2023-10-18, 19:58
Medlem
Extremeflys avatar
Finns det allvarligt bara en enda vendor som erbjuder spårbart? Har letat och letat men ser bara en. Ser jag fel eller är de så de ser ut idag?
Citera
2023-10-18, 20:20
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Finns det allvarligt bara en enda vendor som erbjuder spårbart? Har letat och letat men ser bara en. Ser jag fel eller är de så de ser ut idag?

Ja, det är sällsynt. Vendors undviker detta då det är kameraövervakning när det lämnas över till ombud
Citera
2023-10-18, 20:21
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bshp
Massa skit

Fast vi vet ju alla som beställt och varit med på darknet att det är fortfarande "samma" säljare som hänger där. Även fast livslängden på en packare är några månader.

Jag har läst tvärtom, att skillnaden på darknet och gatan är att det är högt upp i hierakin. Därför kan dom många gånger erbjuda saker som inte finns tillgängligt på gatan, vad beträffar utbud, renhet etc.

Vilken gatuförsäljare har möjlighet att ge reship när det inte "anländer"?!
Citera
2023-10-18, 23:51
Medlem
Tja! beställde ett paket från archetyp för ca 2,5 vecka sedan och det kom ej fram på 1,5v. Gjorde en ny beställning på samma mängd (5g grönt) från samma vendor och nu en vecka efter den beställningen skickades har inget fortfarande dykt upp. beställde inrikes. VAd tror ni? beslagtagit första paketet sedan "rödlistat" adressen och sedan beslagtagit andra beställningen också? har ej fått hem brev om att det beslagtagits eller liknande, hur lång tid brukar det ta att få sådant isåfall?
Tack för hjälpen på förhand!
Citera
2023-10-19, 00:01
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storjata
Tja! beställde ett paket från archetyp för ca 2,5 vecka sedan och det kom ej fram på 1,5v. Gjorde en ny beställning på samma mängd (5g grönt) från samma vendor och nu en vecka efter den beställningen skickades har inget fortfarande dykt upp. beställde inrikes. VAd tror ni? beslagtagit första paketet sedan "rödlistat" adressen och sedan beslagtagit andra beställningen också? har ej fått hem brev om att det beslagtagits eller liknande, hur lång tid brukar det ta att få sådant isåfall?

Omöjligt att säga. Har fått många paket som "enligt säljarna posten slarvat bort". Att posten slarvat bort brev för mig har enbart hänt när det varit knark i dom. Dock aldrig något hembesök eller brev från polis.

Hur som helst du kommer få en viss ångest som du kommer vilja bedöva med mer gräs eller liknande. Jag rökte rätt stadigt när breven försvann så det rörde mig inte om ryggen då. Blev mest arg och frustrerad.
Citera
2023-10-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storjata

Kan vara säljaren (eller dess packare) som glömt att skicka paketet.
kan vara polisen som tagit det men eftersom det är sån liten mängd så orkar dom inte göra något åt det.
Brevbäraren kan ha snott det.
Någon på postcentralen kan ha snott det.

Finns många anledningar till varför ordern inte dykt upp, och säkert många fler än vad jag skrev ovan.
Eftersom det rör en så liten mängd så behöver du inte vara nojjig över polisen. Får du samtal så nekar man.
Får du hem brev där dom ber dig ringa så skiter du i det.
Sen läggs utredningen ner pga avsaknad av bevis.

Rörande ordern:
SKicka PM till säljaren. Förklara läget. Har du lite tid innan autosläpp så startar du dispyt.

Med lite tur så får du antingen pengarna tillbaka eller reship, eller ett långfinger, helt beroende på säljaren du köpt från.
Men var vänlig och stressa inte och var absolut INTE dryg, det kommer aldrig att hjälpa. Förklara läget. Kanske till och med länka till ditt inlägg här på forumet också

(här har du direktlänken till ditt inlägg, om du själv inte vet hur man hittar det:
(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion. )

Jag har flera hundra ordrar online pga mer än 10+ år av att ha handlat via darknet. Min egna erfarenhet är att 1-3 ordrar försvinner per år (jag gör ca 1-3 separata ordar per månad).
Aldrig fått samtal från polisen, eller brev.

Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Omöjligt att säga. Har fått många paket som "enligt säljarna posten slarvat bort". Att posten slarvat bort brev för mig har enbart hänt när det varit knark i dom. Dock aldrig något hembesök eller brev från polis.

