2023-11-02, 19:29
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Vissa av oss har samlat på oss flera "privata" mirrors, vissa kör endast på de officiella.

Jag vet inte om detta är korkat av mig, men jag kommer nu avslöja varför jag besitter så pass många privata mirrors att jag ALLTID kan ta mig in på archetyp utan problem:

Jag "lurkar" archetyps forum.
Så fort någon försöker länka till ett inlägg/annons så brukar folk vara så korkade att de INTE tar bort sin egna privata mirror.
Detta gör att jag lätt kan spara ner deras egna mirror efter att ha sett deras inlägg på forumet.
En del säljare är så pass korkade att de direktlänkar till sina egna annonser MED SIN EGNA PRIVATA MIRROR vilket resulterar i att jag sparar ner privata mirrors menade för SÄLJARE.

Jag har sett flera inlägg de senaste dagarna med personer som inte kommer in på archetyp. Själv laddar jag 2-6 olika mirrors åt gången. Första som laddar använder jag för att komma åt marknaden/forumet. Och det är alltid någon som laddar inom SEKUNDER.
Jag har ett "dussin" (googla vad dussin innebär när det kommer till "antal") privata mirrors vilket gör att jag ALLTID har tillgång till archetyp.

Det är bara en tidsfråga innan du blir redigt scammad. Speciellt när du är så klipsk att sparar ner mirrors som länkas i forum.
Citera
2023-11-02, 20:08
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Om du eller jag kommer in på archetyp eller inte är ganska irrelevant. Det är flera säljare som brukar vara online ofta som inte varit inne på flera dagar=kommer folk in och lägger beställningar har de massvis med beställningar sen när de väl kommer in. Blir ett stort problem vilket ju också är syftet när man gör DDOS attacker och annat.
Citera
2023-11-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paskharen
Det är bara en tidsfråga innan du blir redigt scammad. Speciellt när du är så klipsk att sparar ner mirrors som länkas i forum.

Närmar mig snabbt 3 år som medlem på Archetyp, och inte blivit phished en enda gång, och jag tvivlar på att det kommer ske inom någon snar framtid.
Citera
2023-11-02, 21:31
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Närmar mig snabbt 3 år som medlem på Archetyp, och inte blivit phished en enda gång, och jag tvivlar på att det kommer ske inom någon snar framtid.

Plötsligt händer det

Har hänt mig och många andra. Körde din taktik då. Du förstår det är inte bara falska mirrors som scammar. Det kan vara en mirror som är äkta sedan försvinner den. Så kommer den upp igen fast då har någon scammar tagit den.

Så kör hårt på ditt koncept.
Citera
2023-11-04, 00:06
Medlem
Hej,

Tänkte göra ett uttag från Kraken. Har dessvärre inte lyckats, så hade uppskattat det om någon snäll själ kunde hjälpa mig.

Hade uppskattat om ni kunde svara så fort som möjligt!

Allt gott!
Citera
2023-11-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Hej,

Tänkte göra ett uttag från Kraken. Har dessvärre inte lyckats, så hade uppskattat det om någon snäll själ kunde hjälpa mig.

Hade uppskattat om ni kunde svara så fort som möjligt!

Allt gott!

Uttag av pengar eller crypto?
Citera
2023-11-04, 00:22
Medlem
Citat:
Uttag av pengar eller crypto?

Uttag av pengar.
Citera
2023-11-04, 09:30
Medlem
Finns det trådar om flugsvamp 1 och 3?
Vad hände med 1.0?
Citera
2023-11-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Finns det trådar om flugsvamp 1 och 3?
Vad hände med 1.0?
Den gick ner samtidigt som silkroad har jag för mig, FBI som låg bakom? Minns man såg deras logga när man försökte logga in på silkroad.
Och flugsvamp försvann samtidigt.
Citera
2023-11-04, 10:54
Medlem
Citat:
Plötsligt händer det

Har hänt mig och många andra. Körde din taktik då. Du förstår det är inte bara falska mirrors som scammar. Det kan vara en mirror som är äkta sedan försvinner den. Så kommer den upp igen fast då har någon scammar tagit den.

Så kör hårt på ditt koncept.

Man kollar naturligtvis om adressen är korrekt signerad eller ej.
Citera
2023-11-04, 10:56
Medlem
paskharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Man kollar naturligtvis om adressen är korrekt signerad eller ej.

Vad är det för fel på archetyp.cc och slippa tänka på allt sånt varje gång?!
Citera
2023-11-04, 12:54
Medlem
Citat:
Vad är det för fel på archetyp.cc och slippa tänka på allt sånt varje gång?!

Du bör självfallet kontrollera signatur varje gång, även de som genereras av cc-adressen - det är via signaturen du undviker att bli piphad.

Lita aldrig på nåt som inte är signerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in