2023-02-27, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Menar du när du väl skapat en order?
Ja, efter att du skrivit in din adress i klartext så auto-krypteras den med säljarens PGP, förutsatt att du inte krypterar den manuellt.

Förtydligande:
Skriver du in adressen i klartext så auto-krypteras den.
Krypterar du adressen själv med hjälp av säljarens PGP och sedan paste:ar in den i adressfältet (det krypterade meddelandet) så krypteras den inte en extra gång.

Yes okej tack, jag kom så långt innan jag stängde ner igen när jag testa förra veckan.
Men ska kolla närmare på det ikväll . Bara suger att leveranstiderna så så oehört långa som det verkar vara när man läser inlägg.
Citera
2023-02-27, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyiii
Yes okej tack, jag kom så långt innan jag stängde ner igen när jag testa förra veckan.
Men ska kolla närmare på det ikväll . Bara suger att leveranstiderna så så oehört långa som det verkar vara när man läser inlägg.

Det beror helt och hållet på vilken säljare du köper från, hur långt bort säljaren är från dig (vilket är i princip omöjligt att veta om dom nu inte råkar berätta för dig, vilket aldrig lär ske) samt hur bra/dålig postnord bestämmer sig att vara veckan du beställer.

Som jag nämnt i tidigare inlägg så har jag lagt flera beställningar denna månad.
Just nu råkar jag ha flera ordrar som jag väntar på.

En är av en säljare som jag mer eller mindre förväntar mig att ordern dyker upp imorgon. Ordern skickades igår kväll.
(Notera: Beställer du sent på en Torsdagskväll så kan du se det som att du i princip la beställningen på Lördag kväll/Söndag morgon. Alla BRA säljare postar inget på Fredagar och Lördagar så försändelsen inte ligger på en postcentral över helgen).
Den andra ordern postades tyvärr idag, efter 12:00. Den anländer nog på Torsdag.
Tredje ordern har inte ens lagts i brevlådan ännu (eller, blivit markerad som skickad), så den kommer nog inte förrän nästa vecka pga av VDU.

Dom 2 första beställningarna jag nämnde har jag erfarenhet av säljarna sen tidigare. Jag vet hur snabba dom är och jag beställer från dom av en anledning, det vill säga, bra stealth, bra leveranstid samt bra produkter.

Beställer du av de mer etablerade säljarna så lär ordern dyka upp snabbt.
Glöm inte varannandags-utdelning (VDU) dock.

Oftast tar en order absolut max 1 vecka.
Tar det längre än så, räkna med att ordern inte kommer dyka upp alls.
Jag har, efter mer än 10+ år av att handla på darknet, bara varit med om 2-3 ordrar som dök upp efter 2-3 veckor.
Alla andra ordrar som inte dykt upp efter en vecka har aldrig dykt upp i slutändan.

Tips:
För att hitta de mer etablerade säljarna, kika på forumet och säljartrådarna.
Dom som har 200-300+ inlägg är oftast de mer populära. Dessa säljare brukar vara populära av en anledning.
Glöm inte att sortera Archetyps forum på Svenska (du gör det på startsidan av forumet, precis under sökfältet) så du bara ser de svenska säljartrådarna.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-02-27 kl. 17:27.
Citera
2023-02-27, 17:54
Medlem
Citat:
Det beror helt och hållet på vilken säljare du köper från, hur långt bort säljaren är från dig (vilket är i princip omöjligt att veta om dom nu inte råkar berätta för dig, vilket aldrig lär ske) samt hur bra/dålig postnord bestämmer sig att vara veckan du beställer.

Som jag nämnt i tidigare inlägg så har jag lagt flera beställningar denna månad.
Just nu råkar jag ha flera ordrar som jag väntar på.

En är av en säljare som jag mer eller mindre förväntar mig att ordern dyker upp imorgon. Ordern skickades igår kväll.
(Notera: Beställer du sent på en Torsdagskväll så kan du se det som att du i princip la beställningen på Lördag kväll/Söndag morgon. Alla BRA säljare postar inget på Fredagar och Lördagar så försändelsen inte ligger på en postcentral över helgen).
Den andra ordern postades tyvärr idag, efter 12:00. Den anländer nog på Torsdag.
Tredje ordern har inte ens lagts i brevlådan ännu (eller, blivit markerad som skickad), så den kommer nog inte förrän nästa vecka pga av VDU.

Dom 2 första beställningarna jag nämnde har jag erfarenhet av säljarna sen tidigare. Jag vet hur snabba dom är och jag beställer från dom av en anledning, det vill säga, bra stealth, bra leveranstid samt bra produkter.

Beställer du av de mer etablerade säljarna så lär ordern dyka upp snabbt.
Glöm inte varannandags-utdelning (VDU) dock.

