2024-01-15, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vet du om det är 48h från det att man bytte lösenord eller 48h efter sin insättning? Tänkte fixa imorgon och då borde de vara 24h kvar va?
Withdrawal till nya adresser är väl de som blir temporärt blockade under 24h efter själv lösenordsbytet, men adresser du tidigare plockat ut till (som finns sparade i kraken) påverkas inte av spärren då den är till för att någon inte ska byta lösenord och sedan sno dina cash
Citera
2024-01-15, 05:34
Medlem
Phobiazis avatar
Så jag har knappt handlat på arch/FS under det senaste året då jag kört deras clearnet sidor eller irl istä, let. Men när jag skulle göra några bulk köp i veckan så blev jag förvånad över hur många säljare som inte finns kvar och att det var väldigt få svenska säljare jämfört med hur det sett ut under alla åren jag köpte i stort sett dagligen - finns det någon som vet om det är någon anledning bakom detta eller är det individuella grejer vi inte kan veta? Vissa vet jag redan om att de pensionerat sig så att säga, balkan känner jag så där vet man att det var fängelse men nu är det förvirrande....spelar inte så stor roll förvisso men köpa av nya så är det ju detta med kvalité lotteriet som är frustrerande. Och ja man kan läsa trådar o fråga människor, men det är aldrig något att lita på! En får skit en får inte, andra vet inte vad bra innebär osv. Men kan väl inte vara exit på g både FS o arch, funderade på om det var därför först men kom på att de inte brukar informera vendors i förväg att de ska blåsa deras kunder o alla

Det är ju tur att nästan alla har clearnet sidor utöver såna konton när man känner osäkerheten..
Undrar även varför och när typ alla höjde pris på benzo och såndär snorbillig 300mg lyrica nevergenic eller vad den heter, kostade ju knappt 100kr kartan tidigare nu låg dem nästan på 30kr/st? Och benzo låg ju runt 9-11kr/st hos många, då var det erfarna kända säljare också, 6kr/st brukar det ju vara vid liten mängd nu 10? Polaren köpte 10k blå förra veckan så det kan inte vara brist på det som med haschet för några år sedan?

Oj många frågor o onödigt lång formulering. Ber om ursäkt jag är lite tjackad haha
Citera
2024-01-15, 05:48
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Varför ens köpa bitcoins från början om man ändå ska konvertera dom till xmr?? Förstår om man sitter på bitcoins redan men att köpa bitcoins och sedan konvertera till xmr är idiotiskt och kostar och tar tid.

hm extra säkerhet och anonymitet, sånt som jag personligen värderar ifall aina skulle lyckas lista ut vem jag är nått år. Så är nog mer idiotiskt att kalla det idiotiskt, alla gör väl som de vill och vill man ta ett extra steg antiforensiskt så är det väl upp till var och en utan att behöva förolämpas av nån som enligt dig själv, inte förstår? Du kunde ju helt enkelt frågat hövligt varför man gör det istället för detta..
Citera
2024-01-15, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
hm extra säkerhet och anonymitet, sånt som jag personligen värderar ifall aina skulle lyckas lista ut vem jag är nått år. Så är nog mer idiotiskt att kalla det idiotiskt, alla gör väl som de vill och vill man ta ett extra steg antiforensiskt så är det väl upp till var och en utan att behöva förolämpas av nån som enligt dig själv, inte förstår? Du kunde ju helt enkelt frågat hövligt varför man gör det istället för detta..

Kanske skrev lite klantigt men förklara istället varför du gör så istället för att gå i samma idiotiska spår som jag gjorde.

