2023-09-10, 11:30
Medlem
Skeppsvrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej1234
Hej! Registrerade ett konto! Men denna gång inte på det sättet som när man behöver skriva in "Flugsvamp.wtf" och heller inte den där url:en som man skall ändra på, är det något som har ändrats? Orolig....

Och btw underkategorien för svampar under psykadelika finns inte.

Tack på förhand!
Då är du inne på en fishing hemsida.

OBS nu till alla, använd inte länken som ges på hemsidan flugsvamplink.com, den är en scam och ni kommer förlora pengar. Det enda sättet ni ska ta er in på flugsvamp är att skriva "flugsvamp.wtf" och hå vidare därifrån
Citera
2023-09-10, 11:38
Medlem
Skeppsvrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irriducibilii
fan jag är livrädd samma sak hänt mig satte in 5000 sek på en flugsvamp genom tor sida (blev förvirrad att mitt saldo var 0 kr där, sen loggade jag in på min konto genom flugsvamp.wtf och hade plötsligt 40 kr på det kontot och allt var som vanligt inne på den tor-fs sidan?)

har jag blivit av med de här 5 laxen? dom kommer fortfarande inte in på den andra fs-sidan nu gått snart 5h!!!!!
Du har 100% blivit scammad. Använd bara flugsvamp.wtf nästa gång och fortsätt färifrån
Citera
2023-09-11, 11:43
Medlem
Extremeflys avatar
Är det bara första gången som pengarna blir låsta på kraken? Eller kommer det ske varje gång man köper att dom blir låsta en viss tid?
Citera
2023-09-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Är det bara första gången som pengarna blir låsta på kraken? Eller kommer det ske varje gång man köper att dom blir låsta en viss tid?

Nej det är bara första gången! Sen flyter det på smidigt, låga växling avgifter och sen går det fort att skicka vidare sina krypto till sin plånbok direkt efter man betalat.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-09-11 kl. 13:27.
Citera
2023-09-11, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Om du verkligen använde din egna privata mirror (Archetyp -> Settings -> Private mirror) så kan du testa 2 saker:

1.
- Gå in på din plånbok på archetyp
- Scrolla ner till "Deposit recovery"
- Klistra in din TXID från när du satte in pengarna på archetyp och klicka på "Recover"
Om du vidarebefordras till en tråd rörande att bli phished så funkade inte denna metod

2.
Kontakta Help/Support och be dom kika på vart dina pengar tagit vägen.
- Uppe i höger hörn, klicka på "Help/Support"
- I vänstra menyn, klicka på "Support"
- I övre högra hörnet, klicka på "Create ticket"
- Förklara problemet. Bifoga gärna TXID så de kan kika på just din insättning
Vore trevligt med en marknad som ej sysslade med fiffel som FS4 eller ej är gjord för autistiska datanördar som Archetyp.
Citera
2023-09-11, 14:44
Medlem
Hur kommer man vidare från flugsvamp.wtf till registrering och marknaden?
Citera
2023-09-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Vore trevligt med en marknad som ej sysslade med fiffel som FS4 eller ej är gjord för autistiska datanördar som Archetyp.

Jag är verkligen inte duktig på datorer men tycker Archetyp är lika lätt som silkroad, dreammarket, tidigare fs osv. Det ända som skiljer är att det är Monero men det fungerar ju på samma sätt som bitcoin: växla på kraken-skicka till sin cake wallet/gui wallet-skicka till sitt konto på archetyp.cc, och man slipper dyra transaktionsavgiter som bitcoin ibland kostar och en mer stabil crypto men det är på gott och ont då man ofta tjänade på bitcoin men lika gärna kan förlora en del så man inte har råd att handla det man skulle köpa.

Vad är det du har problem med? Skicka pm om du vill så ska jag försöka hjälpa dig eller ta det här.
Citera
2023-09-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsansvenne
Hur fan kommer man in i archetype, har enkrypterat det som står i textboxen men kommer inte vidare. Någon kan hjälpa eller?

