Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-23, 12:08
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbar
Är det inte mer riskabelt att beställa från utlandet?

Beror på vad man beställer LSD har alltid funkat för mig.
Citera
2022-10-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaburger
Archetyp har blivit invite-only.
Medlemmar (som jag) har varit med ett tag har fått en kod att dela med sig av till vänner etc.

Vad tycker vi om det? kommer det minska användarna på archetyp?

Fan

Jag ångrar som in i helvete att jag aldrig drog tummen ur rövet och reggade mig på Archetyp när jag hade chansen. Kommer gräma mig livet ut...

På svaret på din fråga, så lär aktivitetsnivån på Archetyp säkert vara lika hög som innan men att nya medlemmar kommer minkas drastiskt.
Citera
2022-10-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
beställt samtidigt? I såfall är poststämpeln från samma dag på bägge?

Nån dag emellan, men samma vendor som sagt. Men såklart det kan bli så, posten strular, hög belastning för vendorn osv.

Hur länge brukar en order ligga som Mottagen?
Har en rätt stor order, (åtminstone för mig), legat som markerad-> Mottagen, i över tre dagar, längsta hittills.
Citera
2022-10-23, 15:55
Medlem
Den som behöver ett konto på archetype får väl skriva det i tråden. Enligt admin så är detta endast gjort för att sakta ner tillströmningen av nya anvädare och inte för att stoppa den helt.
Citera
2022-10-23, 18:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sansadsultan
Den som behöver ett konto på archetype får väl skriva det i tråden. Enligt admin så är detta endast gjort för att sakta ner tillströmningen av nya anvädare och inte för att stoppa den helt.
Känns lökigt av knarkförsäljare o vilja stanna upp tillströmmning..små lager, skitsäljare o konstiga regler.
Citera
2022-10-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Känns lökigt av knarkförsäljare o vilja stanna upp tillströmmning..små lager, skitsäljare o konstiga regler.

En stor användarbas kombinerat med ett litet supportteam tenderar att resultera i en längre och mer bristfällig dispythantering m.m. Archetyp har växt ordentligt det senaste året och att på så kort tid hitta pålitligt folk till att hantera supportärenden är ingen självklar uppgift. Fler användare/köpare genererar självfallet högre intäkter åt admin så att denne medvetet väljer att tillfälligt begränsa dessa tyder på ett mer långsiktigt tänk. Personligen tror jag mer på en långsam och stabil tillväxt. Upp som en sol och ner som en pannkaka, som man säger.
Citera
2022-10-24, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72

Håll dig på fs4 istället för det är ju bättre på alla punkter
Senast redigerad av Djungle 2022-10-24 kl. 08:51.
Citera
2022-10-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Håll dig på fs4 istället för det är ju bättre på alla punkter
Worlds! Fs har gått ner sig otroligt jämfört med föregångarna. Bla idag är det inte någon mening att öppna en dispyt om inget kommit för dispyten är redan avgjord till säljaren fördel. Tyvärr och mycket mer som är skit där,håller mig till ac nu.
Citera
2022-10-24, 11:16
Medlem
st33rs avatar
Det känns ändå lite märkligt. Jag undrar vad som ligger bakom.

Ingen av handlarna av narkotika , inte ens de mer namnkunniga, har väl nånsin varit måna om annat än att sälja maximalt av sin produkt.
Och Polisen är förstås redan medlemmar på archetype.

Handlar det om en ökning av phishing som man vill hantera genom att portionera ut länkarna?
Citera
2022-10-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det känns ändå lite märkligt. Jag undrar vad som ligger bakom.

Ingen av handlarna av narkotika , inte ens de mer namnkunniga, har väl nånsin varit måna om annat än att sälja maximalt av sin produkt.
Och Polisen är förstås redan medlemmar på archetype.

Handlar det om en ökning av phishing som man vill hantera genom att portionera ut länkarna?
Det handlar om en seriös marknad där man prioriterar att saker fungerar istället för att ha så stor volym att inget fungerar, och där sidan läggs ned pga detta.

Ingen som är medlem där klagar. Inte säljare - och inte köpare!

De som klagar är de som inte är med i "klubben".
Citera
2022-10-24, 14:14
Medlem
Archy legat nere länge?
Citera
2022-10-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastarien
Archy legat nere länge?

Det har inte legat nere alls?
Jag sitter på deras forum och läser just nu.
Det är förmodligen den mirror du gått in via som inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in