Oftast tar en order absolut max 1 vecka.
Tar det längre än så, räkna med att ordern inte kommer dyka upp alls.
Jag har, efter mer än 10+ år av att handla på darknet, bara varit med om 2-3 ordrar som dök upp efter 2-3 veckor.
Alla andra ordrar som inte dykt upp efter en vecka har aldrig dykt upp i slutändan.

Tips:
För att hitta de mer etablerade säljarna, kika på forumet och säljartrådarna.
Dom som har 200-300+ inlägg är oftast de mer populära. Dessa säljare brukar vara populära av en anledning.
Glöm inte att sortera Archetyps forum på Svenska (du gör det på startsidan av forumet, precis under sökfältet) så du bara ser de svenska säljartrådarna.

Okok ska kolla. Vad e detta med kraken och foto på id för att bekräfta ålder ?
Citera
2023-02-27, 18:03
Medlem
Citat:
Okok ska kolla. Vad e detta med kraken och foto på id för att bekräfta ålder ?

Det var så pass många år sedan jag skapade mitt kraken-konto så jag minns inte riktigt exakt varför de vill ha foto samt bild på ID-kortet, men alla exchanges kräver det.
Dom vill alltså att du både fotograferar dig själv, samt ett foto på ID.
Minns bara vagt att de krävde ID för att man skulle få upp sitt konto till en viss nivå, det vill säga för att kunna göra x antal köp i månaden (om jag minns rätt). Det var dock många, många år sedan och jag tror att nu för tiden så kräver alla exchanges foto-ID (pga penningtvättlagar och liknande).

Inget att oroa sig över dock, så länge du skickar de coins du köpt till en privat plånbok innan du skickar dom vidare till en DNM.
Monero sägs det inte gå att följa, så det kanske inte är en så hög risk att skicka just monero från en exchange till en DNM, men jag skulle inte ta risken.
Citera
2023-02-27, 18:32
Medlem
Citat:
Det var så pass många år sedan jag skapade mitt kraken-konto så jag minns inte riktigt exakt varför de vill ha foto samt bild på ID-kortet, men alla exchanges kräver det.
Dom vill alltså att du både fotograferar dig själv, samt ett foto på ID.
Minns bara vagt att de krävde ID för att man skulle få upp sitt konto till en viss nivå, det vill säga för att kunna göra x antal köp i månaden (om jag minns rätt). Det var dock många, många år sedan och jag tror att nu för tiden så kräver alla exchanges foto-ID (pga penningtvättlagar och liknande).

Inget att oroa sig över dock, så länge du skickar de coins du köpt till en privat plånbok innan du skickar dom vidare till en DNM.
Monero sägs det inte gå att följa, så det kanske inte är en så hög risk att skicka just monero från en exchange till en DNM, men jag skulle inte ta risken.

Nä men jag tänkte såfall göra som du skrev för någon dag sedan.
Kraken - cake wallet - Archtype.
Tänkte beställa från 2-3 olika vendors.

Dock hittar jag inte sidan du menar med Archtype forum eller med säljare, eller det hittar jag när jag väl är inne ?
Citera
2023-02-27, 18:42
Medlem
SnyggaByxors avatar
Jag har nyligen bytt solana mot xrm på en säker hemsida och angett min wallet jag har i archetyp men jag ser dem inte.
Tar det tid? Var detta fel? Behöver jag en xrmwallet där jag tar emot pengarna först eller? Är det bara specifika sidor man kan byta xrm på?
Citera
2023-02-27, 18:44
Medlem
Citat:
Nä men jag tänkte såfall göra som du skrev för någon dag sedan.
Kraken - cake wallet - Archtype.
Tänkte beställa från 2-3 olika vendors.

Dock hittar jag inte sidan du menar med Archtype forum eller med säljare, eller det hittar jag när jag väl är inne ?

Logga in på Archetyp och klicka sedan på Forum.
Här, precis under "sök"-fältet på forumet så ser du flera check-boxar för olika språk. Checka i "Svenska" och klicka på "Update". Nu ser du bara trådar som är på svenska (användare som skapar trådar ombeds tagga sin tråd med ett språk. Gör användare inte det själva så kommer en moderator så småningom att tagga tråden med rätt språk, se det lönar sig faktiskt att filtrera forumet på Svenska).

Sedan på forumet, under sektionen "Vendors" så har du en sektion som heter "Official".
Här i finns alla säljarnas forumtrådar, där användare kommenterar sina köp, lämnar reviews, etc.
Om du vill hitta mer etablerade säljare så kan du kika på dom som har typ 200-300+ inlägg.

Inget måste dock.
Jag har hittat flera asbra säljare som knappt har några inlägg i sina trådar alls.
Tänkte mest du som inte handlat på darknet tidigare kanske gör bäst med att beställa från lite säkrare säljare, det vill säga, dom mer populära.
Citera
2023-02-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaByxor
Jag har nyligen bytt solana mot xrm på en säker hemsida och angett min wallet jag har i archetyp men jag ser dem inte.
Tar det tid? Var detta fel? Behöver jag en xrmwallet där jag tar emot pengarna först eller? Är det bara specifika sidor man kan byta xrm på?

