2021-11-19, 20:52
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Och ditt beslut skall såklart respekteras. Begriper du inte att detta är större än de djävla sprutorna?

Det spelar absolut ingen roll om det skulle visa sig att de som tar dem får en sjufaldig risk att utveckla cancer, att de rent av är säkrare än våra traditionella vaccin, eller att de häpnadsväckande nog både är säkrare än tidigare vaccin men dessutom minskar risken att utveckla cancer livet ut.
Vad själva vaccinen egentligen gör eller inte gör har inte den ringaste betydelse!
Det är hur vår statsmakt nu agerar och hur den ser på sina undersåtar som är så fruktansvärt allarmerande.
Jag är övertygad om att många inser det, och det skall bli intressant att se vilka mediakanaler som eventuellt väcker frågan.

Jag läser inte samma källor som du. Att skrämmas med 7x cancerrisk efter fullvaccineringen ? Hur jäkla korkat efterbliven får man lov att bli för att påstå sådana definitiva fakta ?

Blir man sån efter att man kastat bort sin trovärdighet genom att konsumera div. ensidiga nyhetssajter ? Ja, lycka till då, alla 10% som blivit rejält konsumerade och uppätna av skräckpropaganda. Era Putinoffer. Ni har gått på den stora blåsningen och poserar som offerboskap som Putinryssland har sagt åt er att bli.

Det där imponerar inte ett dugg. Ni är fast i hörsägen , rykten och religiös övertygelse. Det värsta är att nu vägrar inse att ni är ännu ett fallet offer för främmande maktpåverkan.... Väx upp. Se propagandan och veva upp ett långfinger åt era herrar i ryssland/kina som har tagit över er tankeverkasmhet och agerar som robotar åt regimen. Inse att ni fallit offer för att agera som nyttiga idioter i en debatt som ständigt skruvas upp i död och förintelse. Det är gammal god psykologisk krigföring för att försöka så splitt. Och ni idioter har svalt hela betet med hull och hår
Senast redigerad av Opaque 2021-11-19 kl. 20:57.
Citera
2021-11-19, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Fast är inte det där en efterhandskonstruktion eller vad man ska säga? Såg i nån annan tråd om covid och vaccinet att det endast var 3 st av 23 st avlidna i covid-19 som var ovaccinerade v.42. Det känns som att det blir allt mer uppenbart att detta vaccin är fullständigt värdelöst och meningslöst att använda.

Att det inte dämpar smittan trodde jag redan var ett accepterat faktum.

Jag jobbar inom äldreomsorgen och kan meddela att med vaccin så blir dom flesta äldre lätt förkylda när dom får covid. Utan vaccin så dblir dom flesta väldigt sjuka där flertalet dör. Så ja vaccin gör skillnad och räddar liv.
Citera
2021-11-19, 20:53
Avslutad
Här har ni er framtid vaccinsekten. Underbart, eller hur? Allt för att den goda staten bara vill oss väl.

Det är dags att vakna nu och se verkligheten för vad den är.

(FB) Österrike har beslutat att införa vaccinationsplikt mot covid-19 för sin befolkning
Senast redigerad av RobRoys 2021-11-19 kl. 21:05.
Citera
2021-11-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusken
Jag jobbar inom äldreomsorgen och kan meddela att med vaccin så blir dom flesta äldre lätt förkylda när dom får covid. Utan vaccin så dblir dom flesta väldigt sjuka där flertalet dör. Så ja vaccin gör skillnad och räddar liv.

Statistik och fakta är det enda som kan styrka sådana påståenden.
Anekdotisk evidens räcker liksom inte. Särskilt inte på anonyma nätforum där skribenten inte ens kan styrka sin påstådda yrkesroll.
Citera
2021-11-19, 21:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Fast är inte det där en efterhandskonstruktion eller vad man ska säga? Såg i nån annan tråd om covid och vaccinet att det endast var 3 st av 23 st avlidna i covid-19 som var ovaccinerade v.42. Det känns som att det blir allt mer uppenbart att detta vaccin är fullständigt värdelöst och meningslöst att använda.

Att det inte dämpar smittan trodde jag redan var ett accepterat faktum.
Att vaccinet inte skulle dämpa smittan är bara accepterat i knasgökskretsar. Du vet, samma kretsar som envist hävdade att det skulle göra om vårt DNA. De kör med sina grejer så länge det går och sedan hittar de på något nytt.
Citera
2021-11-19, 21:03
Avslutad
Citat:
Vad är tanken med detta vaccinpass då? Vaccinerade både smittar och smittas ju.

Samt att man måste bära på viruset. En ovaccinerad men frisk människa smittar inte men blir ändå diskriminerad. Lite som att säga att alla män är potentiella våldtäktsmän eller att alla med mörk hy är kriminella.

Det är på den nivån nu.
Citera
2021-11-19, 21:03
Medlem
Vad hände med individens frihet Moderaterna? Är det något parti som år efter år tjatat ihjäl sig om just individens fri- och rättigheter är det väl just dem.

