2023-01-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Vet inte. Att skriva ner random avs-namn o adress från Eniro från samma stadsdel som lådan ligger i?

Personligen hoppas jag på ett skifte i distribution från post till nätverk som ger distribution via dead drops.
Kanske inte kommer gå i minsta håla på ren landsbygd men i stora små och mellanstora städer borde det gå. Man får helt enkelt ta bilen 1,5 mil till närmsta stad om man lever i en by.
Ja, det ska krävas en rätt hög grad av misstanke för att försändelsen ska överlämnas till polis. Den anställde ska kontakta sin chef som ska göra en initial bedömning och sedan lämna över till säkerhetsavdelningen som tar det vidare till polisen, enligt inslaget i P1 igår. De har inte en låda för misstänkt post de kan slänga alla misstänkta försändelser i.

Det krävs inte mycket för att placera sig över gränserna för vad som kan anses vara tillräckligt misstänkt för att rapportera.
Citera
2023-01-05, 16:21
Medlem
CockWitchs avatar
Update. Mina benso kom fram idag äntligen. Så jag beställde i mellandagarna. Slängde i mig två st. Och en öl. Lugna ner sig lite. Gött.
Citera
2023-01-05, 16:22
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copperfields
Ja, det ska krävas en rätt hög grad av misstanke för att försändelsen ska överlämnas till polis. Den anställde ska kontakta sin chef som ska göra en initial bedömning och sedan lämna över till säkerhetsavdelningen som tar det vidare till polisen, enligt inslaget i P1 igår. De har inte en låda för misstänkt post de kan slänga alla misstänkta försändelser i.

Det krävs inte mycket för att placera sig över gränserna för vad som kan anses vara tillräckligt misstänkt för att rapportera.

Om det ligger en burk droger och skramlar i paketet så kanske man kan misstänka nått. Men så korkade är ju in kranarna.
Citera
2023-01-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Har åkt ditt tidigare hos polisen av en stor order som blev tagen och jag antar jag är svartlistad direkt dom ser ett packet med mitt namn på.

Har du alltså inte fått någonting sedan din order blev tagen av polisen, och menar du att det som du hoppades skulle komma sedan årsskiftet, är den/de enda gången du har försökt igen?

Hur lång tid tog det från att din beslagtagna order uteblev (eller beställdes) tills att Polisen kontaktade dig angående detta?
Och vet du hur det kom sig att de beslagtog ditt paket?

Väldigt snällt om du svarar...
Citera
2023-01-05, 18:45
Medlem
Citat:
Känns nästintill lönlöst att beställa något nu efter denna nya post lagen om "Misstänkta Brev" har inte fått en enda beställning till mig sedan årsskiftet. Har åkt ditt tidigare hos polisen av en stor order som blev tagen och jag antar jag är svartlistad direkt dom ser ett packet med mitt namn på. Suger att några tusen gick upp i rök nu men det blir svårt att komma runt detta.

Speciellt när dom flesta säljarna sänder såna vadderade brev där det skriker "Här finns det droger i" 90% av säljarna är riktigt värdelösa på att sända en order som inte ser misstänkta ut. Enbart ett fåtal jag vet som är bra på att ha riktigt bra stealth på sina leveranser, såpas bra att man själv tror att det inte är en order ifrån FS.

Har du testat att själv skicka något brev till dig själv innehållandes nå tabletter?
Exempelvis något receptfritt som finns och köpa på apoteket?
Ett enkelt sätt att se om det kommer fram eller inte till dig.
Citera
2023-01-06, 12:58
Medlem
Citat:
Känns nästintill lönlöst att beställa något nu efter denna nya post lagen om "Misstänkta Brev" har inte fått en enda beställning till mig sedan årsskiftet. Har åkt ditt tidigare hos polisen av en stor order som blev tagen och jag antar jag är svartlistad direkt dom ser ett packet med mitt namn på. Suger att några tusen gick upp i rök nu men det blir svårt att komma runt detta.

Speciellt när dom flesta säljarna sänder såna vadderade brev där det skriker "Här finns det droger i" 90% av säljarna är riktigt värdelösa på att sända en order som inte ser misstänkta ut. Enbart ett fåtal jag vet som är bra på att ha riktigt bra stealth på sina leveranser, såpas bra att man själv tror att det inte är en order ifrån FS.

Håller absolut inte med.

Då jag jobbat med leverans av paket och brev, har jag aldrig, inte 1 gång tänkt på vad de innehåller.

Det finns säkert några bootlickers , men tror majoriteten inte känner det är värt ropa varg på brev, inte så de får en bonus eller så.

Mina brev har anlänt utan problem.
Citera
2023-01-07, 12:51
Medlem
Extremeflys avatar
Var kan man bäst köpa Monero med kort utan KYC? Bitcoin funkar också. Men finns de nån som inte kräver KYC för köp av liten mängd Monero/btc? Sen gärna tips på en bra Monero wallet så man kan mellanlanda med coins i den.
Citera
2023-01-07, 20:58
Medlem
JajoNej666s avatar
Alla brev jag beställt har kommit fram under flera år nu sedan FS3 och nu genom FS4 aldrig haft några problem. Handlar enbart av vendors med bra omdöme. Men känns som alla benso är fejk eller under doserade. Kan ta 4 xanor och känner knappt nåt.
Citera
2023-01-08, 02:37
Medlem
Har ni frågat era vendors om deaddrop eller förstärkt stealth mot extra avgift med referens till nya postlagen...? Vad har de svarat? Har ni använt det?
Citera
2023-01-09, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Var kan man bäst köpa Monero med kort utan KYC? Bitcoin funkar också. Men finns de nån som inte kräver KYC för köp av liten mängd Monero/btc? Sen gärna tips på en bra Monero wallet så man kan mellanlanda med coins i den.

Lär dig hur kraken fungerar. Köp dina coins /monero där.
Ladda ner cake wallet. Skicka det dit ,eller direkt till säljaren.
Sen jag började använda kraken har allt blivit så otroligt mycket lättare
Citera
2023-01-09, 13:32
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel68
Lär dig hur kraken fungerar. Köp dina coins /monero där.
Ladda ner cake wallet. Skicka det dit ,eller direkt till säljaren.
Sen jag började använda kraken har allt blivit så otroligt mycket lättare

Skicka direkt till marknadsplatsen? Är de riskfritt? Gjorde så från localbitcoin men fick kontot spärrat. Likadant på någon annan sida fastän jag skicka genom electrum. Fick bara meddelande att mitt konto är stängt pga att överföringarna gjorts till darknet
Citera
2023-01-09, 21:21
Medlem
biupy6ips avatar
Varför fungerar det inte att skicka pengar till insättningsadressen på flugsvamp? Fan...

Utvecklingen går bakåt. För 5-10 år sedan behövde man knappt läsa innan man gjorde en beställning men nu måste men oroa sig för att bli scammad och inte av vendors utan av idioterna som äger plattformen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in