2022-10-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaburger
Archetyp har blivit invite-only.
Medlemmar (som jag) har varit med ett tag har fått en kod att dela med sig av till vänner etc.

Vad tycker vi om det? kommer det minska användarna på archetyp?

Både bra och dåligt.
Som ASNT skrev på forumet så blir ju supporten lidande med den stora mängd medlemmar som finns just nu, så jag kan förstå varför.
Den dåliga biten är ifall man på något sätt blir av med sitt konto. Det skulle vara sjukt jobbigt att inte kunna skapa ett nytt konto.

En fråga dock, var hittar du din invite?
Jag har varit medlem sen FS3 stängde ner. Har du varit medlem längre än så?
Jag kikade under mitt konto (Userprofile) men ser inte att jag har någon invite-kod, så jag kanske inte kvalificerar att få en?
Frågan är om det är hur länge man varit medlem, eller hur många totala köp man har gjort som avgör om man får en invite-kod eller inte. Jag handlar bara mindre mängder, och jag tror jag ligger i genomsnitt 2 beställning i månaden (2 olika sorters preparat alltså), så jag har inte så många totala köp.
Citera
2022-10-16, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaburger
Archetyp har blivit invite-only.
Medlemmar (som jag) har varit med ett tag har fått en kod att dela med sig av till vänner etc.

Vad tycker vi om det? kommer det minska användarna på archetyp?
Minska känns ologiskt. Ökningen kommer inte bli lika kraftig dock. Det hade den förvisso inte blivit till sist ändå, till sist mättas det. Men den är internationell så hade tagit ett tag.
Citera
2022-10-17, 02:13
Medlem
exades avatar
Någon annan som har problem på att komma in på sitt fs konto?
Gjorde ett nyreggat konto, loggade in, loggade ut och loggade in igen... la 2 best.

Sen nu när jag försöker logga in igen, med exakt samma info som förr (för jag kopierade tillochmed denna ggn i textformat så man ej skulle riskera just att inte komma in)
Men varje gång jag försöker komma in nu igen så står det att informationen är fel användarnamn eller lösenord ..., vilket bör vara helt omöjligt eftersom jag kopierat ned det.... dessutom blev det samma kanske 3-4 gånger förut men kom sen in tillslut, nu har jag provat säkert 40 ggr men kmr fort ej in. Har dock redan lagt 2 ordrar och hade 27sek kvar så är liksom inget att sno eller dyl. Jävligt skumt bara, tänkte om någon av er har samma problem?
edit. och ingen risk för phising heller då jag använt samma bokmärke och onionlänk i åratal.

edit. Jag försökte 40 gånger till, skrev fan EXAKT samma lösenord och allting, tillslut kom jag in.. fattar ingenting...
Senast redigerad av exade 2022-10-17 kl. 02:56.
Citera
2022-10-17, 05:52
Medlem
Begins avatar
tog mig 45 minuter att beställa 2 varor från arc otroligt seg hemsida
Citera
2022-10-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
?? Det låter ju helt skumt, var det inte bara en bugg?

Testade i lördags med, men samma grej hände även då.
Citera
2022-10-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exade
[---]
edit. Jag försökte 40 gånger till, skrev fan EXAKT samma lösenord och allting, tillslut kom jag in.. fattar ingenting...
Skumt! Tycker det hänt mig också men på Arche men oftast inser jag (skriver alltid för hand numera) att jag haft CAPS LOCK aktiverat. Eller glömt om en viss bokstav ska vara gemen eller versal

Men att kopiera och inte komma in - svårt se någon "caps" eller annat hos dig så troligen bara den del som känner igen dig som användare som sajten inte kan nå typ. Vet inte tekniskt hur sådant funkar men påtala problemet för de som driver den.
Citera
2022-10-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begin
tog mig 45 minuter att beställa 2 varor från arc otroligt seg hemsida
Kan nog handla om vilken mirror (länk) du loggar in via. Kan vara segt ibland och ibland tajmar den ut och jag får en vit sida som svar. Men det känns som kortvariga problem (några sekunder sen löser det sig).
Citera
2022-10-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Kan nog handla om vilken mirror (länk) du loggar in via. Kan vara segt ibland och ibland tajmar den ut och jag får en vit sida som svar. Men det känns som kortvariga problem (några sekunder sen löser det sig).

Tror det du säger stämmer.

Jag har en sån där "privat" länk man får efter att man varit medlem ett längre tag (dyker upp som ett meddelande efter att man loggat in, och klickat förbi den där sidan med "stora" cirklar man ska klicka på direkt efter inloggningen) och den fungerar hur bra som helst.
Citera
2022-10-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Tror det du säger stämmer.

Jag har en sån där "privat" länk man får efter att man varit medlem ett längre tag (dyker upp som ett meddelande efter att man loggat in, och klickat förbi den där sidan med "stora" cirklar man ska klicka på direkt efter inloggningen) och den fungerar hur bra som helst.
Jag har ju använt en länk som jag hittade på en "safe sida" för att hitta någon länk alls som var korrekt.

Jag får också upp en länk och typ en lång pgp-nyckel vid inlogg där det står att kom ihåg den här länken etc. Komiska är att det är den länken jag hittade. Hur privata är de där länkarna? Borde ju inte vara en per person utan många många?
Citera
2022-10-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jag har ju använt en länk som jag hittade på en "safe sida" för att hitta någon länk alls som var korrekt.

Jag får också upp en länk och typ en lång pgp-nyckel vid inlogg där det står att kom ihåg den här länken etc. Komiska är att det är den länken jag hittade. Hur privata är de där länkarna? Borde ju inte vara en per person utan många många?

Kan tyvärr inte längre hitta tråden om just dessa länkar som man får när man loggar in.
Det är inte en länk som bara jag får. Det är utan tvekan andra som använder den också.
Däremot så är den inte "utannonserad", och finns inte med på archetyp.cc.

Kan som sagt inte minnas vilken tråd ASNT skrev det i.
Jag har 2st såna länkar totalt.
Citera
2022-10-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Kan tyvärr inte längre hitta tråden om just dessa länkar som man får när man loggar in.
Det är inte en länk som bara jag får. Det är utan tvekan andra som använder den också.
Däremot så är den inte "utannonserad", och finns inte med på archetyp.cc.

Kan som sagt inte minnas vilken tråd ASNT skrev det i.
Jag har 2st såna länkar totalt.
Jag får bara upp en sådan länk! Märkligt att någon lagt ut en sådan "privat" länk öppet på clearnet som är en grön sida!

Men de via archetyp.cc är väl rätt privata också? Känns som det snurras ordentligt där på de 3x3 tecken som ska in i länken? Men mest känslan jag fått. Använder dock alltid "min första" länk.
Citera
2022-10-17, 23:59
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Jag förstår att man alltid bör skicka sina bitcoins till en wallet först innan de sedan skickas vidare till FS 4.0.

Men om vi säger att man Råkar skicka bitcoinsen direkt från localbitcoins.com till FS 4.0 en endaste gåmg av typ 20 ggr, det borde väl inte vara någon fara?
Jag skickar alltid mina btc direkt från sidan jag köper dom från
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in