2022-11-03, 07:32
Medlem
sveningmars avatar
Jag skickade BTC från min wallet till mitt FS konto i går kväll men de har fortfarande inte kommit in. Är pengarna nu förlorade?
Ett support ärende går inte heller att göra på sidan.
Citera
2022-11-03, 07:44
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Jag skickade BTC från min wallet till mitt FS konto i går kväll men de har fortfarande inte kommit in. Är pengarna nu förlorade?

Gjorde samma misstag för 1 ½ vecka sen. Ja, de är förlorade tyvärr.
Citera
2022-11-03, 07:53
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolller
Gjorde samma misstag för 1 ½ vecka sen. Ja, de är förlorade tyvärr.

Fuck! Men jag gjorde ju inget misstag utan samma process som jag gjort tidigare. Fan vad jag hatar handla med bitcoins
Citera
2022-11-03, 11:15
Medlem
Citat:

Hur har det gått? Har dina btc kommit in på fs? Sitter just nu och funderar på att testa fs och göra en insättning
Citera
2022-11-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanWhileDot
Hur har det gått? Har dina btc kommit in på fs? Sitter just nu och funderar på att testa fs och göra en insättning
Jag har inte testat FS men om du ska göra en insättning där så dubbel, trippel och gör en extrakoll så att du inte är inne på någon phisinglänk. Har du konto på AT så hade jag tagit där alla gånger efter vad man har läst i tråden. Samma sak gäller givetvis där, när du har kollat så att länken är korrekt så kollar du ett par gånger till.

För er med bättre koll; om man låter lite dollars sitta på kontot och dom finns där när man överför till sidan, är det garanterat att inte vara någon skumrask-länk då?
Senast redigerad av PhlattHjord 2022-11-03 kl. 12:00.
Citera
2022-11-03, 12:06
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanWhileDot

Nej inga pengar har kommit in. Jag testade en gång till att sätta in en mindre summa exakt så jag gjort tidigare när det fungerar felfritt, men inte heller dom kommer in.

Så problemet är hos FS och inte mig, så jag skulle starkt avråda dig från den sidan.

Nu måste jag lära mig fucking Monero eller vad de heter för att handla på archtype istället då jag måste ha min medicin
Jävla fucking besvär med krypto valuta! Dessutom massa avgifter så minst 20% av beloppet försvinner.

Kanske bara jag som blivit för gammal och inte hänger med, men fuck vad mycket smidigare det var när man skickade cash i brev.
Citera
2022-11-03, 12:20
Medlem
Citat:
Nej inga pengar har kommit in. Jag testade en gång till att sätta in en mindre summa exakt så jag gjort tidigare när det fungerar felfritt, men inte heller dom kommer in.

Så problemet är hos FS och inte mig, så jag skulle starkt avråda dig från den sidan.

Nu måste jag lära mig fucking Monero eller vad de heter för att handla på archtype istället då jag måste ha min medicin
Jävla fucking besvär med krypto valuta! Dessutom massa avgifter så minst 20% av beloppet försvinner.

Kanske bara jag som blivit för gammal och inte hänger med, men fuck vad mycket smidigare det var när man skickade cash i brev.
Googla på typ "Buy monero without KYC" så kommer det upp lite ställen du kan handla monero direkt hos men tänk på att mellanlanda dina monero i en mellanplånbok om du köper direkt från en exchange. Finns steg-för-steg guider i den här tråden hur du går tillväga för att växla så smärtfritt som möjligt annars om du går bakåt.
Tänk på att det är torsdag nu och med tanke på att det är utdelning varannan dag har du under helgen att läsa på förutsatt att du inte vill ha det skickat imorgon med nackdelen att det blir liggande på en central under helgen.
Senast redigerad av PhlattHjord 2022-11-03 kl. 12:23.
Citera
2022-11-03, 12:31
Medlem
Citat:

Citat:
Fuck! Men jag gjorde ju inget misstag utan samma process som jag gjort tidigare. Fan vad jag hatar handla med bitcoins

Citat:

Archetyp och Monero är busenkelt. Avgifterna med Monero är ingenting jämfört med avgifterna med bitcoins, så en win-win skulle jag säga.

1. Köp Monero på Kraken
2. Skicka de från Kraken till Cake Wallet t.ex.
3. Från Cake Wallet till din adress på Archetyp.
4. Köp köp köp!
Citera
2022-11-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Archetyp och Monero är busenkelt. Avgifterna med Monero är ingenting jämfört med avgifterna med bitcoins, så en win-win skulle jag säga.

1. Köp Monero på Kraken
4. Köp köp köp!
Kraken låser pengarna i 72h är värt att nämna och KYC är ett måste tror jag? Men är han öppen för det hinner han klart allting till söndag.
Citera
2022-11-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord
Kraken låser pengarna i 72h är värt att nämna och KYC är ett måste tror jag? Men är han öppen för det hinner han klart allting till söndag.

Precis, det är ju det också. Möjligtvis om hen känner någon med kraken som kan va lite hjälpsam. Bara hen har ett archetyp konto, annars kan det bli jobbigt. För det är väl fortfarande "sign-up closed"?
Citera
2022-11-03, 20:03
Medlem
sveningmars avatar
Citat:

1. Köp Monero på Kraken
4. Köp köp köp!

Tack för hjälpen! Hur konverterar jag mina BTC jag redan har till XMR i min cake wallet?

Citat:
Ursprungligen postat av PhlattHjord

Vad är KYC? Tar det alltså ytterligare 72h att få det till min wallet efter att jag väntat på verifiering nu? Shit vilken jävla bajsmacka det blivit att handla genom post/internet.

Citat:
Precis, det är ju det också. Möjligtvis om hen känner någon med kraken som kan va lite hjälpsam. Bara hen har ett archetyp konto, annars kan det bli jobbigt. För det är väl fortfarande "sign-up closed"?

Jag har archtype konto, men inte använt det då det är lättare att handla med btc
Citera
2022-11-03, 21:13
Medlem
Citat:
Tack för hjälpen! Hur konverterar jag mina BTC jag redan har till XMR i min cake wallet?

Vad är KYC? Tar det alltså ytterligare 72h att få det till min wallet efter att jag väntat på verifiering nu? Shit vilken jävla bajsmacka det blivit att handla genom post/internet.

Jag har archtype konto, men inte använt det då det är lättare att handla med btc

Knappen i mitten -> Exchange.
Men har själv aldrig gjort det själv, så du kanske har en till mobil du kan ha Cake Wallet på också, som du använder för att konvertera in Moneron till, om man nu inte kan ha 2 adresser på samma Cake Wallet? Eller att du kör en annan till Wallet, går väl också. Men som sagt, jag vet inte värst mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in