2021-11-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteRoligt
Obehagligt att det är så många som du i denna värld.

"Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor"
Är du för eller emot Mänskliga rättigheter?

Alla människor är lika mycket värda.
Mänskliga rättigheter gäller lika för alla människor.
Alla människor har rätt att leva och att vara medborgare i ett land.
Länderna ska skydda människor så att de kan känna sig säkra.
Ländernas lagar och domstolar ska behandla alla människor lika.
Människor ska kunna resa i sina länder och till andra länder.
Länderna ska ta emot flyktingar som saknar skydd i sina egna länder.
Människor ska själva få bestämma över sina liv. De ska få gifta sig, tycka vad de vill och tro på vilken gud de vill eller inte tro på någon gud alls.
Länderna ska kämpa mot fattigdom och se till att människor har arbete och bostad, får äta sig mätta och lär sig att läsa och skriva.

Av vad jag kan uppfatta från dig är du emot mänskliga rättigheter vilket jag kan tycka är lite fel.
Att du och många andra vill att man tar bort mänskliga rättigheter antyder rätt stark på att saker och ting aldrig kommer bli normala igen.

Ni alla som förespråkar Vaccinpass och begränsningar för personer som inte tagit "vaccin" är emot mänskliga rättigheter öppet och tydligt och jag personligen anser att ni bör rannsaka er själva grundligt innan ni fortsätter yttra er.

Ni har ingen koll till att börja med, dessa "vaccin" har väldigt många bieffekter samt är fortfarande i test period som tar slut 2023.
Folk blev vaccinerade med Modernas Vaccin som idag är stoppat pga bieffekter likså kommer mycket troligt de andra "vaccinen" bli stoppade med tiden pga bieffekter så som hjärtproblem i unga, friska individer.

Ni är bara får som följer herde, ni förstör den frihet historien har lett oss till och tillåter företag och korrupt politik bli totalitär.

Vaccinet har uppenbara problem och det är i tidigt, med tiden kommer dessa problem bli flera och värre.
https://t.me/s/covidvaccineinjuries

Ni som är anti mänskliga rättigheter, ni som förespråkar vaccinpass, tvång, segregation och en totalitär väg för framtiden står grundligt skyldiga till den framtiden som kommer.

Varken jag som är ovaccinerad eller du som är vaccinerad kommer gilla framtiden ni bygger upp för.

Tack för ditt inlägg, det ger mig ett leende på läpparna att individer som Du fortfarande finns bland oss. Instämmer totalt med vad du skriver. Hela den här coronatillställningen är ett skämt. Hela min arbetsplats har haft Covid och enligt de uppstod lite influensasymptom som övergick. Min egna teori efter att inte ha tillämpar någon som helst försiktighet är att mitt immunförsvar har full kontroll över situationen. Oroar mig inte ett jävla piss över det här. Kontentan i det som nämns i dina rader är ju hur dåligt beprövade ett så hastigt framkallat vaccin faktiskt är. Om jag inte missminner mig tar det 7-10 år att med säkerhet utgå efter hur vaccinet egentligen påverkar den stora skalan. Fan vad förbannad jag blir på den här fåraktiga skiten!
Citera
2021-11-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hel-vete
Är du rolig eller!?
Varför är vaccinerade så rädda för ovaccinerade? Om ni nu har tagit en spruta som ska skydda mot just smittan COVID är det väl inget att vara rädd för? Men helt ärligt så tror jag inte ni tror så heller utan ni tog den där sprutan för att vara "en i gänget" och inte bli utesluten och utfrysta från era nära och kära..
Så går det när man låter andra tänka åt dig.
Grupptryck är något vi lär oss redan i årskurs 1.

Hur jag uppfattat det hela är att vi ovaccinerade idiotjävlar är roten till att en immunitet ej kommer uppnås då vi bär ansvar för att nya mutationer uppstår pga vi är ovaccinerade. Vad de riktiga idiotjävlarna inte förstår är att den här hysterin det fakto bara är en hysteri. Har all respekt och förståelse för svårt sjuka människor som verkligen skulle möta katastrofala konsekvenser om de insjuknade, men vad fullt friska människor whinar om är för mig totalt obegripligt.
Citera
2021-11-22, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Ingen ska behöva "bevisa" för någon att man har tagit en viss medicin eller annat preparat. Eller ska sjukjournaler bli offentlig handling?