Varför blir det extra säkert att köpa Bitcoins och sedan växla till xmr? Bitcoins går ju att spåra lätt så förstår inte hur det blir säkrare, säger inte att du har fel för du har säkert rätt men förklara gärna.
Citera
2024-01-15, 09:36
Medlem
Jag undrar gällande flugsvamp. När man räknar om priset till BTC läggs det alltid på en summa. Ex.vis:

En vara för 1000 kr kostar 0.00312193 BTC=1366 kr

Så var det inte förut med flugsvamp 3.0 som jag minns det.
Citera
2024-01-15, 10:50
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-ter
Köp någonting som har billigare transaktionskostnad....
XRP tror jag finns på Coinbase som ett exempel men vet inte vilka valutor Cakewallet stöder så kolla upp det och vilka valutor man kan växla till XMR för säkerhets skull. Det lättaste är ju självklart att köpa XMR direkt från Kraken och slippa växla utan bara skicka till din plånbok och för vidare därifrån till sidan du ska handla på. Glöm inte att mellanlanda din crypto i en plånbok mellan Kraken och t ex Arch. En stor fördel med XMR är transaktionskostnaden och man förlorar knappt något när man skickar till skillnad mot BTC.
Kraken har 48 timmar tror jag.

Kör du ditt svenska betalkortet direkt på Kraken och sen bara skickar XMR till din privata wallet?

Det lät ju mycket bättre än Localmonero som jag använder idag. Tar sån jäkla tid att sitta och hitta den säljare som har lägsta pris.
Citera
2024-01-15, 10:53
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalo2
Jag undrar gällande flugsvamp. När man räknar om priset till BTC läggs det alltid på en summa. Ex.vis:

När jag handlade på FS i somras så betalade jag det pris som stod på annonsen. Inte ett öre mer.

Däremot bytte jag till Arch när den här tråden svämmade över med blåsningar på just FS.
Dessutom säkrare med XMR enligt darknet eliten.
Citera
2024-01-15, 10:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Okej, men minst 300 för att använda den metoden?

Nej det är upp till varje trader, jag förklarar hur man gör för att få bra och snabba trades. Du kan säkert göra billigare klipp om du sitter hela dagen och väntar, uppdaterar alla öppna trades varje kvart osv men är du där någon gång mellan 12.00 - 17.00 och är villig att betala minst 300 EUR så får du generellt en bra deal förrutom kanske på en fredag eller helgdag.
Citera
2024-01-15, 15:20
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Withdrawal till nya adresser är väl de som blir temporärt blockade under 24h efter själv lösenordsbytet, men adresser du tidigare plockat ut till (som finns sparade i kraken) påverkas inte av spärren då den är till för att någon inte ska byta lösenord och sedan sno dina cash

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det är upp till varje trader, jag förklarar hur man gör för att få bra och snabba trades. Du kan säkert göra billigare klipp om du sitter hela dagen och väntar, uppdaterar alla öppna trades varje kvart osv men är du där någon gång mellan 12.00 - 17.00 och är villig att betala minst 300 EUR så får du generellt en bra deal förrutom kanske på en fredag eller helgdag.

Tack för svar
Citera
2024-01-16, 13:56
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legalo2

Det har alltid varit så. Man utgår från säljpriset av BTC!
Citera
2024-01-16, 15:50
Medlem
emmuuts avatar
Mitt paket som postades 27e december dök upp idag!! Känslan när jag kollade brevlådan och det låg där var helt magisk. Jag var som ett barn som sliter upp paket på julafton haha!

Litade verkligen på att säljaren hade skickat men han erbjöd reship om det inte hade kommit idag. Vilket det gjorde!

Ni som väntar på paket kan nog vara lugna. Verkar ha varit posten som strulat lite. Är fruktansvärt glad nu veckan och helgen är räddad!
Senast redigerad av emmuut 2024-01-16 kl. 16:10.
Citera
2024-01-16, 20:52
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Mitt paket som postades 27e december dök upp idag!! Känslan när jag kollade brevlådan och det låg där var helt magisk. Jag var som ett barn som sliter upp paket på julafton haha!

Litade verkligen på att säljaren hade skickat men han erbjöd reship om det inte hade kommit idag. Vilket det gjorde!

Ni som väntar på paket kan nog vara lugna. Verkar ha varit posten som strulat lite. Är fruktansvärt glad nu veckan och helgen är räddad!

Får fan hoppas på det, finns en säljare som mer än jag väntat på sen det postades 21e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in