Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskaLejonet
För att jag inte har några problem med FS4.
Läste du ens mitt inlägg?
Vissa säljare är problematiska oavsett sida. Sen kanske vissa marknader har sämre support och är i lag med vissa säljare. Men jag har inte riktigt upplevt det så.
Får det jag ska ha, med support från säljaren och skulle det uppstå något problem så löser dom det oftast.
Med säkerhet finns samma säljare på båda marknaderna och för mig känns det bara stökigt att byta för att någon annan säger att dom har problem jag själv aldrig stöter på.
En sak vet jag, finns inget som heter ärlighet på en illegal marknad som drar till sig ljusskygga individer.
You win some and you lose some.
Förstår inte alla som tror att det skulle vara problemfritt att köpa illegala droger liksom som om det vore vilken produkt som helst.
Ganska märklig inställning enligt mig.
Hittar jag nått som funkar och jag tycker det är värt det så stannar jag helt enkelt.
Jag brukar läsa inlägg jag svarar på. Sen kan jag säkert missa någon detalj och då får jag be om ursäkt. Men jag ska läsa det en gång till nu enbart för det.
Så, nu har jag läst allt igen men vet inte om jag svarade tokigt på något sätt. Förklarar igen och vill främst att liknelsen med trampbilen var åt det humoristiska hållet - men det kanske föll platt som en pannkaka
Det med dåliga säljare finns det ju överallt. Skillnaden då blir ju admin med crew hanterar dessa ärenden. Min uppfattning är att det hanteras väldigt professionellt på Archetyp och det är få dispyter med någon helt missnöjd. Men detta är bara min uppfattning utifrån vad jag läst samt vet hur det fungerar och vad utvecklingsplanerna är. på FS3 var min uppfattning att säljaren vann alltid då det var enklast. Sen vet vi hur FS3 slutade - en exit scam utan dess like. Rykten går väl att admin på FS4 inte är någon vidare pålitlig figur heller men det är helt utanför mitt område. Dels aldrig varit där och kan dessa människor för dåligt.
Archetyp har ju även ett implementerat forum där det går att få fram mycket information. Aktuella dispyter syns tydligt och inom viss framtid ska det gå att se alla dispyter i procent samt vinst/förlust i procent på både säljare och köpare. I dag går detta endast att se efter lagd order med vald säljare.
Jag har aldrig sagt att FS4 stinker likt FlugSkit - även om jag ser komik även i detta lilla enkla. De som trivs där ska så klart stanna där. Jag har inget intresse av att dra folk för sakens skull. Jag berättar bara min subjektiva upplevelse - och jag tror få sajter mäter sig med Archetyp i hur seriöst allt sköts - i alla led faktiskt. Men det är där jag hänger och det gör ju så klart att man direkt har en viss förkärlek. Men jag är ju inte korkad (eller möjligen?) att jag inte skulle förstå det arbete som läggs ned samt att det är tillfälligt stopp för nya användare och säljare då målet inte är att bli störst om det inte är en fungerande grund.
En del säljare finns på bägge ställen men det finns garanterat fler (mer än en alltså) som enbart valt Archetyp då FS4 har halvdåligt rykte samt är sidan inte lika säker. Det finns utpressningsbrev etc. Sidan är vad jag fått beskrivit för mig som en sajt en okunnig skullekasta ihop på en eftermiddag - men om så är fallet låter jag vara osagt.
Enda "nackdelen" är väl att Archetyp endast använder XMR vilket egentligen är en fördel men det är ett steg krångligare absolut.
"En sak vet jag, finns inget som heter ärlighet på en illegal marknad som drar till sig ljusskygga individer."
I ditt citat här ovan måste jag påstå att du har fel. Det finns enormt med ärlighet - även om det finns de som inte borde existera på sådana sajter men oftast självreglerar marknaden det. Annars så kastas man ut av admin - vilket händer.
Vad lägger du in i ordet att "det skulle vara problemfritt"? Allt kan ske, usel stealth, beslagtagna brev, fel innehåll, packare som stjäl etc. Det viktigaste är väl ändå hur man löser allt? Mycket re-ship, återbetalning, dubbel mängd nästa beställning, kompensation tillkommer och det finns mycket mer som säljare och köper löser utan inblandning av admins. Sista utväg är ju dispyt och de sköts bra. En säljare med 30% dispyter kommer ha svårare att vinna än en säljare utan några dispyter alls. Likadant åt andra hållet, en köpare med tre köp varav en dispyt har svårare att vinna än en köpare med 70 affärer och noll dispyter. Inget i samhället är problemfritt - allt handlar om hur man löser eventuella problem. Ytterst få klagomål som jag läst på Archetyp där det inte blivit en lösning alla är nöjda med. Att en säljare skriver att de absolut inte tar ansvar för bortkomna paket utan brev från polis där det står att det är beslagtagit betyder inget när det kommer till kritan. Detta är för att oseriösa köpare saka hålla sig väck snarare.
