2021-10-31, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Nä det finns flera internationell alternativ.

Det enda du behöver göra där är att kryssa i att du endast vill ha säljare som skickar från Sverige.

Det är inte så att dessa darknet langare kommer lägga ner! Haha de tjänar hundra tals miljoner på att sälja via darknet och kommer bara flytta verksamheten.

Håll utkik i forumet så kommer de annonsera vart de fortsätter sin försäljning.

Vad är det för adress till Flugforumet??
Citera
2021-10-31, 14:53
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Den är öppen sitter på den nu och läser

Tack, funkade för mig nu igen. Var nåt tillfälligt då bara. Skönt så man hinner kolla genom lite vendors hemsidor nu.
Citera
2021-10-31, 14:54
Bannlyst
FS4 kommer antagligen upp snart så lugna er eller börjat stisset komma
Citera
2021-10-31, 14:55
Medlem
mr.aidss avatar
Läste på flugforum att många stora säljare säger att dom har förlorat (i vissa fall) stora summor pengar p.g.a Escrows som ej gått igenom ännu. Sen om dom bara säger det för att se bättre ut mot sina kunder vet man inte, men men...

Man får hoppas att ens paket som var i cirkulation hann gå ut så säljaren får ta förlusten istället. Många verkar ju köra vidare på Clearnet så att köpa via internet i framtiden lär säkert inte va några problem.
Citera
2021-10-31, 14:58
Medlem
avsmakens avatar
Hoppas en ny sida kommer upp snart. Så man slipper skaka hand med orten-folket och annat tattarpack.
Citera
2021-10-31, 15:09
Medlem
Xhamsterns avatar
Kuk får man säga... Fick alltid tag i bra varor till vettiga priser på det stället.

Pallar inte åka runt och bli blåst av en massa bruzzzor. Inte så lätt att få tag i psykedelika på gatan heller.
Citera
2021-10-31, 15:14
Medlem
Dem kommer självfallet ta alla BTC till sig själva. Det lär ha blivit en hel del, åtminstone så det räcker till ett stort antal solresor några år framöver. Förstår bara inte varför dem inte sålde den vidare istället. Då hade dem kunnat tjäna tillräckligt för att njuta livet ut om rätt köpare dök upp. Med tanke på hur mycket ägaren tjänat på FS så lär det ju inte vara en sjukdom eller att man bara tröttnat på denna verksamhet utan förmodligen ligger det något stort bakom att FS nu är nere.

Fakta är ju dock: Att handla från säljarna på FS 3.0 just nu är lika med hög risk för scam. Så vore jag en handlare så hade jag inte handlat av säljarna där eftersom nu har ni kunder ingen som helst backup eller säkerhet
Citera
2021-10-31, 15:22
Medlem
Jag blir lite förvånad över antalet vendors som har gått vidare till, eller redan varit etablerade på, clearnet.
Känns lite underligt att lägga en order på en vanlig hemsidan. Är det verkligen säkert?
Citera
2021-10-31, 15:28
Medlem
Ytterst konstigt att jag köpte BTC för 1000 kr från BTCX i torsdags till min adress på min wallet på Blockchain, och det står nu Wrong password när jag försöker logga in. Detta trots att jag är 100 % säker på att jag skrivit i vad som ska vara rätt lösenord. Det är nog bara att acceptera att dessa kronor är förlorade, men jag tycker det är fett jävla konstigt då detta aldrig tidigare hänt mig. Har man blivit phishad eller vad har hänt? Också konstigt att detta sker mig exakt samma dag som Flugsvamp stängde ner. Hade tänkt att använda dessa BTC till att köpa på Cannazon, men icke.
Citera
2021-10-31, 15:29
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kug
Är väl ingen exit scam?? De har ju minimerat förlusterna som nedstängningen resulterat i för köpare och säljare.

Hade admin meddelat en nedstängning i förväg hade helt säkert många säljare klippt sina utskick omedelbart.. Varför slutföra försäljningar på en marknad som inte kommer vara kvar??
De tillåter inte användare att ta ut sina pengar och stängde utan förvarning. Det är helt klart ett exit scam.
Citera
2021-10-31, 15:38
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Läste på flugforum att många stora säljare säger att dom har förlorat (i vissa fall) stora summor pengar p.g.a Escrows som ej gått igenom ännu. Sen om dom bara säger det för att se bättre ut mot sina kunder vet man inte, men men...

Utifrån det jag har läst på flugforum så verkar det onekligen som att vissa säljare hade bättre kontakt med admins än andra säljare om du förstår vad jag menar..
Citera
2021-10-31, 15:45
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Utifrån det jag har läst på flugforum så verkar det onekligen som att vissa säljare hade bättre kontakt med admins än andra säljare om du förstår vad jag menar..

Definitivt.. men det är väl bara naturligt att de större spelarna knyter kontakter med varandra. Men helt klart har vissa vetat mer än andra.

Någon som vet hur det ligger till med var pengarna hamnar nu om säljaren har markerat ens order som skickad. Escrow tiden går ju ut men får säljaren pengarna eller går dom till hemsidans ägare?

Tänker att många vendors borde ha orders som skickats men inte nått fram ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in