Går du till archetyp.cc så kommer det upp en pgp meddelande men du behöver inte lägga in texten i t.ex Kleopatra utan länken finns ju där i texten och så finns det ett andra alternativ där du får skriva in bokstäverna/siffrorna för det står ###.
Citera
2023-09-12, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Alltså inte för att vara sån, men om man tycker att t.ex Archetyps interface är svårt att navigera sig igenom (det är förövrigt lika lätt som interfacet här på fb typ) och inte lyckas luska ut hur man överför xmr så kanske inte just internetköp av olagligheter något man bör sysselsätta sig med.
Med tanke på hur jävla användarvänligt dagens marknader är blir folk tyvärr alldeles för lata och verkar tro att det är onlinepizza ni klickar hem?
Det är ju brottslig verksamhet ni sysslar med på dessa sidor, och har man inte ork nog att läsa någon guide på 5 minuter så man förstår hur funktioner funkar bör man avstå helt från att handla online och ge sig ut på kranjakt!
Skrämmande hur låg kunskapen verkar vara generellt när det kommer till så simpla vitala saker som t.ex:
* Inte lyckas lära sig föra över xmr/bitcoin utan att lyckas blåsa sig själv (helt ärligt kan jag inte tycka synd om folk som för över flera tusen till nån random länk som ”verkade se lite skum ut men trodde dom ändrat utseende”)
* Inte kunna ta 5 minuter av sitt jävla liv för att t.ex läsa igenom några inlägg här, på archetypforum eller liknande så man lär sig alla funktioner
* Trots att man tidigare fått brev beslagtagna fortsätter att beställa som om inget hänt, och blir förvånad när polisen knackar på
* Vågar inte ens tänka på hur eran säkerhet och anonymitet set ut, har ni någon aning om vad ni egentligen gör?

Absolut att det är ”smidigt” att beställa hem knark till brevlådan, men det är ju alla puckon som missköter sig som gör att de som faktiskt orkar tänka efter lite själva blir drabbade av div. motgångar då man mer eller mindre ger polisen bevismaterial i handen pga ignorans. Fan ska ni handla knark på nätet så borde det vara ett krav på att man har hjärnceller kvar att knarka bort..

*Inte riktat mot dig personligen (även om det kanske uppfattas så) utan mer ett generellt svar på din kommentar och ett försök att få folk vakna till lite - innan dom blåser sig själva på pengar eller får en husis pga slarv..
Citera
2023-09-12, 15:23
Medlem
Yo beställde ett HG som skickades Måndagen förra veckan har ännu inte fått nåt än o det har gått 8 dagar sen de skickades, vad tror ni torsk elle kommer de?
Citera
2023-09-12, 21:14
Medlem
DeletedUsers avatar
Vilken app är bäst för att växla till bitcoin?
Hört att många i tråden använder Kraken, är det att föredra framför exempelvis LocalMonero?
Citera
2023-09-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Vilken app är bäst för att växla till bitcoin?
Hört att många i tråden använder Kraken, är det att föredra framför exempelvis LocalMonero?

Om du inte vet skillnaden mellan en "app", en marknadsplats och en exchange så ifrågasätter jag ifall du verkligen borde syssla med att köpa knark online.

Vad exakt vill du växla "till" bitcoin? Monero?
... nu är jag tyvärr för van vid noobs så jag utgår från att du egentligen vill KÖPA bitcoin för att senare kunna köpa knark.
Dock nämner du LocalMonero så jag tror att du egentligen vill köpa MONERO, inte bitcoin...

Via LocalMonero så köper du Monero från privatpersoner (aldrig använt sidan själv, men enligt vissa inlägg i denna tråden så golar en del säljare beroende på beloppet du köper, så kan inte rekommendera sidan baserat på dessa rykten).

Kraken är en Amerikansk Crypto exchange.
Flera svenska banker blockerar tyvärr överföringar till Kraken, så jag rekommenderar att du skaffar ett konto hos Revolut (online bank), så du kan använda Revolut som en mellanhand (tillkommer inte extra avgifter för överföringen).

Kraken är bästa och billigaste alternativet. Dessutom så säljer dom flera olika sorters crypto. Bland annat Monero och Bitcoin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in