2023-09-19, 10:21
Bannlyst
Hej!

Brukar köpa xmr från swishmonero och skicka direkt till darkweb men har nu hört att det är dåligt för en massa olika anledningar, så tänkte skicka till min plånbok först och blev rekommenderad cake wallet. Tycker ni att den är bra och det är ingen scam va?

Och sen undrar jag om jag inte förlorar en massa i nätverksavgifter så här?
Tack på förhand
Citera
2023-09-19, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Senilapa
Hej!

Brukar köpa xmr från swishmonero och skicka direkt till darkweb men har nu hört att det är dåligt för en massa olika anledningar, så tänkte skicka till min plånbok först och blev rekommenderad cake wallet. Tycker ni att den är bra och det är ingen scam va?

Tack på förhand

Fick svar från swishamonero, ska tydligen vara lugnt och skicka från dom direkt till darkweb. Skönt att det iallafall finns en kryptosida som inte jävlas och ska stänga av en bara för att man skickar till darkweb!

Sen sa dom också att nätverksavgifter på xmr endast ligger på 1-2kr i snitt. Kan det stämma?
Citera
2023-09-19, 12:53
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Hej!

Tack på förhand

Cake wallet ska nog inte vara något problem vad jag läst! Använder GUI Wallet själv och där kan du alltid välja transaktionsprioritet när du ska föra över xmr till darkweb. Du kan då välja allt från långsam (x0.2 avgift), normal (x1 avgift), snabb (x5 avgift) och snabbast (x200 avgift). Så det är upp till en själv hur snabbt man vill få över sina monero. Antar att Cake wallet har någon liknande funktion.
Citera
2023-09-19, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Cake wallet ska nog inte vara något problem vad jag läst! Använder GUI Wallet själv och där kan du alltid välja transaktionsprioritet när du ska föra över xmr till darkweb. Du kan då välja allt från långsam (x0.2 avgift), normal (x1 avgift), snabb (x5 avgift) och snabbast (x200 avgift). Så det är upp till en själv hur snabbt man vill få över sina monero. Antar att Cake wallet har någon liknande funktion.

Och hur mycket kostar avgifterna då?
Citera
2023-09-19, 14:22
Medlem
eastern.links avatar
någon som fått sin order i brevlådan på en icke-utdelningsdag?
Citera
2023-09-19, 14:56
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Och hur mycket kostar avgifterna då?

Kolla in den här sidan: https://www.monero.how/monero-transaction-fees

Om jag fattat det rätt så är avgiften för lägsta transaktionsprioriteten ca 0.000006 monero, dvs 0,0099 kr. Knappt ingenting. Väljer man istället den snabbaste transaktionsprioriteten så är avgiften ca 0.005816 monero, dvs 9,58kr.

Om ovanstående stämmer så är det därför som sagt inga jättesummor vi pratar om, utan det handlar då mest om hur snabbt du vill få över dina monero till darkweb. Brukar själv välja lägsta prioriteten och har väl som max fått vänta runt 2 timmar då.

Kan vara ute och cykla men tror det är såhär det funkar.
Citera
2023-09-19, 15:12
Bannlyst
Citat:
Kolla in den här sidan: https://www.monero.how/monero-transaction-fees

Om jag fattat det rätt så är avgiften för lägsta transaktionsprioriteten ca 0.000006 monero, dvs 0,0099 kr. Knappt ingenting. Väljer man istället den snabbaste transaktionsprioriteten så är avgiften ca 0.005816 monero, dvs 9,58kr.

Om ovanstående stämmer så är det därför som sagt inga jättesummor vi pratar om, utan det handlar då mest om hur snabbt du vill få över dina monero till darkweb. Brukar själv välja lägsta prioriteten och har väl som max fått vänta runt 2 timmar då.

Kan vara ute och cykla men tror det är såhär det funkar.

Fan vad du är grym tack som fan för det utförliga svaret!
Då var det ändå typ som swishamoneros support skrev
Citera
2023-09-19, 16:12
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastern.link
någon som fått sin order i brevlådan på en icke-utdelningsdag?

Nej tyvärr aldrig! Ett vidrigt påfund detta med varannandagsutdelning
Citera
2023-09-19, 17:22
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Fan vad du är grym tack som fan för det utförliga svaret!
Då var det ändå typ som swishamoneros support skrev

Det som gör monero så dyrt är ju växlingskursen. Nu var det ett tag sen jag handla monero fast då var det ju nästintill fantasikurs som säljarna satte.
Citera
2023-09-19, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Det som gör monero så dyrt är ju växlingskursen. Nu var det ett tag sen jag handla monero fast då var det ju nästintill fantasikurs som säljarna satte.

aah, som sagt handlar av swishamonero.com och jag tycker deras kurs är ok. Men vet vad du menar köpte på localmonero.co och säljarna där sätter ju helt sjuka kurser så man nästan känner sig blåst.
Citera
2023-09-19, 21:55
Medlem
Citat:
Nej tyvärr aldrig! Ett vidrigt påfund detta med varannandagsutdelning

Citat:
Ursprungligen postat av paskharen

2 gånger, första var grannen och andra gången så hade jag beställt 1:a klass varubrev utdelning till brevlådan och då fick jag min ordinarie post tillsammans med 1:a klass på en icke utdelningsdag (1:a klass utdelning varje dag)
Citera
2023-09-20, 02:38
Bannlyst
Senaste om Darkweb, Flugsvamp och liknande: Krig nu

"– Sverige ska veta att alla som stöttar Rawa Majid, alla som springer ärenden för honom, alla som köper narkotika av honom, riskerar att dö, berättade en källa inifrån Abdo-falangen för Expressen."

En del Vendors på Flugsvamp exempelvis är drabbade. Och finns med på en ny lista nu.
Jag kan inte säga vilka dock.

Var försiktiga, och rädda om er. Jag hade undvikit Darkweb helt och hållet som läget är nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in