Citat:
Ursprungligen postat av
Andyiii
Yes okej tack, jag kom så långt innan jag stängde ner igen när jag testa förra veckan.
Men ska kolla närmare på det ikväll . Bara suger att leveranstiderna så så oehört långa som det verkar vara när man läser inlägg.
Det beror helt och hållet på vilken säljare du köper från, hur långt bort säljaren är från dig (vilket är i princip omöjligt att veta om dom nu inte råkar berätta för dig, vilket aldrig lär ske) samt hur bra/dålig postnord bestämmer sig att vara veckan du beställer.
Som jag nämnt i tidigare inlägg så har jag lagt flera beställningar denna månad.
Just nu råkar jag ha flera ordrar som jag väntar på.
En är av en säljare som jag mer eller mindre förväntar mig att ordern dyker upp imorgon. Ordern skickades igår kväll.
(Notera: Beställer du sent på en Torsdagskväll så kan du se det som att du i princip la beställningen på Lördag kväll/Söndag morgon. Alla BRA säljare postar inget på Fredagar och Lördagar så försändelsen inte ligger på en postcentral över helgen).
Den andra ordern postades tyvärr idag, efter 12:00. Den anländer nog på Torsdag.
Tredje ordern har inte ens lagts i brevlådan ännu (eller, blivit markerad som skickad), så den kommer nog inte förrän nästa vecka pga av VDU.
Dom 2 första beställningarna jag nämnde har jag erfarenhet av säljarna sen tidigare. Jag vet hur snabba dom är och jag beställer från dom av en anledning, det vill säga, bra stealth, bra leveranstid samt bra produkter.
Beställer du av de mer etablerade säljarna så lär ordern dyka upp snabbt.
Glöm inte varannandags-utdelning (VDU) dock.
Oftast tar en order absolut max 1 vecka.
Tar det längre än så, räkna med att ordern inte kommer dyka upp alls.
Jag har, efter mer än 10+ år av att handla på darknet, bara varit med om 2-3 ordrar som dök upp efter 2-3 veckor.
Alla andra ordrar som inte dykt upp efter en vecka har aldrig dykt upp i slutändan.
Tips:
För att hitta de mer etablerade säljarna, kika på forumet och säljartrådarna.
Dom som har 200-300+ inlägg är oftast de mer populära. Dessa säljare brukar vara populära av en anledning.
Glöm inte att sortera Archetyps forum på Svenska (du gör det på startsidan av forumet, precis under sökfältet) så du bara ser de svenska säljartrådarna.