Skickade du från en PRIVAT plånbok till archetyp, eller direkt från den så kallade "säkra sidan"?

Om du har TXID (Transaktions-ID:T), gör följande:

Archetyp -> Wallet -> Deposit recovery (Finns precis under där du ser hur mycket pengar du har i din plånbok när du gått in på plånboken).
Klistra in TXID här.
Dyker det inte upp några pengar så är pengarna inte på väg in.
En Monero-transaktion brukar bara ta upp till en timme som max.

Var ifrån fick du .onion-adressen?
Archetyp.cc?
Om inte archetyp.cc, kan du klistra in den här i tråden så jag får kika på den?
Citera
2023-02-27, 19:16
Medlem
SnyggaByxors avatar
Citat:
Skickade du från en PRIVAT plånbok till archetyp, eller direkt från den så kallade "säkra sidan"?

Om du har TXID (Transaktions-ID:T), gör följande:

Archetyp -> Wallet -> Deposit recovery (Finns precis under där du ser hur mycket pengar du har i din plånbok när du gått in på plånboken).
Klistra in TXID här.
Dyker det inte upp några pengar så är pengarna inte på väg in.
En Monero-transaktion brukar bara ta upp till en timme som max.

Var ifrån fick du .onion-adressen?
Archetyp.cc?
Om inte archetyp.cc, kan du klistra in den här i tråden så jag får kika på den?

https://n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24...evyd.top/enter
detta är länken jag använder
Citera
2023-02-27, 19:17
Medlem
SnyggaByxors avatar
Fixade XRM från Localmonero
Citera
2023-02-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaByxor
https://n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24...evyd.top/enter
detta är länken jag använder

Dina pengar är borta.
Jag gissar på att du inte vet vad TOR är?

Adresserna du ska gå in på ska sluta på .onion. Inte .top.
.onion-adresser går INTE att gå in på via din vanliga webbläsare.
Du MÅSTE använda webbläsaren TOR för att gå in på en .onion-adress.

https://www.torproject.org/download/

2 saker:
- Dina pengar är borta. Du kommer aldrig få tillbaka dom. Du har blivit "phished".
- Byt lösenord, alternativt skapa ett nytt konto på archetyp. Dom som skapat sidan du länkade har nu dina login-uppgifter.

Gör följande:
Ladda ner TOR browser.
https://www.torproject.org/download/

Gå in på archetyp.cc och skaffa en mirror därifrån
(adressen ska sluta på .onion.
Exempel: https://HEMSIDA.onion)

Skapa ett nytt konto/byt lösenord på ditt nuvarande.
Sedan får du göra en ny insättning.

Archetyp är en DARKNET market.
Darknet huseras på tor-nätverket och andra liknande nätverk, inte clearnet (sidan du länkade till ovan finns på clearnet, det vill säga, du kommer åt sidan med din vanliga webbläsare).
Du kan inte gå in på en darknet-sida med din vanliga webbläsare.

(Tekniskt sett så kan du gå in på darknet med en vanlig webbläsare, men du måste konfigurera flera saker, vilket du mest troligt inte vet hur man gör).

Var fick du tag på denna länken?

Den riktiga länken är följande:
https://n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24...t3o2evyd.onion
Du måste ha TOR för att kunna komma åt den.
Jag kikade på archetyps forum och n5ley2ipsm5b53lorsem2boctu24us2dahukbjnyyvgxhcmgt3 o2evyd.onion är en riktig länk.
Notera att denna slutar på .onion och inte .top.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-02-27 kl. 19:42.
Citera
2023-02-27, 19:31
Medlem
Citat:
Logga in på Archetyp och klicka sedan på Forum.
Här, precis under "sök"-fältet på forumet så ser du flera check-boxar för olika språk. Checka i "Svenska" och klicka på "Update". Nu ser du bara trådar som är på svenska (användare som skapar trådar ombeds tagga sin tråd med ett språk. Gör användare inte det själva så kommer en moderator så småningom att tagga tråden med rätt språk, se det lönar sig faktiskt att filtrera forumet på Svenska).

Sedan på forumet, under sektionen "Vendors" så har du en sektion som heter "Official".
Här i finns alla säljarnas forumtrådar, där användare kommenterar sina köp, lämnar reviews, etc.
Om du vill hitta mer etablerade säljare så kan du kika på dom som har typ 200-300+ inlägg.

Inget måste dock.
Jag har hittat flera asbra säljare som knappt har några inlägg i sina trådar alls.
Tänkte mest du som inte handlat på darknet tidigare kanske gör bäst med att beställa från lite säkrare säljare, det vill säga, dom mer populära.

Precis tack, det uppskattas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in