Hur som helst du kommer få en viss ångest som du kommer vilja bedöva med mer gräs eller liknande. Jag rökte rätt stadigt när breven försvann så det rörde mig inte om ryggen då. Blev mest arg och frustrerad.

Exakt detta.
Blivit av med flera ordrar genom åren, aldrig hört något om det och fått starta dispyt.

... kanske hjälper också att jag alltid köper för persoligt bruk.
5g hasch här, 10g weed där, etc. så det är meningslöst att ens starta en utredning av polisen då det inte finns tillräckligt med bevis, och det är en alldeles för liten mängd av en allt för vanlig "drog" (weed/hasch alltså)
Citera
2023-10-19, 01:53
Medlem
Stort tack för svaren! och precis som ni säger är det mest bara lite frustrerande men kör alltid på regel att vara trevlig och hjälpsam mot vendor istället för att vara ett as och bli en börda. Ska även tilläggas att jag självklart har meddelat och haft konversationer med denne men har tagit några dagar att få svar osv..
Men men, det löser sig med tiden!
Citera
2023-10-19, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Dom gick nyligen ut att alla som inte tillhörde gängen och sålde skulle bli japp (eller vad dom nu kallar det). Jo risken att tullen/polisen till slut nosar upp det är extremt stor. Ingen absolut ingen klarar sälja utan att till slut åka fast.

Det är därför vi har fs och archetyp för swe. Det är just det att folk betalar rejält mycket mer än att dra det själv över gränsen. Anledningen till att dom inte är stora på psykedelia är att det är liten marknad. Ökar den så kommer dom ägna sig helt åt den med.

Skulle "gängen" hitta en anonym säljare på darknet innan polisen gör det menar du?
Citera
2023-10-19, 18:03
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasbullah.
Skulle "gängen" hitta en anonym säljare på darknet innan polisen gör det menar du?

Det vet jag ju inte. Rent krasst så behöver han ju tvätta pengar. Sedan tar ju hans varor slut och det är inte så lätt att fylla på. Så ja dom nosar nog upp honom. eller så får han ju köpa bulk som gängen antagligen haft något samröre med. Sedan är det ju som så att dom är ju inte bara nationella dessa gäng. Dom har nog förgrenande klaner i dom flesta nationer.
Senast redigerad av paskharen 2023-10-19 kl. 18:05.
Citera
2023-10-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Kan vara säljaren (eller dess packare) som glömt att skicka paketet.
kan vara polisen som tagit det men eftersom det är sån liten mängd så orkar dom inte göra något åt det.
Brevbäraren kan ha snott det.
Någon på postcentralen kan ha snott det.

Finns många anledningar till varför ordern inte dykt upp, och säkert många fler än vad jag skrev ovan.
Eftersom det rör en så liten mängd så behöver du inte vara nojjig över polisen. Får du samtal så nekar man.
Får du hem brev där dom ber dig ringa så skiter du i det.
Sen läggs utredningen ner pga avsaknad av bevis.

Rörande ordern:
SKicka PM till säljaren. Förklara läget. Har du lite tid innan autosläpp så startar du dispyt.

Med lite tur så får du antingen pengarna tillbaka eller reship, eller ett långfinger, helt beroende på säljaren du köpt från.
Men var vänlig och stressa inte och var absolut INTE dryg, det kommer aldrig att hjälpa. Förklara läget. Kanske till och med länka till ditt inlägg här på forumet också

(här har du direktlänken till ditt inlägg, om du själv inte vet hur man hittar det:
(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion. )

Jag har flera hundra ordrar online pga mer än 10+ år av att ha handlat via darknet. Min egna erfarenhet är att 1-3 ordrar försvinner per år (jag gör ca 1-3 separata ordar per månad).
Aldrig fått samtal från polisen, eller brev.

Exakt detta.
Blivit av med flera ordrar genom åren, aldrig hört något om det och fått starta dispyt.

