2023-09-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Det finns två sidor av ett mynt. Ena sidan, polisiär närvara som inte kan klura ut hur man reggar sig på ett konto. Samma närvaro som inte kan läsa enkla instruktioner hur man reggar sig för att komma i kontakt med säljare. Är du/ni dumma i huvudet som undrar ”vad jag menar”?

2. Folk som har svensk läsförståelse och inte frågar om hjälp med bagateller. Svara mig inte ens. Mitt förra inlägg är inte menat för nya/oförstående. Mod bör se över tråden och göra sitt. Varsegod ditt dum huvud.

Du kan ju för fan inte skriva som en normal person så inte undra på att "Kex.1" frågade vad du menar. Fattar inte poängen med ditt inlägg för du skriver som en idiot.
Citera
2023-09-15, 05:38
Medlem
Elsantonantos avatar
Varför vill man skicka Monero man köpt till en plånbok först innan man sätter in det på en hemsida?
Är det en säkerhet sak?
Undrar för ja tycker de låter dyrt att först betala för en överföring, sedan betala ytterligare en gång för en andra överföring. Blir galet mycket pengar
Tack på förhand
Citera
2023-09-15, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsantonanto
Varför vill man skicka Monero man köpt till en plånbok först innan man sätter in det på en hemsida?
Är det en säkerhet sak?
Undrar för ja tycker de låter dyrt att först betala för en överföring, sedan betala ytterligare en gång för en andra överföring. Blir galet mycket pengar
Tack på förhand
Monero kostar inte mycket alls att skicka runt. Konton blir avstängda när man skickar direkt till en marknad.
Citera
2023-09-15, 09:08
Medlem
Citat:
Är det en säkerhet sak?
Tack på förhand

För som sagt du blir bannad av växlingssidorna om du skickar dina kryptovalutor direkt till en darknet market, många gjorde så förr men nu borde man ju veta bättre, som jag sagt 20 gånger innan: snälla läs i alla fall 10 sidor tillbaka i tråden så får man lite kött på benen för det är samma frågor om och om igen.

Nu har jag inte skickat Bitcoins på ett bra tag men det kunde vara riktigt dyrt att skicka och par gånger var avgiften par hundra kr, Monero kostar knappt nått att skicka!
Citera
2023-09-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Du kan ju för fan inte skriva som en normal person så inte undra på att "Kex.1" frågade vad du menar. Fattar inte poängen med ditt inlägg för du skriver som en idiot.

Tack! Förstod inte ett ord av vad människan svamlade om.
Citera
2023-09-15, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kex.1
Tack! Förstod inte ett ord av vad människan svamlade om.
Jag sitter i skiten nu efter ett långt liv av intolerans. Så ta ett gott råd och börja bli medkännande även för idioter innan hatet kommer tillbaks och biter dig i arslet 🫠
Ett råd till hela flashback. När det agg man spytt ut över andra får eget liv i skallen och du är måltavlan och inte wt, kriminella, scammers och babbar. Då blir det inte särskilt kul.
Hur brukar kvaliten på opium vara från försäljare, går det att säga nåt generellt?
Senast redigerad av GaranteratMangel 2023-09-15 kl. 16:14.
Citera
2023-09-15, 19:07
Medlem
Elsantonantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messlem
Monero kostar inte mycket alls att skicka runt. Konton blir avstängda när man skickar direkt till en marknad.

Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
För som sagt du blir bannad av växlingssidorna om du skickar dina kryptovalutor direkt till en darknet market, många gjorde så förr men nu borde man ju veta bättre, som jag sagt 20 gånger innan: snälla läs i alla fall 10 sidor tillbaka i tråden så får man lite kött på benen för det är samma frågor om och om igen.

Nu har jag inte skickat Bitcoins på ett bra tag men det kunde vara riktigt dyrt att skicka och par gånger var avgiften par hundra kr, Monero kostar knappt nått att skicka!

Tackar tackar. Nja att det knappt kostar något vettefan om ja håller med om. Men nu vet jag iallafall och det uppskattas
Citera
2023-09-15, 19:27
Medlem
Citat:
Tackar tackar. Nja att det knappt kostar något vettefan om ja håller med om. Men nu vet jag iallafall och det uppskattas
Senaste FEE va 0.02USD så inte mycket
Citera
2023-09-16, 02:27
Medlem
Citat:
En polare på annat håll som beställde på ********.com igår. sa åt han att han är dum i huvudet finns väl inte en chans att det är säkert?

1.
Du postade precis namnet på en säljare (URL:ens namn) så ditt inlägg lär tas bort och du lär nog få en varning.

2.
Vissa säljare har faktiskt "clearnet"-sidor, så det finns chans att det är en riktigt sida, men det finns chans att det även är en fake sida som snor pengarna och inte skickar något.

3.
Det är väldigt få personer som sitter och hjälper andra i denna tråd, och jag tvivlar på att någon här faktiskt kommer ge dig svar på detta.

Du har 3 alternativ för att få svar på din fråga.
- Skicka ett PM till säljaren på FS4 och fråga om det är en sida dom äger
- Skicka ett PM till säljaren på Archetyp och fråga om det är en sida dom äger
- Fråga i säljarens tråd på Archetyps forum om det är en sida dom äger

Med lite tur kanske någon kommer in och ger dig ett svar, men jag vill bara påpeka att det är MYCKET korkat att köpa via clearnet, men jag skulle tro att din kompis är för lat, och kanske till och med för korkad att lista ut hur TOR, bitcoin/XMR och darknet fungerar.
Citera
2023-09-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaranteratMangel
Jag sitter i skiten nu efter ett långt liv av intolerans. Så ta ett gott råd och börja bli medkännande även för idioter innan hatet kommer tillbaks och biter dig i arslet 🫠
Ett råd till hela flashback. När det agg man spytt ut över andra får eget liv i skallen och du är måltavlan och inte wt, kriminella, scammers och babbar. Då blir det inte särskilt kul.
Hur brukar kvaliten på opium vara från försäljare, går det att säga nåt generellt?
Vem är det du skriver till? Mig? Kan inte förstå vad jag har gjort dig.
Citera
2023-09-17, 13:00
Medlem
Citat:
Är det en säkerhet sak?
Tack på förhand

Vad definerar du som är galet mycket pengar i din mening? Har du kollat upp vad kostnaden för en överföring av monero kostar? Är otroligt lite i avgift.
Citera
2023-09-19, 10:16
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilemore
Vad definerar du som är galet mycket pengar i din mening? Har du kollat upp vad kostnaden för en överföring av monero kostar? Är otroligt lite i avgift.

Tror senast jag räknade ut att jag förlorade runt 40-50kr på alla avgifter då jag förde över mellan sidorna. Och då var det från Revolut till Binance (växla till bitcoin), vidare till kraken (växla till monero) och sedan från kraken till min privata plånbok. Sedan förde jag över till Arch. Inte så farligt alltså med tanke på alla mellanhänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in