2023-03-13, 21:35
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som har cake wallet?

Varför står XMR under full balance och inte under available balance?

Ingen aning, brukar det inte stå där när det inkommande pengar? Sen hoppar den upp i full?
Jag typ bara gissar nu då för jag inte tänkt på det.

På mig står det samma belopp på bägge ställen
Citera
2023-03-13, 21:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Ingen aning, brukar det inte stå där när det inkommande pengar? Sen hoppar den upp i full?
Jag typ bara gissar nu då för jag inte tänkt på det.

På mig står det samma belopp på bägge ställen

De ändrades för mig nu 😁 så de understa var nog mer (incoming).
Citera
2023-03-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som har cake wallet?

Varför står XMR under full balance och inte under available balance?

Gjorde du en överföring till din plånbok i cake wallet precis innan du skrev inlägget?
Anledningen är för att din plånbok fick info att en insättning var på väg, men hade inte fått tillräckligt med "confirmations" för att bli helt överförd till dig.
Det har gått en ganska så lång tid nu (1½ timmar ca) så pengarna borde ligga under available balance vid det här laget nu när överföringen har fått tillräckligt med konfirmeringar.
Citera
2023-03-13, 23:26
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Gjorde du en överföring till din plånbok i cake wallet precis innan du skrev inlägget?
Anledningen är för att din plånbok fick info att en insättning var på väg, men hade inte fått tillräckligt med "confirmations" för att bli helt överförd till dig.
Det har gått en ganska så lång tid nu (1½ timmar ca) så pengarna borde ligga under available balance vid det här laget nu när överföringen har fått tillräckligt med konfirmeringar.

Ja precis men nu fanns dom i available
Citera
2023-03-14, 19:30
Medlem
Finns det andra markets än Archetype som är bra?
Citera
2023-03-14, 23:01
Avstängd
frekkinheads avatar
Någon annan som också märkt att inte ett skit kommer fram från Flugsvamp längre? Gjort typ 5 beställningar, från olika vendors också, men inte fått något på flera veckor. Innan gick allt prima men nu äre torrt som fan. Ett par tusen åt helvete
Citera
2023-03-15, 08:52
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Någon annan som också märkt att inte ett skit kommer fram från Flugsvamp längre? Gjort typ 5 beställningar, från olika vendors också, men inte fått något på flera veckor. Innan gick allt prima men nu äre torrt som fan. Ett par tusen åt helvete

Händer på Archetyp med.... Ifrån stora försäljare med, så antingen börjar dom med selektiv scamming eller så är det PostNord eller den nya postlagen...
Citera
2023-03-15, 23:43
Medlem
Nr45s avatar
Har inte märkt något speciellt, sen kör jag samma vendors, alltid med stealth som inte ser ut alls som drog leverans. Skall nog hålla sig till de säkra några veckor till dem som man vet inte drar blickar eller öron till sig.
Senast redigerad av Nr45 2023-03-15 kl. 23:48.
Citera
2023-03-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nr45
Har inte märkt något speciellt, sen kör jag samma vendors, alltid med stealth som inte ser ut alls som drog leverans. Skall nog hålla sig till de säkra några veckor till dem som man vet inte drar blickar eller öron till sig.

Samma här, till viss del.

Jag själv kör "rotation".
Ni som köper någorlunda ofta, speciellt från samma säljare, har säkert märkt att majoriteten säljare alltid har EXAKT SAMMA förpackning/brev/kuvert/kartong, etc.
Alltså, jag menar inte att säljare 1 & 2 ser likadana ut. Istället menar jag att om du bara köper från säljare 1 så märker du snabbt att de alltid använder samma sorts kuvert.
Köper du alltid från säljare 2 så kommer leveranserna i samma kartong, och så vidare.

Genom att rotera säljare så blir det svårare för brevbäraren att få någon misstanke eftersom drogleveranserna konstant ser olika ut.
Jag har 4 säljare som är på min "topp"-lista. Sen vågar jag ibland testa andra säljare - speciellt när dom kör sample give-aways eller om jag har pengar över efter att mina primära köp är skapade och en liten summa finns kvar i plånboken.
På detta sätt hittar jag lättare säljare med bra stealth, jag får stor variation på de olika sorters brev/kuvert/kartonger som min brevbärare får leverera, samt så håller jag min plånbok tom vid eventuell exitscam. Jag har varit med om så många exitscams av marknader att jag tagit för vana att använda upp allt jag kan när jag väl ska köpa, och har kanske som max 100kr kvar på kontot. Jag gör därför ofta småköp av nya säljare, för att både använda upp all i plånboken samt så får jag se hur bra dom är på att leverera, samt hur bra stealth dom har. Dessa köp brukar ligga på runt 1-3g av vad jag nu köper, oftast en liten hasch eller weed-bit.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-03-16 kl. 12:06.
Citera
2023-03-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnshnock
Förde över pengar för 1 timme sedan och de dök upp i vanlig ordning.

Så det bör inte vara fel i deras ände.

Har det löst sig för dig?

Nä, det är nog förlorat. Försökt göra en ticket men kommer bara till en vit sida, fungerar inte verkar det som.

Adressen är som sagt 100% rätt, så rätt tråkigt att försöka igen. Har ju bevis att pengarna skickats rätt från mig.
Citera
2023-03-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannichi
Nä, det är nog förlorat. Försökt göra en ticket men kommer bara till en vit sida, fungerar inte verkar det som.

Adressen är som sagt 100% rätt

Vad är onion-adressen du använder? Kan du skriva adressen här? Alltså adressen till archetyp som du använder, inte din wallet.

Fick du den från archetyp.cc?

Notera:
Det finns flera phishing-länkar och phishing-sidor mot archetyp.
Exemplevis arcetyp.cc. Kolla riktigt noga så ser du att bokstaven "H" saknas i länken. Denna genererar phishing-länkar. Archetyp kommer se precis normal ut ifall du skulle använda en onion-länk från arcetyp.cc, men din plånboks insättningsadress skulle ändras, så dina pengar försvinner.

Anledningen till varför jag frågar är för att du säger att du försökt att skapa en ticket, men att sidan blir "vit". Detta får mig att misstänka att du är inne på en phishing-länk.
Testa generera en fräsch onion-adress via https://archetyp.cc, och sedan skapa en ticket till supporten.

Du nämner även att "Adressen är som sagt 100% rätt".
Jag gissar på att du menar insättningsadressen (wallet).
Visst, wallet-adressen är definitivt en korrekt adress eftersom pengarna har förts över till den, men frågan är, är det din wallet-adress?
På archetyp så har du alltid samma wallet-adress.
Jämför wallet-adressen du försökt skicka till nu, med alla tidigare överföringar du gjort till archetyp (förutsatt att detta inte är din första överföring till archetyp).
Jag vet inte vilket wallet du använder, men i cake wallet så går du till:
Transactions -> Klickar på överföringen som heter "Sent" -> Scrolla ner till "Recipient addresses"

Om din senaste överföring är till en annan adress än vad dina tidigare överföringar till archetyp har varit så har du definitivt blivit phished.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-03-16 kl. 18:12.
Citera
2023-03-16, 20:58
Medlem
mangolocos avatar
Beställde 3 paket varav 2 är samma produkt av olika försäljare så har ingen aning om vems som kom först.

Har oavsett 1 paket som har varit på vift i antingen 3 eller 4 veckor nu.
Sug kuk vad jag arg jag blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in