Nu är de alltså för diskriminering av människor som inte vill utsätta sig för ett kroppsligt ingrepp som i princip är att jämställa med våldtäkt? (i båda fallen utsätts man för ett kroppsligt ingrepp mot sin vilja)

Noterar att det är väldigt tyst från dem på Twitter gällande detta ämne idag. Märkligt?

Om SD inte tar strid mot dessa fascistpass kan dom dra åt helvete tillsammans med dom andra äckelpartierna.

Hur ställer sig V?
Senast redigerad av Breakaway1 2021-11-19 kl. 21:05.
Citera
2021-11-19, 21:05
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Här har ni er framtid vaccinsekten. Underbart, eller hur? Allt för att den goda staten bara vill oss väl.

(FB) Österrike har beslutat att införa vaccinationsplikt mot covid-19 för sin befolkning

Vaccarna älskar och förespråkar vaccinpass. De nya fascisterna. De flesta av dem röstar M och avgudar Ruinsväldt. Hjon hela bunten..
Citera
2021-11-19, 21:08
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag läser inte samma källor som du. Att skrämmas med 7x cancerrisk efter fullvaccineringen ? Hur jäkla korkat efterbliven får man lov att bli för att påstå sådana definitiva fakta ?

Blir man sån efter att man kastat bort sin trovärdighet genom att konsumera div. ensidiga nyhetssajter ? Ja, lycka till då, alla 10% som blivit rejält konsumerade och uppätna av skräckpropaganda. Era Putinoffer. Ni har gått på den stora blåsningen och poserar som offerboskap som Putinryssland har sagt åt er att bli.

Det där imponerar inte ett dugg. Ni är fast i hörsägen , rykten och religiös övertygelse. Det värsta är att nu vägrar inse att ni är ännu ett fallet offer för främmande maktpåverkan.... Väx upp. Se propagandan och veva upp ett långfinger åt era herrar i ryssland/kina som har tagit över er tankeverkasmhet och agerar som robotar åt regimen
Men ÄR du ens på riktigt, eller låtsas du bara att du inte förstår, för så här förvirrad kan du väl knappast vara?

Jag tog upp de tre extrema och HELT OCH HÅLLET PÅHITTADE scenariorna som GROTESKT ÖVERDRIVNA EXEMPEL för att göra en HELT ANNAN POÄNG. Brast jag måhända så allvarligt i literär förmåga att detta inte framgick?

Vänligen gå tillbaka och läs inlägget om och om igen tills du tror dig förstå vad jag menar och återkom med synpunkter som inte uteslutande består av ren gallimatias.
Citera
2021-11-19, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Samt att man måste bära på viruset. En ovaccinerad men frisk människa smittar inte men blir ändå diskriminerad. Lite som att säga att alla män är potentiella våldtäktsmän eller att alla med mörk hy är kriminella.

Det är på den nivån nu.
Just därför är det så konstigt att man envisas att satsa på del 1 i coronapasset (vaccinerat) istället för del 2 (negativt test).
Men som vi har fastställt innan i tråden, så är det inte en smittaskyddsåtgärd, det är enbart för att flera ska ställa sig på led och få lydnadspasset.
Citera
2021-11-19, 21:11
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tozinameran
Ja, du är en duktig regimtrogen medborgare, grattis! Inte omöjligt att du med tiden föräras Illis quorum meruere labores. Den svenska regimen har carte blanche eftersom man alltid kan hitta någon regim ute i världen som är värre. Så tillitsfullt är det svenska folket. Alla kritiker kan lika gärna lägga ned, de försvinner hur som helst i det svarta guilt by association-hålet av antivaxxers, Trumpsupportrar, SD:are, rasister, nazister, och så vidare.

...Och du jobbar för någon regim, igen ? Påminn mig , jag har så dåligt minne.

Gissar att du lyfter lön utanför Sverige och är anställd enbart för att försöka ta ner regimer som din uppdragsgivare inte tycker om ? Är du rysstroll eller svensk protofascist , ditt genomskinliga fanskap ?
Senast redigerad av Opaque 2021-11-19 kl. 21:16.
Citera
2021-11-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusken
Absolut, det påstående tror jag inte många i tråden bestrider.
Frågan är om ovaccinerade sprider smitta mer än vaccinerade?
Det finns myyycket mer data som stödjer nej i den frågan, än ja, och därmed är lydnadspasset som smittbegränsande åtgärd helt värdelös.
Här är professor i medicin på Stanford Universitetet’s svar på UKs smittsiffror:
Citat:
There is a lot to learn from this graph, but most obviously, the COVID vax does not stop infection.

The vax provides a private benefit (protection vs. severe disease), but limited public benefit (protection vs. disease spread).

So what is the argument for mandates?
https://mobile.twitter.com/DrJBhattacharya/status/1447915204071800838?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in