2023-02-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Någon som torskat och fått samtal från polisen nu efter postlagsändringen?

Eller hört något angående detta?

Jag undrar också. Skulle vara intressant att veta hur de gör liksom och vad som händer.
Står snuten i porten när man kommer hem typ?
Ni som har torskat, får era arbetsgivare veta om det?
Citera
2023-02-01, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Kan man lita på Archetypes egna kryptering när man skriver in sin adress eller krypterar ni fortfarande själva?

Lita aldrig på en mellanhand, lös krypteringen själv..
Citera
2023-02-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stardst76
Ja det gör jag. Gjorde min sista vid 17 tiden 30/1 och har fortfarande inte fått in något. FS känns väldigt suspekt.. Har messat med supporten men inte fått nå svar än.

Det tog mig typ en dag så var cashen där.
Lugnt.. men archetype är nog säkrare vid det här laget. FS4 är skumt just nu men jag har fått flera försändelser därifrån..
Citera
2023-02-01, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Ja, men att polisen vill se resultat spelar väl ingen roll så länge PostNord inte lyder under polisen? Jag ser inte riktigt hur du tänker dig att polisens resultatlystnad skulle få praktiska konsekvenser för personalen på PostNord.

Vet inte, jag har fått flera brev som inte har någon speciell stealth. min brevbärare skiter iallfall i att gola på paket vadderade paket utan avsändare. Kanske är stressad nog som det är utan att ta upp kontakt med polisen.. hamna i byråkratiskt ärende utan att få någon kompensation för det
Citera
2023-02-01, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
Gjorde transaktionen via en annan platform ..
Där du begick misstag min vän. Se det som en läxa för nästa gång.

På localbitcoins trålar visssa "ärliga traders" ibland med att du ska ta deras namn på whatever för snabbare affärer/billigare trades nästa gång. Jag anar lurt direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dostojevskij22
Jag har bara köpt småsaker. Förutom detta endast ett par ggr tidigare för typ 7 mån sedan.
Vore sjukt om polisen lägger resurser på mig faktiskt. Men konstigare saker har ju hänt 😬
Jag hade inte ens städat och hållit mig lugn. Intressant att se om nästa paket också tas i beslag. Uppdatera oss.
Citera
2023-02-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dostojevskij22
Jag undrar också. Skulle vara intressant att veta hur de gör liksom och vad som händer.
Står snuten i porten när man kommer hem typ?
Ni som har torskat, får era arbetsgivare veta om det?
Du får förutom i extremfallet med civlsnutbilen spanades som någon i tråden pratade om skit i brevlådan bara om att ett brev som misstänks innehålla narkotika eller något sånt har tagits i beslag och en undran om du gör anspråk på paketet och ett nummer du ska ringa till för att gola ner dig själv.

Få inte paranoia nu. Inga snutar kommer vänta vid din port men om dom mot förmodan skulle göra så bara neka hela vägen.
Citera
2023-02-01, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supergoof
Vet inte, jag har fått flera brev som inte har någon speciell stealth. min brevbärare skiter iallfall i att gola på paket vadderade paket utan avsändare. Kanske är stressad nog som det är utan att ta upp kontakt med polisen.. hamna i byråkratiskt ärende utan att få någon kompensation för det

Är han stressad kan de ju vara en anledning till att försöka få en dag ledigt för att infinna sig i rätten som vittne med ersättning för förlorad arbetsinkomst
Citera
2023-02-01, 15:06
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menace.II.Society
Brevbärare som jävlas, hur vanligt är det?

Rätt vanligt, fick telefonskärm som blev brutna i paketet och då var det inte droger!

Jag tror dom har bra koll faktiskt.
Citera
2023-02-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supergoof
Jag köpte en datorsladd som kom i ett sådant vadderat kuvert utan avsändare inga konstigheter. Brevbärare ser flera av dessa varje dag och drar nog knappast slutsatsen att dessa är associerade med drogleveranser dom används för allt möjligt. Så det är inte frågan om någon skiter i eller stressad utan det slinker igenom ovetandes från hans håll.

Brevbärare sitter inte och grubblar vad alla dessa brev han har i sin postlåda kan tänkas innehålla utan han delar bara ut dom.
Citera
2023-02-01, 15:19
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Jag köpte en datorsladd som kom i ett sådant vadderat kuvert utan avsändare inga konstigheter. Brevbärare ser flera av dessa varje dag och drar nog knappast slutsatsen att dessa är associerade med drogleveranser dom används för allt möjligt. Så det är inte frågan om någon skiter i eller stressad utan det slinker igenom ovetandes från hans håll.

Brevbärare sitter inte och grubblar vad alla dessa brev han har i sin postlåda kan tänkas innehålla utan han delar bara ut dom.

Jag tror också att det har vart du bor att göra med mycket. Jag förstår att 1 skärmskydd går sönder, men 3 st av 4?

Tro mig bror, vissa har koll kanske inte alla... Jag bor omkring rikt folk.
Citera
2023-02-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChapo
Jag tror också att det har vart du bor att göra med mycket. Jag förstår att 1 skärmskydd går sönder, men 3 st av 4?

Tro mig bror, vissa har koll kanske inte alla... Jag bor omkring rikt folk.
Aaa det låter konstigt det där med skärmskydden. Är det din fiende som jobbar på Postnord eller skickaren av dom som packar dåligt kan jag ej veta.
Citera
2023-02-01, 16:03
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Aaa det låter konstigt det där med skärmskydden. Är det din fiende som jobbar på Postnord eller skickaren av dom som packar dåligt kan jag ej veta.

Brevbäraren.

Stog på paketet vart ifrån det kom med skärmskydden, så förstår inte vf dom håller på. Nu vet du varför dom jävlas

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in