2023-05-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obixx
någon mer som upptäckt nån ny verifiering vid inloggning nu? man ska flla i bokstäver som fattas ?

nu på archetyp

Ja.
As-störande.
Var dock lättare att ta sig förbi än vad jag trodde (gjorde massor med fel i början nu med nya "CAPTCHA:n).

Till de som inte sett nya CAPTCHA:n ännu:
Den ny "CAPTCHA:n" är helt enkelt att man ska kika på sin URL (detta TVINGAR en till att titta på ens URL i webbläsaren - tanken är att få folk att verkligen se till att de är inne på rätt sida eftersom så jävla många av er horungar är antingen för korkade eller för lata att bry er om er egen säkerhet och blir konstant phished), och sedan ange de 4 bokstäver/siffror som saknas i, vad som borde vara, samma URL som visas på login-skärmen.

EDIT:
HAHAHAHAHAH!
ALLA phishing-sidor mot archetyp.cc är nu borttagna!

Exempel på en av phishing-sidorna:
arcetyp.cc (notera att H:et saknas - detta är en av de många phishing-sidorna som fanns)

Det är säkert dock bara en tidsfråga innan en ny version som matchar den nya CAPTCHA:n kommer ut.
Men jag blir lycklig över att äcklet som skapat sidorna nu tvingas att försöka skapa och utveckla nya versioner av sina vidriga phishing-sidor.
Hoppas äcklet och hans/hons/doms familj får cancer och dör en plågsam död.
... eller blir tillfångatagna av en cartel och blir flådda levande.

Citat:
Ursprungligen postat av Gbg97
Min insättning har fortfarande inte dykt upp på Archetyp efter 5 dagar... Kollar alltid noggrant igenom alla steg när jag växlar/sätter in pengar. Vet någon vad det kan bero på?

Logga in på Archetyp -> Plånbok -> Deposit recovery
Klistra in din TXID i rutan.
Klicka på rätt cirkel precis under Deposit recovery.
Du märker direkt ifall det funkar eller ej.
Om det INTE funkar så kommer du till ett foruminlägg skrivet av ASNT.
Funkar det så kommer pengarna in.

Om det inte funkade:
Help/Support (Lägg till /help efter xxxxxxxxx.onion - exempel: xxxxxxxxx.onion/help) -> I vänstra spalten, klicka "Support" -> till höger om "Support tickets", klicka på "Create Ticket".
Bifoga TXID i support-ticketen du skapade.

EDIT:
Eller lägg till /help#create-ticket i slutet av URL:en för att skapa en ticket.
Exempel:

xxxxxxxxx.onion/help#create-ticket

(xxxxxxxxx = den mirror du använder för att ta dig in på archetyp)
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-05-28 kl. 11:35.
Citera
2023-05-28, 11:44
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Ny? Så har det varit i minst ett halvår. Ja du ska fylla i bokstäverna/siffrorna där det står ***.

Obs använd bara: archetyp.cc och ingen annan variant.

Nej det är en ny som kom denna vecka! Orkar inte förklara men logga in får du se
Citera
2023-05-28, 14:53
Medlem
Märker ni av nya postlagen? Färre paket som kommer fram?
Citera
2023-05-28, 16:46
Medlem
Det snackas en del om den nya inrikessidan i en del RC-trådar. Är det archetype de syftar på eller är det något helt annat? Archetype är ju inte direkt nytt om man säger så.
Citera
2023-05-28, 17:36
Medlem
exades avatar
Kommer andra in på FS just nu med hjälp av URL?

http://fs4he6qz4f6lvzvij2f6fz2vyht3a...5c######.onion

t.ex den där man måste fylla i nu för tiden pga ddos?

Skriver i de som saknas i ##### men står fel capatcha och när jag refreshar får jag bara upp samma bokstäver fylla i, normalt sett kommer det nya. Så provat vet inte, 15 ggr nu..
Citera
2023-05-28, 17:38
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKY77

Nej ingen skillnad, fick hem ett paket som det var bara vanliugt tunt kkuvert och en karta blistrad i så man tillochmed såg och kände... så dålig stealth helt sjukt, äöndå kom det fram..

Så största problemet är med vendors som ej skickar ordentligt eller tar lång tid, selektivt scammar osv. Var så mycket enklare förr, fick alltid inom max 3 d, nu hoppas man man får det alls och då inom 1-2v.
Citera
2023-05-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Kommer andra in på FS just nu med hjälp av URL?

http://fs4he6qz4f6lvzvij2f6fz2vyht3a...5c######.onion

t.ex den där man måste fylla i nu för tiden pga ddos?

Skriver i de som saknas i ##### men står fel capatcha och när jag refreshar får jag bara upp samma bokstäver fylla i, normalt sett kommer det nya. Så provat vet inte, 15 ggr nu..

Jag använder inte FS4, men jag har ett konto endast för att kika hur sidan ser ut.

Ja, jag testade precis och jag kom in utan några problem.
Citera
2023-05-28, 18:02
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Jag använder inte FS4, men jag har ett konto endast för att kika hur sidan ser ut.

Ja, jag testade precis och jag kom in utan några problem.

Ja, nu äntligen efter jag refreshat 100ggr fick jag ny capatcha att fylla i **** fälktet med, så kom in tillslut... Brukar generera en ny efter du refreshat sidan 1 gång annars så vart lite nojjig.
Tack för du kollade
Citera
2023-05-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKY77

Ja jag blev av med 2 utav 3 beställningar som gjordes utspritt på två veckor. Ett kom fram de andra gjorde inte det.
Citera
2023-05-28, 21:33
Medlem
jewclaws avatar
Vad är grejen med att göra flera beställningar? Det är ren och skär idioti att sitta och vänta på 5 paket under en vecka.

Gör en stor beställning från en vendor du litar på (de finns) så du står dig en månad. Slipper du både noja och bli av med paket.

Förbannade tjackisar, morfinister och bensoniter, ni är fan inte kloka någonstans.
Citera
2023-05-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Vad är grejen med att göra flera beställningar? Det är ren och skär idioti att sitta och vänta på 5 paket under en vecka.

Gör en stor beställning från en vendor du litar på (de finns) så du står dig en månad. Slipper du både noja och bli av med paket.

Förbannade tjackisar, morfinister och bensoniter, ni är fan inte kloka någonstans.

Riktigt korkat, har själv gjort så, inte under 2023 som tur är. Som du säger, varför ge de 5 chanser istället för 1? Nu är det EN åt gången.

Archetyp har hängt sig?
Senast redigerad av getupnow 2023-05-29 kl. 11:55.
Citera
2023-05-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Riktigt korkat, har själv gjort så, inte under 2023 som tur är. Som du säger, varför ge de 5 chanser istället för 1? Nu är det EN åt gången.

Archetyp har hängt sig?

Ja är det fler som inte kommer in på archetyp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in