2021-10-31, 20:03
Medlem
Jag har öve 2000 kontakter på wickr så mig påverkar det inte så mycket.

Alltid bra att ha backupp på sina kontakter och inte bara samlat på ett enda ställe.
Citera
2021-10-31, 20:16
Medlem
Bajenalexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
....r..

Läs på o lär er.

O det var ingen exitscam, avveckling pga säkerhetsskäl. De flesta säljare finns kvar på egna plattformar.

Stänger man sidan och tar allas pengar så är det exitscam.

vill man avveckla pga säkerhetsskäl så låter man folk ta sina pengar och sen stänger sidan. om sidan är uppe 1 vecka till så alla hinner få sina cash så tvivlar ja på att de utgör någon extra säkerhetsrisk.

men man stängde den på typ 2 dagar, sa inget utan stängde och tog allas pengar.

Om det inte är exitscam så vet jag inte vad det är
Citera
2021-10-31, 20:19
Medlem
mr.aidss avatar
Tror ni leveranser som är markerade som skickade några timmar innan meddelandet om ”tillfälligt avbrott” gick upp kommer ta sig fram ändå?

Och vad händer med pengarna som ligger på escrow? Går dom ändå fram till säljaren när tiden timear ut?
Citera
2021-10-31, 20:21
Medlem
Väntade till lönehelg då insättningarna är som störst gjorde de också. De sluga kräken. Undrar vad admin har tjänat på detta efter avdrag för utgifter.
Citera
2021-10-31, 20:22
Medlem
Är man rädd att snuten har span på sig, eller att de börjar närma sig.. Så går man inte ut med "vi kommer stänga om en vecka och sopa bort alla spår"

Det vore dumt.

Däremot är jag säker på att de hade kunnat återbetala köpare utan vidare bekymmer, skicka tillbaka pengarna där de kom ifrån t.ex

Luktar scam.
Citera
2021-10-31, 20:28
Medlem
efftolvs avatar
Om det finns pengar att tjäna lär ju folk iallafall försöka öppna upp alternativa marknader. Frågan är hur bra de kommer att va jämfört med fs, ni verkar ju gillat den sidan ganska bra.
Citera
2021-10-31, 20:33
Det är hyfsat vanligt att en marknad gör exit eller bustas förr eller senare, så man gör nog klokt i att inte göra såna där stora insättningar som en del gjort.

Ursäkta min snusförnuftighet.
Citera
2021-10-31, 20:35
Medlem
DrVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
....r..

Läs på o lär er.

O det var ingen exitscam, avveckling pga säkerhetsskäl. De flesta säljare finns kvar på egna plattformar.
Vilka säkerhetsskäl? Har de hållit sig undan lagen i flera år känns det som de har ett rätt säkert upplägg, no?
Citera
2021-10-31, 20:41
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrVonAnka
Vilka säkerhetsskäl? Har de hållit sig undan lagen i flera år känns det som de har ett rätt säkert upplägg, no?
Kan o vill tyvärr inte kommentera kring det hela mer.

Folk får sina paket om det postats innan stängning förhoppningsvis, ngr pengar kommer aldrig betalas igen.

FS4 är på g. Case Closed
Citera
2021-10-31, 20:45
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Nu intar dock Maggan snart tronen och lär sparka igång "kriget mot droger" på allvar.
Med tanke på alla skjutningar som tar upp nästan alla löpsedlar just nu som sossarna skyller på knarkare i Danderyd så skulle jag nog inte sitta lugnt i båten.
Hon lär ju vilja spänna musklerna och visa att de faktiskt gör något.

Razzior i villaområden lär nog gå hem hos gemene sosse som hävdar att svenskar minsann också begår brott.

Tänk dig sommaren nästa år, lagom till valet, kraftsamling, enorma razzior över hela landet.
Plötsligt är svenskar mer kriminella än invandrare för första gången sedan mätningen börjades.
Förstasida nyhet hos varenda tidning i flera veckor, tänk hånet från vänstern, dom hade rätt trots allt.
Sossarna skjuter i opinionen, nosar på 40%
Högern går i dvala och lämnar walkover.
Arnstad hade rätt.

Varför skulle någon göra razzior till sommaren relaterat till eventuella uppgifter som polisen har fått i oktober? Alla konkreta bevis kommer ju då att vara borta sedan länge. Men i ditt tidigare inlägg trodde du ju att man häktas - för en längre tid också - för misstanke om ringa narkotikabrott.
Citera
2021-10-31, 20:47
Medlem
fan vad surt, kan någon pma mig länk till forumet`? mvh
Citera
2021-10-31, 20:49
Medlem
zilog-80s avatar
Det är egentligen ganska smart att stänga medans tid är. Sedan börjar man om på ny kula, med en ny sajt och nya individer bakom. Då får farbror blå börja om igen. Well played!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in