2023-01-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
För att du är lat och dum i huvudet.
300+ sidor i denna tråd, i genomsnitt 1 inlägg på varje sida om problem med FS4, det är flera personer som konstant varnar och säger åt folk att akta sig för FS4, men ingen lyssnar förrän det är för sent

Tidigare blev jag sjukt frustrerad när ingen lyssnar på varningarna. Nu skrattar jag istället åt alla som kommer in i tråden här och grinar när dom får problem med sina insättningar.

Du är inte den sista som kommer klaga om att dina insättningar inte kommer in.
Jasså? Försöker inte säga emot. Bara intresserad då detta är första gången det varit såhär skumt för mig.

Har i princip lagt en beställning i veckan sen det nuvarande FS kom igång. Så har blivit några st.

Men inte läst allt för mycket om detta?
Saken är den att jag slutar ju beställa såfort de blir nå vingel, men inte haft nått vingel alls.

Men folk har alltså haft problem med insättningar som försvinner?
Citera
2023-01-30, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Jasså? Försöker inte säga emot. Bara intresserad då detta är första gången det varit såhär skumt för mig.

Har i princip lagt en beställning i veckan sen det nuvarande FS kom igång. Så har blivit några st.

Men inte läst allt för mycket om detta?
Saken är den att jag slutar ju beställa såfort de blir nå vingel, men inte haft nått vingel alls.

Men folk har alltså haft problem med insättningar som försvinner?

min senaste insättning.. den är confirmed av blockchain - pengarna finns på adressen men på fs4 har jag ingenting. gått 5 timmar..
skumt, avråder alla från att använda skiten.
dessutom kan man inte aktivera sin pinkod för att ta ut pengar.
Citera
2023-01-30, 13:38
Medlem
fs4

En varning för Flugsvamp 4, det har funkat ok, väl mycket varor har inte dykt upp. Igår satte jag in 2000kr o de finns inte. jag får inget svar från dem, vilket jag tolkar som en blåsning.

NU FICK JAG IN PENGARNA
Senast redigerad av morwidin 2023-01-30 kl. 14:26. Anledning: ingen blåsning
Citera
2023-01-30, 15:05
Medlem
Sommargays avatar
Finns det någon guide för archetype för en nybörjare?
Citera
2023-01-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morwidin
NU FICK JAG IN PENGARNA

Min insättning av XMR har inte kommit, om det inte tar mer än 48h då!
Monero-nätverket bevisar att det är överfört,
Märkligt nog kan jag inte kontakta dom, då det inte syns någon captcha när jag ska skicka meddelanden..

Har någon överfört helst XMR och vet hur man kontaktar dom??

Håller tummarna för fs4;
Citera
2023-01-30, 15:50
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Finns det någon guide för archetype för en nybörjare?

För att köpa monero finns en i tråden:
(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion.

Vill du ha en förklaring på hur du handlar på archetypeså finns det en guide till det på sidan som heter Luffarn.

https://www.luffarn.com/archetyp-market/#.Y9fZHK3MIcQ
Citera
2023-01-30, 15:59
Medlem
La in pengarna runt halv 5 på morgonen.

Nu kikade jag kl 15 ungefär och det var inne som det skulle. Tyckte dock avgiften var i saftigare laget.

Men aa som sagt. Nått sorts problem men det löste sig relativt snabbt
Citera
2023-01-30, 17:57
Medlem
La in pengar idag med , inte fått något än
Citera
2023-01-30, 19:35
Medlem
Draklusts avatar
Ville bara säga att mina pengar kom in! Tog ett par timmar men det löste sig på fs ❤️
Citera
2023-01-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draklust
Ville bara säga att mina pengar kom in! Tog ett par timmar men det löste sig på fs ❤️
Me 2. Tog typ några timmar.
Citera
2023-01-30, 19:58
Medlem
Säkert att köpa XMR på Kraken via svenskt bankkonto? Föredrar gärna MasterCard annars. Men inget tillgängligt just nu.

Tänker att de svenska bankerna idag är så snabba med att "misstänka" något fuffens?
Senast redigerad av getupnow 2023-01-30 kl. 20:03.
Citera
2023-01-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Säkert att köpa XMR på Kraken via svenskt bankkonto?

Eftersom banken inte har någon aning om vad för crypto du köper så är svaret ett skrikande JA.

Däremot så är det vissa banker som hindrar dig från att göra överföring till kraken. Swedbank är en av dom, vilka mer som inte tillåter överföring till kraken har jag inte koll på, men jag vet att det är fler.

Om du är orolig så kan du ju annars skaffa ett konto på exempelvis Revolut eller någon liknande online-bank (Lunar kanske? Vet dock inte om dom blockerar kraken).
Tror du måste använda Revoluts virtuella bankkort för att göra en överföring till kraken. Banköverföring är blockerat, men kikade på reddit och bankkortet ska fungera (i appen har du alltså 2 kort, ett "engångskort" och ett "multi-use". Båda bör funka för att köpa crypto från kraken).

EDIT:
Kraken har visst flera metoder att föra över pengar via banköverföring nu tydligen.
SEPA vet jag är blockerat via Swedbank, men om övriga fungerar har jag ingen aning.
Det var ett tag sedan jag använde kraken.

EDIT 2:
På krakens FAQ så står det att när man gör ett köp av crypto med ett bank/kreditkort för första gången så blir ditt köp fryst i 72 timmar. Sedan efter dessa 72 timmar så kan du fortsätta köpa hur mycket du vill (som ditt konto och verifieringsnivå tillåter) utan att köpet blir fryst. Det är en en säkerhetsfunktion, förmodligen mot stulna kort och liknande, skulle jag tro.
Senast redigerad av Dsfarfeg 2023-01-30 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in