2022-02-07, 12:04
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysticRiver0
Är FS4 bekräftad som en godkänd market?

Godkänd av vem?

Jag har beställt från flera säljare där, utan problem.
Dock varnar de för att de har dykt upp ett antal phishing-sidor som ser ut som deras sida för att försöka lura folk på pengar.
Citera
2022-02-07, 12:07
Medlem
Archetype-market är ju mycket bättre i mitt tycke. Varit på darkweb sen early silkroad, men sku våga påstå att archetype är nog den som ser mest proffsig ut av alla, samt att xmr känns ju betydligt säkrare att handla med än btc!
Citera
2022-02-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Flera webshopar som sparat kundinfo har blivit raidade förut.

Använder man färdiga webshop templates för typ wordpress så brukar de vara byggda för att spara kundinfo.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det hände redan under FS3-tiden flera gånger att säljare eller packare åkte fast
Ibland fanns kundlistor ibland fanns oskickade brev

Det har förekommit att posten reagerat över att många likadana brev utan avsändare postats samtidigt och det har lett till att polisen undersökt breven

Det förekommer att posten redan nu klämmer och känner på brev eller anmäler misstanke till polisen, för postlagen som är på väg att ändras är det i nuläget inte nån som bryr sig om i praktiken.
Polisen är redan på de lokala postkontoren och skolar personalen att vara uppmärksamma på misstänkta drogbrev.

Så den gamla sanningen att enda risken att åka dit är om paketet läcker pulver , det är struntprat som säljare sprider för att folk inte ska noja.

Okej, då är det faktiskt upp till säljarna också, att kanske inte ha samma typ av kuvert/brev på alla, om de bryr sig om köparna, vilket de såklart inte gör, inte i längden iallafall.

Men säg att jag köper 5-10g gräs och polisen tar det, får jag automatiskt en husrannsakan på mig då? Eller är det mest vid större mängder?
Citera
2022-02-07, 12:40
Medlem
Inget sätt att fixa sånt här är såklart riskfritt. Att träffa en becknare har sina risker, kan t.ex ha span på sig, något jag nojjat över en hel del, vilket gör att nätet kändes mer chill, men även där har man en klump i magen tills att paketet anländer, känns som när som helst kan en snut ropa in i brevinkastet- "Öppna för helvete."

I slutet av dagen är det väl ändå mest värt att helt skita i sånt här. Men visst fan vill man njuta av det man tycker om också, gillar man t.ex att röka på då och då så ska man göra det. Som sagt, det är svårt. Hur man än gör så blir det fel på sätt och vis.
Citera
2022-02-07, 16:35
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Det finns ingen instans som "godkänner" vilka drogshoppar som är okej.
Det är inte olagligt att ta emot post.

Om du inte vet hur det funkar så kanske du ska knarka mindre.
Citera
2022-02-07, 16:46
Medlem
JuicyBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horungensbarn666
Vart beställde du ifrån? Och hade dom beslagtagit paket som du hade beställt?

FS3, vad jag kan minnas så var det 1 paket som aldrig kom fram. Men detta var över 2 år sen, och jag har ej beställt därifrån på typ 7-10 månader.

Jag röker bara cannabis då och då, och köper en femma, men de tar slut efter 1-2 dagar, så snuten hittade ju ingenting då jag rökte upp min bag några dagar tidigare.

Droghundar + 10 poliser, de behandlade mig som jag var pablo escobar. Riktigt vidrigt.
Citera
2022-02-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyBrah
FS3, vad jag kan minnas så var det 1 paket som aldrig kom fram. Men detta var över 2 år sen, och jag har ej beställt därifrån på typ 7-10 månader.

Jag röker bara cannabis då och då, och köper en femma, men de tar slut efter 1-2 dagar, så snuten hittade ju ingenting då jag rökte upp min bag några dagar tidigare.

Droghundar + 10 poliser, de behandlade mig som jag var pablo escobar. Riktigt vidrigt.

Fy fan va otrevligt!! Men när fick du husis då?? Nyligen?
Citera
2022-02-07, 17:09
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyBrah

dom måste väl misstänkt dig för något annat? Typ att du säljer eller agerar förråd? Man får väl reda på vad husrannsakan gäller?
Citera
2022-02-07, 17:33
Medlem
AlkoholistFascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det är inte direkt som då de utreder mord. De har alltid lägre beviskrav då det kommer till narkotika.

Så ännu mindre nu om det instiftas nya lagar som underlättar snokandet och ökar kriminaliserandet av ringa bruk.

https://www.dagensjuridik.se/debatt/...tsutredningen/
Var kan man läsa mer om det här lagförslaget och när kommer det eventuellt träda i kraft?
Citera
2022-02-07, 22:20
Medlem
avsmakens avatar
Jag fattar mycket lite. Får flera husis nu pga beställningar ni gjort från FS3 och någon FS4?
Citera
2022-02-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Url till FS 4.0?

Är rädd för phising

Ingen aning la in pengar för några timmar sen å de har inte kommit upp nåt. Ser ingen sån insättning pågår som fanns på fs3, såg precis de i inloggning på fs4 de med luffaren så e rädd typ att de va phising
Citera
2022-02-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Godkänd av vem?

Jag har beställt från flera säljare där, utan problem.
Dock varnar de för att de har dykt upp ett antal phishing-sidor som ser ut som deras sida för att försöka lura folk på pengar.

La in pengar för några timmar sen å inget har kommit. Ska de inte så insättning pågår eller står det inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in