2023-10-05, 07:41
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
Den här tråden heter 'Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion'
Fattar inte hur den hela tiden kapas av folk som undrar hur man gör för att köpa Kryptovalutor??

Det finns en helt egen kategori för det under avdelningen Ekonomi, Kryptovalutar.
Vänligen läs där istället!
99.99 % använder krypt till illegala verksamheter sen finns små nördar som måste komma in och låta sin pipiga röst hörd.
Vänligen sluta med dylika diskussioner om hur man handlar knark, kryptotillbaka till ditt sumprunkarrum nu.
Citera
2023-10-05, 07:45
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Köp då via bt.cx eller vad dom svenska sidorna heter som tog swish, skicka till din cake Wallet, omvandla i cake Wallet till Monero?! Seriöst hur svårt ska det vara?
Tydligen skitsvårt för oss utan riktiga kreditkort och skyddar personuppgifter. De får inte handla med en om de inte har koll på vem du är..
Citera
2023-10-05, 09:10
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Tydligen skitsvårt för oss so inte har handlat sedan 2011 och aldrig har hört talas om Monero. Men tack för al fin hjälp..
Förutom dumjävelen som idiotförklarad mig direkt.
Fast han lär ju var en bitter jävle utan vare sig tjej, hus, bil eller cash. Så han är förlåten.

Lugnt, alla är vi gröna i början!
Citera
2023-10-05, 09:11
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Tydligen skitsvårt för oss utan riktiga kreditkort och skyddar personuppgifter. De får inte handla med en om de inte har koll på vem du är..

Kör via det jag skicka via dm, men det är också lite risky, kolla upp dom som är gröna osv
Citera
2023-10-05, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av notreg89
Kraken med banköverföring. Om din bank inte tillåter det så använd Revolut.

Kraken är bra, men om man vill köpa snabbt med swish och dyl. utan KYC tycker jag swishamonero.com framför allt men även localmonero.com slår dom.

Jag är väldigt skeptisk mot dom här som tar KYC, speciellt när man ska använda valutan på archetyp eller flugsvamp.
Citera
2023-10-05, 13:50
Medlem
Houseniggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilapa
Kraken är bra, men om man vill köpa snabbt med swish och dyl. utan KYC tycker jag swishamonero.com framför allt men även localmonero.com slår dom.

Jag är väldigt skeptisk mot dom här som tar KYC, speciellt när man ska använda valutan på archetyp eller flugsvamp.

swishamonero är extremt överprisat
Citera
2023-10-05, 17:10
Medlem
Ber om ursäkt för en idiotfråga nu men är det safe/går det att handla utan att använda sej av PGP? Har läst hundratals sidor i denna och andra trådar men kommer inte fram till något konkret. Förstår mej inte på hur skiten funkar, har kollat på videos, googlat o läst hur mycket som helst om PGP men jag fattar verkligen inte hur det funkar (laddat ner openkeychain på surfplatta)
Och .... vpn, hur dum är man om man handlar utan att använda det?
Är medveten om vilken nät-idiot jag är så bespara mej gärna onödiga dumförklaringar, ursäkta igen mitt enorma handikapp när det kommer till teknologi!
Citera
2023-10-05, 18:36
Medlem
Houseniggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignorantlem
Ber om ursäkt för en idiotfråga nu men är det safe/går det att handla utan att använda sej av PGP? Har läst hundratals sidor i denna och andra trådar men kommer inte fram till något konkret. Förstår mej inte på hur skiten funkar, har kollat på videos, googlat o läst hur mycket som helst om PGP men jag fattar verkligen inte hur det funkar (laddat ner openkeychain på surfplatta)
Är medveten om vilken nät-idiot jag är så bespara mej gärna onödiga dumförklaringar, ursäkta igen mitt enorma handikapp när det kommer till teknologi!

Du behöver inte tor+vpn, de fungerar väldigt likadant. Alltså tor krypterar trafiken mellan servrar så svaret är nej.

PGP innebär att dina konversationer, mail osv blir krypterade. Så när du vill köpa något så ska du kryptera dina fraktuppgifter. På Archetyp tror jag att dina uppgifter krypteras automatiskt så att du inte behöver skriva in säljarens PGP-nyckel.
Senast redigerad av Housenigga 2023-10-05 kl. 18:43.
Citera
2023-10-06, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignorantlem

Sök på Pgp for newbies och det kommer flera lätta guides.
Citera
2023-10-06, 20:36
Medlem
Ok bra news! Räcker det med ett program för att få till pgp? Har openkeychain, behöver jag kleopatra eller nåt i tillägg? Fanns nog inte till surfplatta. Får leta fram mer tutorials, tack för era svar!
Citera
2023-10-06, 21:10
Medlem
Fappy11s avatar
Fattar inte varför nästan alla vendors har så risig stealth, jag lovar att om jag hade jobbat på posten och brytt mig så hade jag lätt kunnat ta 90% av all knarkpost. Jag kan se ett knarkbrev på 1 mils avstånd. Tur att mina grejer kommit fram hittills iallafall.
Citera
2023-10-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Fattar inte varför nästan alla vendors har så risig stealth, jag lovar att om jag hade jobbat på posten och brytt mig så hade jag lätt kunnat ta 90% av all knarkpost. Jag kan se ett knarkbrev på 1 mils avstånd. Tur att mina grejer kommit fram hittills iallafall.

Håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in