2022-07-14, 14:48
Medlem
moment-of-truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallemaan
Kommer ni in på archtype?

jag är online, använd mirrors från https://archetyp.cc/ — ser dock error 520.
testa

l3bdeycauftfmywsnih7xfjhaheja6pfhgks5gty245nqcvpml nzh4ad
Citera
2022-07-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Olika, har hänt mig en gång och då fick jag stålarna tillbaka.

Jag skrev direkt till vendorn och förklarade

Löste sig bra, ska få ett nytt paket.
Citera
2022-07-14, 15:52
Bannlyst
Många säljare på dessa sidor påstår sig posta samma dag innan tömning osv, och de sätter även ordern som ”shipped” fastän den förmodligen inte är skickad alls!

Jag har mycket erfarenhet av posten och jag har alltid varit med om att ett brev som skickas inrikes tar på sin höjd två dagar innan det kommer fram. Oftast dagen efter om det verkligen är postat innan tömning.

Så jag är säker, att många säljare på flugsvamp och archtype helt enkelt ljuger om när dom postar sina brev vilket jag inte tycker är ok. Ärlighet vara längst.
Borde vara fler som konfronterar säljare som håller på så här!!
Citera
2022-07-14, 17:19
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjanist
Många säljare på dessa sidor påstår sig posta samma dag innan tömning osv, och de sätter även ordern som ”shipped” fastän den förmodligen inte är skickad alls!

Jag har mycket erfarenhet av posten och jag har alltid varit med om att ett brev som skickas inrikes tar på sin höjd två dagar innan det kommer fram. Oftast dagen efter om det verkligen är postat innan tömning.

Så jag är säker, att många säljare på flugsvamp och archtype helt enkelt ljuger om när dom postar sina brev vilket jag inte tycker är ok. Ärlighet vara längst.

Så är det. Är man osäker är det bara att pröva att posta ett brev till sig själv eller en släkting. Tar aldrig mer än 48h.
Citera
2022-07-14, 18:19
Medlem
HarrySvenssons avatar
Nån som vet om de rosa alprazolam(STADA) som säljs av en "gammal-i-gemet-försäljare" på FS4 är äkta?

Pallar inte köpa något från Galenika då allt känns fake eller har väldigt låga doseringar.
Citera
2022-07-14, 18:21
Medlem
Citat:

Det är ju en jäkla process att posta också, oftast har väl folk fler bakom sig som postar åt en på olika håll och kanter, för att sprida ut det hela. Men ja, de borde inte markera som skickat så fort de packat klart breven.

Förmodligen markerar en del som skickat så fort breven når dennes/deras sändebud.

Hur många personer ligger normalt bakom ett konto tror ni? Såklart väldigt varierande, men har jag fel om det oftast är ett gäng polare på kanske 3-4st som håller igång?
Citera
2022-07-15, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getupnow
Det är ju en jäkla process att posta också, oftast har väl folk fler bakom sig som postar åt en på olika håll och kanter, för att sprida ut det hela. Men ja, de borde inte markera som skickat så fort de packat klart breven.

Förmodligen markerar en del som skickat så fort breven når dennes/deras sändebud.

Hur många personer ligger normalt bakom ett konto tror ni? Såklart väldigt varierande, men har jag fel om det oftast är ett gäng polare på kanske 3-4st som håller igång?

Jag skiter i om det är flera personer bakom ett ”namn”. Om man säger att man skickat det innan tömning i måndags, och jag fortfarande inte fått det idag. Då vet jag ju att vendorn har blåljugit mig i ansiktet, speciellt om det nu kommer fram nästa vecka någon gång. Man kan ju lika bra vara ärlig?

Såg att man inte fick diskutera säljare eller vendors. Sorry mod!
Senast redigerad av Ganjanist 2022-07-15 kl. 12:28.
Citera
2022-07-15, 15:11
Medlem
Qusimotos avatar
Aldrig haft nå problem med FS
Den enda gången det va problem va pga postnord som skickade med en lapp att mitt paket hade skadad under transport vilket jag såg på paketet.
Citera
2022-07-16, 13:26
Medlem
Citat:

Lade en order kl 02 i natt (lördag), en timme senare var den tydligen "skickad", jo tjena.. som att han drog ut kl 03 på natten och postade det. De gör väl så för att få pengarna snabbare via autosläpp.
Citera
2022-07-17, 01:56
Medlem
Zuccas avatar
Jag har aldrig haft problem med sega leveranser, beställer jag på helgen har jag det på onsdag/torsdag beroende på vilken vecka det är postutlämning.
Alltid fått det jag beställt. Men jag lägger hellre några extra hundralappar på någon med bra betyg.
Finns kanske bättre kvalité och billigare priser hos någon annan. Men prio för mig är säkerheten.
Citera
2022-07-17, 11:19
Medlem
Citat:
Jag skiter i om det är flera personer bakom ett ”namn”. Om man säger att man skickat det innan tömning i måndags, och jag fortfarande inte fått det idag. Då vet jag ju att vendorn har blåljugit mig i ansiktet, speciellt om det nu kommer fram nästa vecka någon gång. Man kan ju lika bra vara ärlig?

Såg att man inte fick diskutera säljare eller vendors. Sorry mod!

Världen är full av idioter, egot styr till max, get used to it, sen om nån markerar som skickat lite innan är väl inte hela världen?

Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Aldrig haft nå problem med FS
Den enda gången det va problem va pga postnord som skickade med en lapp att mitt paket hade skadad under transport vilket jag såg på paketet.

Fått allt, ingen bryr sig om nån behöver lite röka en helg t.ex, medicin kallas det för många. Så mycket bättre än gatan, väldigt enkelt att värja sig mot anklagelsen, svårare med händerna i syltburken mitt på stan!

Citat:
Ursprungligen postat av SC2Blomjord
Lade en order kl 02 i natt (lördag), en timme senare var den tydligen "skickad", jo tjena.. som att han drog ut kl 03 på natten och postade det. De gör väl så för att få pengarna snabbare via autosläpp.

Smart drag av de också, så folk inte hinner avbryta ordern. 2 timmar efter var det skickat för mig en gång, 15 dagar senare ramla det in, precis när man börja "glömma". Kanske fult, men smart.

Citat:
Ursprungligen postat av Zucca
Jag har aldrig haft problem med sega leveranser, beställer jag på helgen har jag det på onsdag/torsdag beroende på vilken vecka det är postutlämning.
Alltid fått det jag beställt. Men jag lägger hellre några extra hundralappar på någon med bra betyg.
Finns kanske bättre kvalité och billigare priser hos någon annan. Men prio för mig är säkerheten.

Problemen finns inte, om man håller sig till seriösa och bra folk, börjar man sväva runt bland massa olika, kanske till och med folk utan betyg står knas runt hörnet.
Citera
2022-07-17, 13:00
Medlem
Är det någon annan som har problem och komma in på Archetyp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in