Citat:
Ursprungligen postat av
Storjata
Tja! beställde ett paket från archetyp för ca 2,5 vecka sedan och det kom ej fram på 1,5v. Gjorde en ny beställning på samma mängd (5g grönt) från samma vendor och nu en vecka efter den beställningen skickades har inget fortfarande dykt upp. beställde inrikes. VAd tror ni? beslagtagit första paketet sedan "rödlistat" adressen och sedan beslagtagit andra beställningen också? har ej fått hem brev om att det beslagtagits eller liknande, hur lång tid brukar det ta att få sådant isåfall?
Tack för hjälpen på förhand!
Kan vara säljaren (eller dess packare) som glömt att skicka paketet.
kan vara polisen som tagit det men eftersom det är sån liten mängd så orkar dom inte göra något åt det.
Brevbäraren kan ha snott det.
Någon på postcentralen kan ha snott det.
Finns många anledningar till varför ordern inte dykt upp, och säkert många fler än vad jag skrev ovan.
Eftersom det rör en så liten mängd så behöver du inte vara nojjig över polisen. Får du samtal så nekar man.
Får du hem brev där dom ber dig ringa så skiter du i det.
Sen läggs utredningen ner pga avsaknad av bevis.
Rörande ordern:
SKicka PM till säljaren. Förklara läget. Har du lite tid innan autosläpp så startar du dispyt.
Med lite tur så får du antingen pengarna tillbaka eller reship, eller ett långfinger, helt beroende på säljaren du köpt från.
Men var vänlig och stressa inte och var absolut INTE dryg, det kommer aldrig att hjälpa. Förklara läget. Kanske till och med länka till ditt inlägg här på forumet också
(här har du direktlänken till ditt inlägg, om du själv inte vet hur man hittar det:
(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion. )
Jag har flera hundra ordrar online pga mer än 10+ år av att ha handlat via darknet. Min egna erfarenhet är att 1-3 ordrar försvinner per år (jag gör ca 1-3 separata ordar per månad).
Aldrig fått samtal från polisen, eller brev.
Citat:
Ursprungligen postat av
paskharen
Omöjligt att säga. Har fått många paket som "enligt säljarna posten slarvat bort". Att posten slarvat bort brev för mig har enbart hänt när det varit knark i dom. Dock aldrig något hembesök eller brev från polis.
Hur som helst du kommer få en viss ångest som du kommer vilja bedöva med mer gräs eller liknande. Jag rökte rätt stadigt när breven försvann så det rörde mig inte om ryggen då. Blev mest arg och frustrerad.
Exakt detta.
Blivit av med flera ordrar genom åren, aldrig hört något om det och fått starta dispyt.
... kanske hjälper också att jag alltid köper för persoligt bruk.
5g hasch här, 10g weed där, etc. så det är meningslöst att ens starta en utredning av polisen då det inte finns tillräckligt med bevis, och det är en alldeles för liten mängd av en allt för vanlig "drog" (weed/hasch alltså)