Citat:
Ursprungligen postat av
Kluff
Jag vet inte vad du räknar som verifiering, men det går att köpa bitcoin med BankID + Swish på bt.cx. Inga problem alls att handla därifrån, och man behöver inte verifiera sig med kopia på sitt ID-kort eller vad det kan vara. Däremot är det bäst att skaffa ett konto på sidan, för då kan det bli lägre transaktionsavgifter. Tjänsten på förstasidan (utan konto) är någon Express-variant som tar högre avgift per automatik.
En sak som kan vara viktig att tänka på i sammanhanget kan vara att man måste tvätta sina bitcoins i minst ett steg om man vill fortsätta köpa bitcoins.
Jag var dum nog att ange min FS-adress som insättningsadressen när jag handlade bitcoins på Safello, och mycket snabbt så blev jag för evigt Bank ID-bannad från Safello med hänvisning till att mina bitcoins hade överförts till en Darknetadress.
Hur de kunde ha koll på att adressen låg på Flugsvamp har jag ingen aning om, men hela transaktionshistoriken är ju för evigt publik, så jag är inte helt förvånad över att de kunde luska ut det.