Det blir dom ju på sått och vis iom passen.
Vore intressant att kika på detta strikt juridiskt.
Driver man det till sin spets skulle jag inte bli förvånad om passen strider mot svensk lag.
Citera
2021-11-22, 13:39
Medlem
En mycket märklig sak är att man helt "glömt" prata om de som redan haft Covid, och därmed har antikroppar. Vetenskapen visar ju på ett bättre skydd naturlig väg. Varför i hela friden kan man inte ta med detta som ett alternativ till covidpass?
Antingen covidpass eller uppvisande av antikroppar. Detta om nåt, spär ju på tveksamheterna.
Citera
2021-11-22, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av economixx
Borde det inte införas vaccinpass för feta? Dessa slemmiga svettiga bestar i riskgrupp som belastar sjukvården och bidragskassan nu när vi ändå håller på? Lets go!
Det är väl inte konstigare än att försäkringsbolag kräver utskrifter ur journaler?

Knäppgök är vad du är.
Citera
2021-11-22, 13:58
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brad71
En mycket märklig sak är att man helt "glömt" prata om de som redan haft Covid, och därmed har antikroppar. Vetenskapen visar ju på ett bättre skydd naturlig väg. Varför i hela friden kan man inte ta med detta som ett alternativ till covidpass?
Antingen covidpass eller uppvisande av antikroppar. Detta om nåt, spär ju på tveksamheterna.

(FB) Vaccinpass införs i Sverige från 2021–12–01 för sammankomster över 100 personer
Citera
2021-11-22, 14:01
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Hur jag uppfattat det hela är att vi ovaccinerade idiotjävlar är roten till att en immunitet ej kommer uppnås då vi bär ansvar för att nya mutationer uppstår pga vi är ovaccinerade. Vad de riktiga idiotjävlarna inte förstår är att den här hysterin det fakto bara är en hysteri. Har all respekt och förståelse för svårt sjuka människor som verkligen skulle möta katastrofala konsekvenser om de insjuknade, men vad fullt friska människor whinar om är för mig totalt obegripligt.

Jag skulle vilja se vad det är som gör att viruset inte muterar i vaccinerade, där det har ett evolutionellt driv att göra det samt att det fungerar så med andra virus och vacciner, utan att det nu är de ovaccinerade som driver mutationerna.
Citera
2021-11-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapengalning8
När tyckte Hitler äldre skulle dö?

Blir intressant och se om det här går att genomföra. Tycker i och för sig att man kan gå ut och slå en polis på käften utan anledning.

Aldrig, men han var för utrotning av ett visst folkslag (judarna) vilket covid-19 gör, utrotning av ett visst folkslag (80+:are )

Tycker man det är okey att slå en polis kanske man ska söka hjälp =)
Citera
2021-11-22, 14:42
Medlem
Så vad gäller efter 1 December? Kommer det krävas vaccinpass eller ej? Har varit i kontakt med olika arrangörer och ingen verkar ju riktigt veta vad det är som gäller.
Citera
2021-11-22, 14:50
Medlem
Smittspridningen hjälper iaf inte vaccinet mot.

https://sverigesradio.se/artikel/7896494
Citera
2021-11-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du kanske helt har missat att det mesta av det du räknar upp har restriktioner kopplat till sig just på grund av kan orsaka ohälsa eller påverka andra människor negativt. Ett vaccinpass mitt i en pandemi fyller en liknande funktion.
Det här är första restriktionen som diskriminerar och nekar människors rörelse- och mötesrätt.
Det här har blivit en filosofisk diskussion lik ”memet” med gubben och spaken som styr tåget på rälsen mot vilket spor han ska växla och vem han skall döda.

Frågan är om det är filosofisk rätt att neka 1,5 millioner människor basala rättigheter som rörelsefriheten är för att spara en handfull döda i C19 (överdödligheten nu jmfr ”vanlig” influensasäsong är icke-existerande).

Svårt att övertala någon att ändra filosofisk åsikt, och hade man varit säker på att vaccinpass var en temporär åtgärd, så hade jag kanske förstått, men historie (och även samtid jmfr Österrike/Australien) visar att vaccinpass förar till vaccintvång förar till interneringsläger förar till ?????

Du kommer aldrig överbevisa mig att drakoniska åtgärder står i proportion till några tiotals döda.
Citera
2021-11-22, 16:40
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davanti
Smittspridningen hjälper iaf inte vaccinet mot.

https://sverigesradio.se/artikel/7896494
För varje dag som går blir det mer och mer tydligt att denna hysteri om C19/vaccin enbart bygger på flockmentalitet och propaganda från media. Foliehattarna har haft rätt hela tiden.

Ni som tagit vaccinet, känner ni er nöjda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in