Vilka är de som har den märkliga inställningen enligt dig att det är helt problemfritt? Hoppas du inte räknar in mig där :P
Ja, och jag har heller aldrig påstått något annat vad jag vet om jag refererar till sista meningen. Så nu blir min fråga till dig - läste du mitt inlägg för jag hittar inget som tyder på att jag inte läst det du skrev. Såvida du inte refererar till ett tidigare inlägg från din sida. Jag tänker enbart på det senaste som jag svarade på.
Satte ju även den största delen inom "spoiler" då det inte var i huvudsak det jag svarade på.
Är man nöjd med sin trampbil - trampa på. Den som leker med sin Lamborghini kommer fortsätta göra det. Kanske upplevs jämförelsen lite naiv men det är min dåliga humor - så inget personligt överhuvudtaget!
Citerar en del av det spoilade och ska försöka hålla mitt svar kort!
"Sen är det mindre stök kring vissa produkter.
Oftast verkar typ dom större halluciogena försäljarna vara väldigt seriösa och duktiga.
Samt high end cannabisprodukter brukar vara bra förutom fejkprodukter, men det slipper man ju med rekrunda.
Verkar mest stök kring piller och pulver.
Jag är litr fördomsfull om varför, brukar mest vara osköna människor som brukar sådant, medans halluciogena och cb-produkter är mer från sköna jävlar som inte har tappat all moral.
Om en säljare knasar en gång och inte tar ansvar så köper man ju inte av dom igen."
Jag vet inget personligen vad gäller halluciogena droger. Möjligt du har helt rätt där. Använder ej heller cannabis men inte hört något knas från de som jag vet gör det.
Personligen är benso det område jag har mest expertis inom och det är inte hälften så mycket stök där som det påstås. Sen kan alla bråka om detta med fejk, fentanyl, hemmapress och jag vet inte allt. I min värld tror jag snarare det är säljarna här som hackar på varandra för att öka eller åtminstone behålla sin marknadsandel. Inget jag köpt har haft fentanyl i sig, alla ger den önskade effekten och detta gäller även z-analoger. De som skickat in olika tabletter på analys får svart på vitt att t ex aprazolam innehåller mellan 0.8mg-1.1mg när det gäller 1mg-tabletter. Det är den enda analysen jag har i huvudet. Skulle jag käka klonazepam, diazepam, alprazolam eller zolpidem hade jag märkt ifall styrkan var urkass eller om det var annat skit i. Sen säger jag inte att det trots allt kanske är mest kaos med dessa - men inte utifrån min erfarenhet och kunskap. Inte ens de som är klart under den normala prissättningen är skräp.
Största problemet i dag (enligt mig) är att alla säljer "best ever made amfetamin" vilket inte stämmer. Det är stor skillnad men det finns riktigt bra amfetamin som är prisvärt (under hundringen grammet) samt finns det rent skit med svavelsyra som bränner sönder halva munnen för 80 kronor grammet! Bästa billigaste ligger på 60 kr grammet men svårt hitta stort utbud med kvalité ner i de prisklasserna.
Jag försöker att inte se så stor skillnad på folk och folk. Men det handlar om min naiva sida kanske. Det jag kan säga är att det inte gäller 100% rakt av även om du kanske har rätt i helheten. Vi måste även se de som köper droger i medicinskt bruk kontra "jag vill ha fetaste ruset och inte minnas något". Men jag utgår från mig nu. Både benso och amfetamin är för mig en medicin för att fungera. Att jag sen som säkert står i 100 trådar inte kan hantera alkohol gör ju dock att de där medicinerna jag använder sporadiskt kan åka ner likt något smaskigt lösgodis.
I grunden är vi alla knarkare som sitter i någon form av båt. CB- och svampmänniskor vet jag inte ifall de har en "högre moral" eller hur du uttryckte det. Det är ju hur vi brukar/missbrukar skiten som är avgörande - och tänker jag heroin så har det varit fritt fall och den marknaden borde vara smutsigast!
Sorry för långt meddelande. Min sociala sida kommer inte till sin rätt men hoppas på att jag förtydligade det som inte framkom i förra meddelandet. Och jag nämner det nu en tredje gång - du får vara precis var du vill, handla var du vill och tycka vad du än vill

Men bara för att din trampbil fungerar bra, varför inte provköra en Lamborghini?