2022-11-04, 00:06
Medlem
Vad är det som gör att ni handlar hos t.ex. Arch eller FS4 framför av en enskild säljare - bortsett från [tanken med] escrowsystemet, som ändå inte tycks funka alls längre sedan FS3 försvann?
Citera
2022-11-04, 08:32
Medlem
Haaunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milianna
Vad är det som gör att ni handlar hos t.ex. Arch eller FS4 framför av en enskild säljare - bortsett från [tanken med] escrowsystemet, som ändå inte tycks funka alls längre sedan FS3 försvann?
Escrow-systemet har nog alltid varit dåligt
Citera
2022-11-04, 11:41
Medlem
Citat:
Skilj på FS4 och Arche då det är två helt olika platser. Jag kan endast tala för Arche.

Fördelarna är bl a ett stort utbud, bra priser (och kvalité) pga konkurrensen. Även ett stort underlag med köpares upplevelser. Sen escrow som enligt mig fungerar bra och utvecklas. Att sen smidighet och allt annat tillkommer gör att jag tänker tvärtom - hur kan man välja ett annat sätt?
Citera
2022-11-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaunted
Escrow-systemet har nog alltid varit dåligt

Jag har en annan bild av hur väl escrowsystemet har fungerat på dom olika upplagorna av FS.
Jag personligen har startat ett antal dispyter och har än idag inte förlorat någon av dom vad jag kan minnas, även nu på FS4 har det fungerat väl.
Jag tror det är så pass enkelt att folk är dåliga på att argumentera i en dispyt och jag gissar att dom är mer personliga än sakliga. "Jävla blåsera, ge tillbaka mina para yo". Denna typen av uppmaningar funkar av uppenbara skäl inte.
Jag har alltid hållt mig sakligt, beskrivit det jag kan, påpekat rimligheten/orimligheten i vissa saker och har faktiskt fått bra stöd varje gång jag startat dispyt.
Det är lite som om folk skulle vara sina egna försvarare i sin egen rättegång, dom flesta skulle förmodligen klara sig bättre om dom sa just ingenting.
Citera
2022-11-04, 15:30
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommyshelby
Länge sedan jag beställde från darknet. Är det FS 4.0 som gäller eller archetyp?
Utan tvekan Archetyp.

Hemsida + forum på samma ställe, seriös admin som ständigt förbättrar hemsidan och xmr som valuta.
Det tar mellan 10-20min att göra en överföring med xmr och är nästan helt gratis.

Har aldrig beställt från FS 4.0, däremot så skapade jag ett konto och kollade ut hur själva hemsidan såg ut (såg ut som en stressad amatör hade knåpat ihop hemsidan).

Det finns historier att läsa om FS 4.0 både här via Flashback och på forumet inne på Archetyp.
Citera
2022-11-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Man kunde önska att man la lite mer fantasi på stealthen, visserligen kan man ha beställt nåt helt annat som skickas i ett vanligt vadderat kuvert. Men det ser då inte bra ut. Speciellt nästa år när en ny lag kan komma att träda i kraft!

Bara att köra Archetyp och välja Norge/Danmark på Source!

Håller med! Har man väl beställt ett par gånger så kan man med enkelhet urskilja vad som är ett knarkbrev och inte. Även fast vissa säljare lägger till en avsändare på brevet. Det är samma förskrivna adresslappar på varenda brev. Sen att det sitter frimärken på skvallrar en hel del om det också skulle jag säga. Företag har oftast förbetalda porton på sina kuvert. Vadderade som icke vadderade kuvert.
Citera
2022-11-04, 19:51
Medlem
sveningmars avatar
Citat:

Vad menar du med enskilda säljare? Menar du live eller? De produkterna jag köper vet jag ingen som säljer live och framförallt inte till dom priserna..
Citera
2022-11-04, 20:23
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredpung
Haha ok. Då du skriver så där så förstår man ju att du har läs svårigheter.
Jepp helt klart.det är jag som har lässvårigheter...........du är inget bra troll,bara så du vet.