... kanske hjälper också att jag alltid köper för persoligt bruk.
5g hasch här, 10g weed där, etc. så det är meningslöst att ens starta en utredning av polisen då det inte finns tillräckligt med bevis, och det är en alldeles för liten mängd av en allt för vanlig "drog" (weed/hasch alltså)

Tjena, det gick inte att skicka PM för jag är inte så aktiv på forumet, Kan du möjligen länka mig en av sidorna du använder för att kunna få tag på "eget bruk" ?
Citera
2023-10-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nexzy
Tjena, det gick inte att skicka PM för jag är inte så aktiv på forumet, Kan du möjligen länka mig en av sidorna du använder för att kunna få tag på "eget bruk" ?

Jag har stängt av PM-funktionen då jag (iallafall på det här kontot) skriver väldigt mycket i den här tråden och har fått massor med förfrågningar via PM rörande hur man handlar via darknet etc vilket blev påfrestande till slut så jag har valt att inte kunna ta emot PMs.

Med eget bruk menar jag mängden.
Jag vet inte den exakta mängden på hasch/weed som polisen ser som eget bruk Sverige, dock när jag bodde utomlands så var allt över 1Oz (28g) ansett som icke för eget bruk och du kunde bli dömd för misstanke av att ha uppsikt till att sälja (även om det var för eget bruk så var mer än 28g=högre straffgrad än om det var för egen konsumtion om du blev tagen).

Jag är en datornörd som lever Svenssonliv men gillar att röka hash/weed ibland.
Jag känner ingen som säljer, och jag känner bara någon enstaka som kanske röker ibland.

Jag köper exklusivt från darknet.
I nuläget för Svenska marknaden så är Archetyp den bästa marknaden.
Jag har ingen erfarenhet av FS4 (flugsvamp 4), det var MYCKET problem i början med FS4 och massor med folk som blev av med pengar så jag föredrar Archetyp över FS4. Det har lugnat ner sig kraftigt med inlägg rörande problem med FS4 så de kan ha skärpt till sig och blivit bättre, men jag väljer Archetyp alla dagar före FS4 (Detta tack vare de hundratals inläggen i denna tråd rörande problem med FS4)

TL;DR
Jag köper från Archetyp.
Med eget bruk menar jag mängder mellan 5-15g, vilket är den vanligaste mängden jag köper.

Länk till Archetyp:
http://archetyp.cc

Länk till Flugsvamp 4:
http://flugsvamp.wtf

Du behöver TOR Browser för att komma åt båda marknaderna då dom ligger på TOR nätverket.
Sidorna ovan är bara portaler för att generera en fungerande .onion-länk (fungerande URL till själva marknaden).
Alla länkar som slutar på ".onion" (istället för exempelvis .se eller .com eller .nu etc) går endast att komma åt via TOR.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-10-19 kl. 23:03.
Citera
2023-10-20, 00:18
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bshp

https://bra.se/arkiv/publikationer/narkotikamarknader

Intressant, det bekräftar en del man tänkt på. Kanske förklarar det varför tjack är av så låg kvalitet på darkweb, även av de som räknas som de "bästa" försäljarna.

Det verkar som om säljarna på archertype och liknande inte har diektkontakt med labben, utan köper in i andra hand, antagligen bankat från andra dark web marknader. Och sen antagligen bankar det själva.

Som det står här.

"I kapitlet Smuggling framkom att internetsäljarna ofta gör egna
inköp direkt från hubbar och från internationella Darknetsajter. En annan
viktig iakttagelse är att många internetsäljare sannolikt även saknar
kontakter med lokala kriminella miljöe
r. Misstänkta kopplingar till
kriminella nätverk fanns i en av de 12 genomgångna förundersökningarna
och i fem av de 25 domarna.
"

och här "En mindre del av narkotikasmugglingen bygger inte på kontakter. Den är i
stället ett resultat av beställningar från internationella Darknetmarknader.
Svenska internetsäljare importerar troligtvis en väsentlig del av de preparat
som de säljer vidare till svenska kunder från dessa sidor.
I genomgången av
de 12 förundersökningar och 25 domar som gällde internetförsäljning fanns
information om narkotikans ursprung i hälften av ärendena. I de ärenden där
det finns information om smugglingen gällde knappt hälften inköp från
internationella darknetsidor
"

Det förklarar antagligen den dåliga kvaliten.
Men folk som aldrig testat anna och t tror att man får bra tjack om det är "mjukt och fint rus, jag kan äta och sova på det", och inte fattar att de trycker i sig 13% fulltjack, de är väl nöjda ändå.
Senast redigerad av st33r 2023-10-20 kl. 00:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in