2021-11-19, 19:52
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Smittan stoppas inte för att du inte blir sjuk.
Jag som inte är fullvaccinerat har större chans för att få symptom av samma virusmängd som din kropp inte reagerar på.
Jag håller mig hemma med lite feber och snuva, du åker stadsbussen till krogen.
Vem smittar flest tror du?
Det är bara rent trams du skriver. Vaccinet innehåller inte några allmänt stärkande ämnen som skulle göra dig mindre sjuk utan det ger en träning till immunförsvaret så att det kan stoppa eller åtminstone bromsa reproduktionen av virus.
Citera
2021-11-19, 19:56
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ligga på IVA är väl inte så bra? Eller? Stor åldersskillnad där mellan vaccinerade och ovaccinerade. Sug på den uppgiften.

"Under vecka 45 rapporterades nya intensivvårdade patienter från 12 regioner. Medelåldern för nya intensivvårdade patienter var den senaste månaden 50 år bland ovaccinerade och 74 år bland vaccinerade."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...a-45-final.pdf
Man kan se det som att vaccinet tränar immunförsvaret till att bli 25 år yngre.

Inte illa.
Citera
2021-11-19, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Suveränt! Mer sånt här behövs, ge inte upp utan var innovativa!
Bästa är det som är gratis, som restauranger och museer. Konserter kan bli dyrt, men jag ser möjligheten att få återbetalning om man beställer biljetter nu innan det kommer krav på duktighetspasset när man beställer.
Målet är som sagt att polisanmäla in absurdum, Stockholmspolisen lär få ett hundratal bara av mig innan påsk. Sen kommer mina 3 andra ovaccinerade kompisar följa spår.
Jag kommer ta mig till Skärholmen några gångar i månaden framöver på väg hem från jobbet för att lämna in en hög anmälan (tyvärr inte e-anmälan av hatbrott som diskrimineringshotet går under) på restauranger, konsertlokalen (tar gärna tips om gratiskonserter).

Målet är som sagt inte någon ekonomisk kompensation (förutom återbetalning av biljetter), utan att söndertrasa hela rättsystemet. Vi får se hur populär jag blir
Citera
2021-11-19, 20:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Folkhälsomyndigheten öppnar nu dörren för att införa vaccinpass.

Man säger att i ett scenario, där framför allt ovaccinerade sprider smittan, är detta en åtgärd man kan komma att realisera.

Nu har vi tagit bort rekommendationen för vaccinerade att testa sig vid symtom. Statistiken kommer då att visa att det är ovaccinerade som är bärare och spridare av smittan.

Rent strategiskt är det solklart att man gör allt stegvis för att pressa alla ovaccinerade att vaccinera sig.

Är detta rätt väg att gå, göra livet så pass krångligt att man inser att vaccinering är lösningen att få leva ett normalt liv?

Kommer tilltron till staten att öka eller minska hos den stora gruppen som valt att inte vaccinera sig?

Länk till inslag:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/folkhälsomyndigheten-vaccinbevis-kan-bli-aktuellt/vi-AAQAyDs

Här gjorde precis Hallengren något som aldrig kan förlåtas, även om hon tror att hennes lama bortförklaring om att det kommer från FHM flyger. Vilket den inte gör.

Detta är en gräns som aldrig borde passerats och det är S och MP som fattade beslutet. Det ska vi försöka komma ihåg.
Citera
2021-11-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
När den ovaxxade vill gå på konsert så blir det trubbel och jobbigt att få stå utanför när kompisarna går in!

Du tror inte att det här påverkar dig men du har fel. Våra mänskliga rättigheter försvinner och det betyder DINA rättigheter också, och du står och hejar på som en jävla pajas..

Du tror att du är fri så länge du går med på att ta en till spruta, men vet du vad? Det betyder att du REDAN ÄR EN SLAV.

Vakna upp för i helvete.

