2022-12-07, 17:17
Medlem
Mina pengar (ca 300kr kvar från beställt saker) har försvunnit från FS någon gång idag och dyker inte upp igen, står bara 0..
Är det någon annan som detta hänt?
Citera
2022-12-07, 19:57
Medlem
Min senaste överföring på 5k är spårlöst försvunnen. Det har iofs bara gått 6h, men ändå. Hoppas verkligen den dyker upp. Adressen och allt var korrekt skriven.
Citera
2022-12-07, 20:30
Medlem
Har nu en till överföring som försvann. Gjorde för skoj skull en ny användare. Insättningsadressen är den samma på den nya användaren. Vad betyder detta?
Citera
2022-12-07, 20:37
Medlem
Ok, verkar som att jag fastnade på en utav phishing länkarna. Kul, 5000:- rakt åt helvete
Citera
2022-12-07, 20:43
Medlem
Sorry, inte meningen att spamma. Men hörni, var jävligt försiktiga. Denna phishing länk ledde till en identisk fs4 sida. Den delade även saldo & meddelanden med mitt original konto. Jag trodde inte detta var möjligt.
Citera
2022-12-08, 12:11
Medlem
ArchieBatess avatar
Använd ALLTID Tor Browser som dirigerar din trafik över Tor-nätverket, som drivs av tusentals volontärer runt om i världen.

Korrekt url till FS är http://fs4is3y4sh5uhxgjj4yudjgpjaxwk...ezsfvad.onion/

Och med texten:

P.g.a högt antal användare som fallit offer för phishinglänkar så har vi publicerat en clearnet länk som vidarebefodrar till någon av Flugsvamp's verifierade onionlänkar. Flugsvamp.wtf är länken och är super enkel att komma ihåg.

Ifall du besökt denna sida via länkar från bloggar eller sökmotorer bör du stänga ner denna webbläsaren omedelbart och besöka Flugsvamp.wtf för att försäkra dig att hamnar på en verifierad länk. Vid nästa sida hittar ni verifierade onionlänkar, spara gärna dessa som bokmärke för att alltid garanteras åtkomst till marknaden.

Jag köper BTC från https://bt.cx/sv/ men Coinbase funkar säkert lika bra, Localbitcoins finns också men är väldigt dyra, att säljaren tar 20% av växlingen är ganska vanligt där.

Och kom ihåg att ALDRIG släppa Deponin i förskott så ni kan inleda en Dispyt för dom skyller ofta på posten som jag anser är skitsnack, det är säljarens ansvar att förpackiningen inte luktar och håller postens hantering, jag har t.o.m fått post från Hongkong utan problem.

När jag inte fått min beställning så tar jag den till Dispyt och låser därmed Deponin som ger säljaren 2 val, skicka nytt eller betala tillbaka men släpp inte Deponin om det så tar flera månader.
Citera
2022-12-08, 13:23
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
EDIT:

Idag kom visst 2 av dom. 9 fucking arbetsdagar för det ena. Wow. PostNord = 10/10. Aja ingen scam denna gång heller. NI som får det att låta som man alltid blir scammad måste verkligen beställa av totalt fel vendors. Hitta nån realiable och köp av samma och var inte en greedy cunt och ta första billigaste som finns med 0 recensioner liksom. Så nära 5/5 rating som går är det enda som gäller. På vendorn då dvs.
Jag fick allt mitt 8 dagar efter beställning
Citera
2022-12-10, 09:31
Medlem
Lägga ner 10st benzokartor rakt ner i ett vitt vadderat kuvert känns ju väldigt seriöst...Herregud, att det kom fram tackar jag våran allsmäktige gud för!
Citera
2022-12-10, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapultor
Ok, verkar som att jag fastnade på en utav phishing länkarna. Kul, 5000:- rakt åt helvete

Trist, men varför skickar ni så mycket om ni inte är 100% säkra. Testa nån hundring först och trippelkolla add innan. Varför envisas ni med fs4? Så mycket fake add och en skit sida.

Använd archetyp.cc så får ni inga problem med att insättningar försvinner.
Citera
2022-12-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Jag fick allt mitt 8 dagar efter beställning
Har väntat sen förra torsdagen här, och inget på hela veckan. Igår skulle de varit utdelning men skymtade inte ens en postbil, jag va ledig igår och vaktade lådan lol. kan dom skippa utdelning ibland helt?? Har detta hänt någon?
Citera
2022-12-10, 15:10
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
Har väntat sen förra torsdagen här, och inget på hela veckan. Igår skulle de varit utdelning men skymtade inte ens en postbil, jag va ledig igår och vaktade lådan lol. kan dom skippa utdelning ibland helt?? Har detta hänt någon?
Ha is i magen speciellt om du handlat från en vendor med bra omdöme.
Citera
2022-12-10, 21:48
Medlem
DocXs avatar
WTF. Jag kan inte köpa bitcoins eller xmr någonstans med mitt kreditkort längre. Jag använde MyMonero först, via Garduarian utan problem. sen har jag försökt med Kraken, Coinbase etc, men alla transaktioner blir vägrade. På coinbase stor det dessutom något om "suspicious activity". Någon som vet hur man kommer runt detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in