljare med bra stealth.

Exempel på RIKTIG stealth var en kvinnlig säljare som fanns på FS3 och i början av archetyp.
Hennes förpackningar såg ut som att du köpt något online, och om du öppnade upp förpackningen så såg det ut som att du köpt KAFFE.
Enda anledningen till varför jag avslöjar hur stealthen såg ut på denna säljare är för att hon försvann för mer än ett år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in