Varje gång ett land delar upp människor i två grupperingar mot varandra så leder det till folkmord. Tex Rwanda, Nazi Tyskland mm.
Citera
2021-11-19, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det är bara rent trams du skriver. Vaccinet innehåller inte några allmänt stärkande ämnen som skulle göra dig mindre sjuk utan det ger en träning till immunförsvaret så att det kan stoppa eller åtminstone bromsa reproduktionen av virus.
Ända påvisade effekten av vaccinet är att den just dämpar symptomen.
Det andra du skriver är hur mRNA ska funka i teorin, har tyvärr inte visat sig så, eftersom Delta sniker sig lätt förbi spikeproteinet vaccinet har bett din kropp producera.
Första två doserna är värdelösa mot Delta, boosterdosen har visat sig vara bättre.
Har du två doser, så sprider du delta lika lätt som mig.
Det visar också data från stora delar av världen, som jag har länkat till 20 gånger innan i tråden.
Citera
2021-11-19, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Här gjorde precis Hallengren något som aldrig kan förlåtas, även om hon tror att hennes lama bortförklaring om att det kommer från FHM flyger. Vilket den inte gör.

Detta är en gräns som aldrig borde passerats och det är S och MP som fattade beslutet. Det ska vi försöka komma ihåg.
Om inga röster från övriga partier hörs inom det närmaste så stödjs beslutet.
Citera
2021-11-19, 20:10
Avstängd
Glossuss avatar
He he.. Regimlojala papegojor, som hajar nada, äro lustiga att se..
Allt pekar på att vaccinet driver mutationer.
Citera
2021-11-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Ur riksdagen.se:

5 § Var och en är skyddad mot kroppsstraff. Ingen får heller utsättas för tortyr eller för medicinsk påverkan i syfte att framtvinga eller hindra yttranden.

6 § Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot påtvingat kroppsligt ingrepp även i andra fall än som avses i 4 och 5 §§. Var och en är dessutom skyddad mot kroppsvisitation, husrannsakan och liknande intrång samt mot undersökning av brev eller annan förtrolig försändelse och mot hemlig avlyssning eller upptagning av telefonsamtal eller annat förtroligt meddelande.

Utöver vad som föreskrivs i första stycket är var och en gentemot det allmänna skyddad mot betydande intrång i den personliga integriteten, om det sker utan samtycke och innebär övervakning eller kartläggning av den enskildes personliga

Det här är medborgerliga rättigheter som svensken tillskansat sig efter decennier av kamp

Ge inte upp dom!

Kan inte regeringen JO-anmälas? Tänker paragraf 6, eftersom att endast vaccinpass ska godkännas och inte ens negativa teater. Då blir man uthängd offentligt i arbetsgrupper och liknande. Fruktansvärt det här
Citera
2021-11-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Att genomgå en influensa är en enkel sak. För dom som inte är fegisar

Så är det. För de flesta. För vissa är det döden. Och det kan vaccinet hjälpa mot. Men en del är för fega för att inte ta sprutan. Helt ok att vara feg. Men strunta i så fall att vara med folk
Citera
2021-11-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Ännu fler dåliga liknelser....

Vaccinpasset har enbart som funktion att intyga att personen är vaccinerad. Bilbälten, hjälmar, munskydd och liknande har praktiska och fysiska funktioner som skyddar personerna som använder dem; något själva vaccinpasset helt och hållet saknar.

En regel är att man kan välja att använda bilbälte, eller låta bli att åka bil.
Vissa individer har inte den mentala kapaciteten att ta till sig regeln och följa den, så därför finns en polis som stoppar de som bryter regeln.

En regel är att man vaccinerar sig, eller låter bli att frottera sig med en massa andra människor inomhus.
Vissa individer har inte den mentala kapaciteten att ta till sig regeln och följa den, så därför finns ett covidbevis som kontrolleras och stoppar de som bryter regeln.
Citera
2021-11-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Igen.
21 stycken, vilket är en helt normal siffra en vecka under en (hård)influensasäsong.
Siffran står inte i proportion till inskränkningarna i människors rätt till rörelsefrihet och kroppslig autonomi.
Ska 1,5 miljoner svenskar som inte kan eller vill vaccinera sig nekas tillträde för att potentiellt spara 21 stycken från IVA?
Nej, menar jag.
Dessutom smittar vaccinerade minst lika mycket som ovaccinerade enligt professor i medicin på Stanford.
Jag litar mer på honom en på dig.
(FB) Avlidna i Covid v.42: 23st, ENDAST 3 STYCKEN VAR OVACCINERAD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in