2023-05-24, 09:42
Medlem
Benyameans avatar
Angående vendors så vet jag vilka som fanns bakom flera av de hyfsat stora på första Flugsvamp och Silk Road. Definitivt gängaffilierad verksamhet. Hur tror ni att folk får tag på stora mängder narkotika om de inte själva är organiserat kriminella?

Många här verkar lite blåögda och tror att det är enstaka entreprenörer som bedriver handel med knark för miljonbelopp. Ledsen att spräcka den bubblan men det är i princip samma personer som backar narkotikahandeln på gatan.

Kommer man lite högre upp i grossistleden så finns det inte supermånga aktörer. Visst finns det folk som är självständiga försäljare men det finns inga vattentäta skott mellan internetvendors och knarksäljarblattar på gatan.
Citera
2023-05-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Angående vendors så vet jag vilka som fanns bakom flera av de hyfsat stora på första Flugsvamp och Silk Road. Definitivt gängaffilierad verksamhet. Hur tror ni att folk får tag på stora mängder narkotika om de inte själva är organiserat kriminella?

Många här verkar lite blåögda och tror att det är enstaka entreprenörer som bedriver handel med knark för miljonbelopp. Ledsen att spräcka den bubblan men det är i princip samma personer som backar narkotikahandeln på gatan.

Kommer man lite högre upp i grossistleden så finns det inte supermånga aktörer. Visst finns det folk som är självständiga försäljare men det finns inga vattentäta skott mellan internetvendors och knarksäljarblattar på gatan.

Ja flera är säkert det, men handlar hellre av mindre säljare som t.ex tar in sitt eget röka från andra länder och inget standard skit som säljs på gatan. Men annars får dom ju självklart handla in sina andra varor av kriminella men det finns gott om folk som inte håller på med kaos utan enbart vill tjäna pengar.
Citera
2023-05-24, 13:16
Medlem
Vilka markets gäller om man inte vill beställa inrikes, utan röka från USA exempelvis?
Citera
2023-05-25, 07:19
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongpetter
Vilka markets gäller om man inte vill beställa inrikes, utan röka från USA exempelvis?

finns inte dreamarket kvar?
Citera
2023-05-25, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
finns inte dreamarket kvar?
Borta sedan länge.
Citera
2023-05-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Låter som du gått in på en phishing länk, använd BARA: archetyp.cc och ingen annan stavning.

Fick samma fel. Enda sidan jag gått in på för att hämtat länk har varit Luffarns, då det är en sida man lätt kommer ihåg.
Om så är fallet att någon kapat kontot, då vet man vem som fiskar efter konton...
Ska bli intressant att se hur mitt saldo ser ut när/om jag får mitt konto restorat.
Citera
2023-05-25, 13:31
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifkgbg00
Fick samma fel. Enda sidan jag gått in på för att hämtat länk har varit Luffarns, då det är en sida man lätt kommer ihåg.
Om så är fallet att någon kapat kontot, då vet man vem som fiskar efter konton...
Ska bli intressant att se hur mitt saldo ser ut när/om jag får mitt konto restorat.

Kör också alltid från luffarn och funkat varje gång.
Citera
2023-05-25, 17:19
Medlem
mitt.liv-Fiaskots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean

Jag tycker det framkommit en del om säljare som åkt fast på dark web som inte pekar åt ditt håll, utan att det oftare på webben är opportunister och amatörer.

Hörde en podd-doumentär om några klåpare i norrbotten som själva köpte via postorder från europeiska marknader, till nån gammal alkis som målvakt, och sprang omkring i nån småstad och postade brev på ett ej diskret vis.

I rättegången mot flugsvamp framkom väl en del amatörism. Får inte känslan att det är samma personer som distribuerar knark på vanligt sätt. Minns nån förvirrad kemist som kokade tjack i sitt torp, verkade inte vara tidigare kriminell. Några blöjgangsters som slog ut tjack till 3% och sålde under häftiga namn under "konstapel knark" osv.
Citera
2023-05-25, 18:26
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Väl inne på archetyp, gör följande:

1. Klicka på forum.

2. Scrolla ner till Knowledge, gå in på OPSEC.

3. Scrolla ner till Offtopic, gå in på Cafe ArcheHYPE.

Därinne finns det trådar på svenska om bland annat stealth & postnord.

Jag gjorde 2 men hitta inte 3. Var finns de ?
Citera
2023-05-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Jag gjorde 2 men hitta inte 3. Var finns de ?

Klicka på forum, scrolla ner tills du hittar Offtopic, klicka på Cafe ArcheHYPE under Offtopic!
Citera
2023-05-26, 00:05
Medlem
WAU0s avatar
Denna tråd är verkligen Paranoia City. Ta en paus från rökat grabbar (inget illa menat, been there) så ska ni se att saker klarnar lite för er.

Det enda den nya postlagen innebär är att brevbärare får gola ner er vid misstanke om de känner för det (vilket de i praktiken alltid kunnat genom anonymt tips). Lagen innebär inte i sig att man har börjat med inrikestullar eller liknande. Sen om lagen öppnar upp för det återstår att se, men det är hypotetiskt i nuläget.

Finns inget som heter riskfritt i denna värld, men om ni inte är nerpundade strulpellar som beställer femtioelva paket i veckan så kan ni chilla. Håll er till de stora säljarna, kolla omdömen, börja med en liten testorder, använd sunt förnuft.
Citera
2023-05-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Kör också alltid från luffarn och funkat varje gång.

Har hört andra varna för luffarens länkar och jag känner inte igen deras Archetyp länkar så skulle INTE använda dom!

På nästan varje sida finns den riktiga add: archetyp.cc och varningar om gå in på andra sidor/länkar, förstår inte varför ni slarvar så mycket och är ni nya så läs några sidor i tråden åtminstone innan ni går vidare.

Byt lösenord och använd bara dom riktiga url!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in