2025-10-02, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett-alias

TLDR: FLUGSCAM 4.0 lurar sina användare på pengar.

samma problem här , runt 1k , har alltid använt flugsvamp.wtf och har aldrig haft problem innan men sidan har känts lite skum senaste tiden.
Speciellt den temporära adressen man får.
Citera
2025-10-02, 21:51
Medlem
Computerzs avatar
Min DHL leverans blev "avbokad". Jag kontaktar säljaren som säger att polisen har tagit det. Erbjuder ingen reship. Tror ni att någon verkligen tagit paketet eller är det ett sätt för dom att länsa oss på pengar? Det är verkligen oförutsägbart att handla där känns det som.
Citera
2025-10-02, 21:54
Har ni hört om de spanar på en brevlåda?

Tex om någon har beställt till en postbox som är införskaffad med fejkid.
Citera
2025-10-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Min DHL leverans blev "avbokad". Jag kontaktar säljaren som säger att polisen har tagit det. Erbjuder ingen reship. Tror ni att någon verkligen tagit paketet eller är det ett sätt för dom att länsa oss på pengar? Det är verkligen oförutsägbart att handla där känns det som.
Var det REK? Dåligt av säljaren att inte erbjuda reship, det gäller att ha lite tur man får helt enkelt fråga innan man beställer eftersom vendors är så dåliga på att beskriva i annons eller på sin profil om de gör reship eller ej.
Citera
2025-10-03, 14:43
Medlem
.wtf länken ser ju helskum ut

scam?
Citera
2025-10-03, 20:54
Medlem
Vad menar ni med att .wtf-länken ser skum ut? Den ser ut som den alltid har gjort(om ni syftar på flugsvamp.wtf dvs). Har ni levt under en sten i 4 år? Menar ni på fullaste allvar att ni märkt nyligen att man måste genomföra ett "test" när man besöker flugsvamp.wtf, dvs ersätta sista tecknen i en adress som genereras och byts ut konstant?

Mina insättningar har alla kommit in till slut så FS var inte scam enligt mig, det tog bara längre tid att få in crypton. Eftersom folk verkar ha sett nu efter flera år att det ser ut så när man besöker flugsvamp.wtf så förvånar det mig inte alls om samma idioter har använt länkar från "Luffarn"(en dum pundare som delar phishing-länkar)
Senast redigerad av No6 2025-10-03 kl. 20:56.
Citera
2025-10-03, 22:24
Medlem
AnnaDeas avatar
Använder alltid flugsvamp.wtf och har aldrig haft en enda insättning som har försvunnit.
Senast redigerad av AnnaDea 2025-10-03 kl. 23:14.
Citera
2025-10-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Använder alltid flugsvamp.wtf och har aldrig haft en enda insättning som har försvunnit.

Samma här.
Citera
2025-10-04, 00:51
Medlem
Mumindalen har lagt ut ett nytt meddelande om ny clearnet mmarket.link som de har signerat, bifogar meddelandet nedan. De börjar se väldigt snyggt ut med många nya uppdateringar och större profiler!

Kod:
Viktig uppdatering
2025-10-01

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA512

På grund av oförutsedda omständigheter har vi förlorat kontrollen över våra clearnet-domäner. Denna incident belyser clearnets begränsningar när det gäller förutsägbarhet och decentralisering.

Lyckligtvis förblir våra permanenta onion-adresser och servrar oförändrade, opåverkade och fortsätter att fungera normalt.

För att säkerställa oavbruten tillgång har vi sammanfogat vår clearnet-närvaro till en enda ny länk: mmarket.link. Vi rekommenderar att du sparar denna länk, tillsammans med våra onion-adresser och PGP-nyckel, för att alltid säkerställa smidig tillgång till marknaden.
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
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=v3Z3
-----END PGP SIGNATURE-----
Citera
2025-10-04, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea

Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Samma här.
+1 Samma här.

Citat:
Ursprungligen postat av Excaliburs
...
Måste vara en seriös sida som använderf Clearnet, låter som dem tar säkerhet på stort allvar.
Citera
2025-10-04, 03:16
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkowitz
Har ni hört om de spanar på en brevlåda?

Tex om någon har beställt till en postbox som är införskaffad med fejkid.

Jodå det förekommer. Läst att vissa (gula postlådor, inte direkt det du beskriver men ändå) haft viss övervakning av polis då en eller flera vendors varit och droppat av sina leveranser på samma ställe flera gånger per dag. Ska ha varit i Stockholmsområdet för något år sedan. Källa: Någon tråd här på flashback.
Citera
2025-10-04, 03:30
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett-alias
Hur "supporten" fungerar hos FLUGSCAM 4.0:

https://imgur.com/3e1pJX2
https://imgur.com/MlrJsW7

Notera hur de i samma ärende (bild #2) först hävdar att transaktionen genomförts utan några problem för att sedan påstå att jag använt mig av en phisinglänk (trots att jag talat om att jag alltid använt mig av "flugsvamp.wtf"). Detta är andra gången som jag blivit utsatt för samma typ av SELEKTIV SCAM.

Enligt deras utsago har jag alltså blivit utsatt för en "bugg" (exklusiv för FS4 btw), en phisinglänk samt fått mina pengar på kontot utan några problem, allt inom ramen för samma transaktion! Lyckligtvis rörde det sig inte om någon större summa den här gången (ca. 1k) men det handlar förstås om principen samt det faktum att man medvetet tar pengar från sina användare. Varför man väljer att lura sina användare istället för att t.ex. höja insättningsavgiften eller liknande är förstås ett mysterium, men jag får helt enkelt anta att de inte är särskilt företagsamma i deras organisation.

Av uppenbara själ kommer jag inte fortsätta använda mig av deras hemsida utan istället, som många andra, navigera till http://catharsis.top.

TLDR: FLUGSCAM 4.0 lurar sina användare på pengar.

Varmt välkommen till en marknad som tar sin användare på allvar och inte utövar selektiv scamming eller tvingar Vendors att välja mellan att sälja enbart på FS eller få sitt konto bannade & all sin krypto konfiskerade. Fler och fler ser ljuset och antalet svenska vendors och användare har fullkomligt exploderat senaste tiden. Inte konstigt att FS känner sig hotade då en fullt fungerade internationell marknad dominerad av svenska köpare/säljare seglat upp som konkurrens där man kan lita på supporten, kan ta ut sina pengar (!), har en närvarande admin, fungerande forum etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in