Till alla som har svårigheter med btc insättningar hit och dit. Ni kan följa era bitcoins på blockchain och på det sättet se om era pengar kommit in på önskat konto. Detta vet dem allra flesta om.

Det är snuten som försöker sprida oro och förvirring genom att tjata om skit som detta,det samma gäller tjatet som pghisingsidor. DET ÄR GRISARNA SJäLVA SOM LIGGER BAKOM DET.

Ni som vet ni vet.
Citera
2022-11-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Jepp helt klart.det är jag som har lässvårigheter...........du är inget bra troll,bara så du vet.

Till alla som har svårigheter med btc insättningar hit och dit. Ni kan följa era bitcoins på blockchain och på det sättet se om era pengar kommit in på önskat konto. Detta vet dem allra flesta om.

Det är snuten som försöker sprida oro och förvirring genom att tjata om skit som detta,det samma gäller tjatet som pghisingsidor. DET ÄR GRISARNA SJäLVA SOM LIGGER BAKOM DET.

Ni som vet ni vet.
Polisen ligger garanterat inte bakom några phisingsidor kan jag säga! De må göra en del omoraliska saker och begå en del lagbrott i liten skala och oftast enskilda poliser. Detta är något helt orealistiskt, och det förstår nog du också.
Citera
2022-11-05, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Vad menar du med enskilda säljare? Menar du live eller? De produkterna jag köper vet jag ingen som säljer live och framförallt inte till dom priserna..

Nejnej, jag menar absolut inte på gatan, utan att de stora säljarna (och säkert fler) har egna hemsidor där försäljningen fungerar.
Det som naturligtvis inte finns där är ett escrow-system, samt en dispytfunktion som avgörs av en tredje part. Och det är just det som är riskabelt - de kan ju bara skita i att skicka det man beställer!
Men, om nu varken escrow eller ffa dispytsystemet fungerar - på FS4 eller på Arch. - så är det i princip samma risk köparen tar, bara att själva köpet har fler mellanhänder.
Citera
2022-11-05, 17:00
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Polisen ligger garanterat inte bakom några phisingsidor kan jag säga! De må göra en del omoraliska saker och begå en del lagbrott i liten skala och oftast enskilda poliser. Detta är något helt orealistiskt, och det förstår nog du också.
Orealistiskt? Tycker du att det är orealistiskt att Svenska FRA har haft ett superhemligt avtal med USA sedan 50-talet?
Är det även orealistiskt att FRA nyligen fått tillgång till ett stort system där man inte bara övervakar svenskar utan även många andra länder?

Hur tror du att svenska myndiigheterna använder ett superverktyg som detta?

Villl du ha källa så sök efter Sverige i dokumenten som Snowden läckte.

Du är antingen jävligt naiv,snut eller både och. Du förstår ingenting...
Citera
2022-11-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnMatrix
Orealistiskt? Tycker du att det är orealistiskt att Svenska FRA har haft ett superhemligt avtal med USA sedan 50-talet?
Är det även orealistiskt att FRA nyligen fått tillgång till ett stort system där man inte bara övervakar svenskar utan även många andra länder?

Hur tror du att svenska myndiigheterna använder ett superverktyg som detta?

Villl du ha källa så sök efter Sverige i dokumenten som Snowden läckte.

Du är antingen jävligt naiv,snut eller både och. Du förstår ingenting...
Att det bedrivs spaning och massa annat fattar nog en treåring så grattis.

Men du tror på fullt allvar att _polisen_ - den svenska skulle ha phisingsidor och sno pengar av de som hamnat fel? Polisen sysslar inte med sådan organiserad brottslighet - då förtroendet hade varit helt ute för allt vad myndigheter heter efter något sådant. Inte ens på individnivå skulle en polis syssla med det här!

Fattar du sen att skulle det läcka vad händer då?

Det är är du brister!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in