2023-02-27, 19:38
Medlem
SnyggaByxors avatar
Helvete, phishad alltså??? Aja det är väl sånt som händer, nu är det bara att se till att det aldrig händer igen... Gjorde nog på tok för dålig research innan jag hoppade i plurret.

Jag ska följa dina råd och tackar ödmjukast för dina utförliga och hjälpvänliga svar!
Citera
2023-02-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaByxor
Helvete, phishad alltså??? Aja det är väl sånt som händer, nu är det bara att se till att det aldrig händer igen... Gjorde nog på tok för dålig research innan jag hoppade i plurret.

Jag ska följa dina råd och tackar ödmjukast för dina utförliga och hjälpvänliga svar!

Jag uppdaterade precis mitt tidigare inlägg.
Jag inkluderade även en fungerande länk.

Det är någon som registrerat n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24us2dahukbjnyyvgxhcmgt3 o2evyd.top på clearnet för att få det att se legit ut.
Dock är den riktiga länken n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24us2dahukbjnyyvgxhcmgt3 o2evyd.onion
(notera hur den andra länken jag klistrade in slutar på .onion).

Under VIP-sektionen på archetyps forum, i en tråd som heter "VIP Arch Onions", har moderator "Lobo" gett en konfirmering att n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24us2dahukbjnyyvgxhcmgt3 o2evyd.onion är en korrekt länk (notera: den som slutar på .onion alltså).

Jag sökte efter "n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24us2dahukbjnyyvgxhcmgt 3o2evyd" på forumet och hittade tråden jag nämnde ovan under VIP-sektionen, så efter som en moderator gett grönt ljus för n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24us2dahukbjnyyvgxhcmgt3 o2evyd.onion (notera: slutar på .onion) så ska den nog vara säker.

Vill du vara absolut säker på att du går in på en riktig länk till Archetyp, skaffa en mirror från https://archetyp.cc

EDIT:
Jag vet inte varför, men det blir automatiskt ett mellanslag i länken för: n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24us2dahukbjnyyvgxhcmgt3 o2evyd.onion

Det är inte jag som lägger in mellanslaget, och jag kan inte ta bort den. Nu när jag är i "redigera"-läge så syns inte mellanslaget. Trycker jag på "spara ändring" så dyker den upp ändå.

EDIT2:
https://n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24...t3o2evyd.onion

Lägger jag till https:// i början så försvinner mellanslaget.
Bugg?
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-02-27 kl. 19:55.
Citera
2023-02-27, 20:06
Medlem
Localbitcoins är nere. Vilka liknande hemsidor handlar ni bitcoins ifrån, där man även kan skicka till en plånbok sen smidigt?
Citera
2023-02-27, 21:01
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11
Localbitcoins är nere. Vilka liknande hemsidor handlar ni bitcoins ifrån, där man även kan skicka till en plånbok sen smidigt?

Coinbase, kraken
Citera
2023-02-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Coinbase, kraken

Nu efterfrågade han ju dock liknande sidor som localbitcoin.
Localbitcoin är ju
Privatperson -> Privatperson

Coinbase och kraken är exchanges, alltså
Privatperson/företag -> Exchange -> Privatperson/företag
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-02-27 kl. 21:06.
Citera
2023-02-27, 21:08
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Nu efterfrågade han ju dock liknande sidor som localbitcoin.
Localbitcoin är ju
Privatperson -> Privatperson

Coinbase och kraken är exchanges, alltså
Privatperson/företag -> Exchange -> Privatperson/företag

Det är dock lika simpelt, skriv in mängd, betala och vips klar
Citera
2023-02-27, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Det är dock lika simpelt, skriv in mängd, betala och vips klar

Nu har jag inte använt coinbase på ett tag, men kraken måste man uppge sitt ID-kort samt foto på sig själv innan man kan börja trade:a. Tror samma sak gäller för coinbase.

De enda sidor jag vet som inte kräver ID är BTCX och Safello.
Safello stödjer swish.
Minns inte om BTCX gör det.
Citera
2023-02-27, 21:19
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Nu har jag inte använt coinbase på ett tag, men kraken måste man uppge sitt ID-kort samt foto på sig själv innan man kan börja trade:a. Tror samma sak gäller för coinbase.

Safello stödjer swish.

Btcx har inte krävt det av mig hittills iaf. Eller jo fan.. Bank id vill de ju ha.

Vad säger ni om Exodus?
Senast redigerad av NiceNameTwice 2023-02-27 kl. 21:21.
Citera
2023-02-27, 21:26
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:

Safello stödjer swish.

Localbitcoins hade det också innan dom lade ner, för att handla av dom flesta säljarna var man tvungen och ha en högre "säkerhetsnivå" som man fick genom och skicka in ID m.m
Citera
2023-02-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Kan iaf bekräfta att ingenting anlänt. 2 uppe i 3v nu, 1 uppe i 1v.

Vann båda dispyterna på de 2 på 3v, så jag kan bara hoppas att man blivit blåst 2 gånger om där, hur troligt nu det är. Så kanske den på 1v är påväg.

Citat:
Ursprungligen postat av Andyiii
Ja då är det ju inte värt. Tillbaka till gatorna igen då

När man som minst anar smäller det till. 1 av dessa 3 trilla in idag. Uppenbarligen måste man va försiktig med vilken vendor man väljer. Noga research pojkar & flickor!
Citera
2023-02-28, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
När man som minst anar smäller det till. 1 av dessa 3 trilla in idag. Uppenbarligen måste man va försiktig med vilken vendor man väljer. Noga research pojkar & flickor!

Ja jag vettefan asså. Känns sisådär
Citera
2023-02-28, 04:34
Medlem
Vart köper ni xmr? Går ej att köpa med länsförsäkringar kort på kraken eller Binance. Kan inte heller handla med Revolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in