2021-11-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vaccinet driver mutationer. Hur många exempel vill du ha?
Det är i huvudsak smittspridning som driver mutationer.
Citera
2021-11-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerzone2000
Cool
Jag tror inte myndigheterna har någon aning hur stor gruppen rättshaverister blir när vi millenials och Gen Z’are känner att vi inte har något att förlora.
Arga autister bör man hålla på en armlängds avstånd.
Citera
2021-11-19, 21:38
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är i huvudsak smittspridning som driver mutationer.
Å smittspridning hejdas av vaccinet, är det vad du vill påstå?
Citera
2021-11-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Nä men du kommer inte in!

Men vem ska hindra mig?
Citera
2021-11-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trojen133
Så är det. För de flesta. För vissa är det döden. Och det kan vaccinet hjälpa mot. Men en del är för fega för att inte ta sprutan. Helt ok att vara feg. Men strunta i så fall att vara med folk

Varför? Jordelivet fungerar så. Man lever sitt liv sedan dör man.
Citera
2021-11-19, 21:44
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Lösningen på kravet är att rättshavarera systemet.
Jag och kompisgänget har redan bokat upp några tiotals bord på de mest populära, stora (100stolar+)restaurangerna i Stockholm varje helg i januari och februari, i hoppet om att duktighetspasset utökas.
Vi ska inte vara otrevliga, bara möte upp ett gäng om 6 stycken, ”glömma” vaccinpasset och snällt gå därifrån. Målet måste vara att några bord står tomma varje helg i en bransch som redan lider.

I mellandagarna ska vi på ett par konserter, vi är 4 av 6 som är ovaccinerade, och kommer alla 6 att neka att visa duktighetspasset av integritetsskäl. Antingen kommer vi in, eller så blir vi nekat, med följen att vi polisanmäler, i värsta fall får vi pengarna åter(inget krav om pass vid beställning)i bästa fall har faktisk våra två vaccinerade kompisar en diskrimineringssak de kan köra. Målet är att överbelasta polis och rättsmyndighet in absurdum.

Finns hur många gratismuseer som helst man kan polisanmäla om fascisterna vågar utvidga användandet av duktighetspasset.

Andra idéer?
😂😂😂

Kan se er stå där vid inträdet till konserterna och tjafsa. Fördelen blir väl att folk kommer att lämna gott om utrymme för er när ni lommar därifrån.
Citera
2021-11-19, 21:45
Medlem
Citat:
Å smittspridning hejdas av vaccinet, är det vad du vill påstå?
Ja det finns definitivt en dämpning. Att vaccinen inte alls skulle ha någon effekt på smittspridningen är en foliehattmyt. Effekten är däremot inte konstant över tid.
Citat:
People who are fully vaccinated against covid-19 are far less likely to infect others, despite the arrival of the delta variant, several studies show. The findings refute the idea, which has become common in some circles, that vaccines no longer do much to prevent the spread of the coronavirus.
Citera
2021-11-19, 21:48
Medlem
outback4s avatar
Angående detta som händer. Varför tänker jag på Jim Jones och folkets tempel mer och mer?
Citera
2021-11-19, 21:51
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ja det finns definitivt en dämpning. Att vaccinen inte alls skulle ha någon effekt på smittspridningen är en foliehattmyt. Effekten är däremot inte konstant över tid.

Du får kalla mig för vad du vill. Men den dag du visar mig en korrelation mellan hög vaccinationsgrad och låg smittspridning ska jag kyssa dina fötter..
Citera
2021-11-19, 21:56
Medlem
Citat:
Du får kalla mig för vad du vill. Men den dag du visar mig en korrelation mellan hög vaccinationsgrad och låg smittspridning ska jag kyssa dina fötter..
Du har den mitt framför näsan om du bor i Sverige. Hur väl vi klarar oss i längden återstår dock att se då det finns fler faktorer som påverkar smittspridningen. Vad studierna nu ändå visar är att det är ovaccinerade som till onödigt stor andel driver smittan.
Citera
2021-11-19, 22:00
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

https://www.forskning.se/2021/11/18/immunitet-corona#

Ganska intresse lösning .
Citera
2021-11-19, 22:02
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Du har den mitt framför näsan om du bor i Sverige. Hur väl vi klarar oss i längden återstår dock att se då det finns fler faktorer som påverkar smittspridningen. Vad studierna nu ändå visar är att det är ovaccinerade som till onödigt stor andel driver smittan.

Skitsnack! Det som driver mutationer är vaccinet. Jämför med slentrianmässig antibiotikabehandling...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in