Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Nej, jag avstår hellre resor och evenemang än ger vika. Det är en principsak att inte tvingas till att ta en spruta jag inte behöver ö.h.t. Jag är säker på att jag en vacker dag kommer vara väldigt glad för det beslutet. Om inte annat för att jag står upp för mig själv i något jag tror på. Viruset är jag inte det minsta rädd för så jag blir mer än gärna smittad om jag bara visste någon som just nu har det.
Jag tycker väl inte att du ska vara allt för rädd för viruset om du inte tillhör riskgrupp. Men du ska absolut ha respekt för viruset, det är ingen rolig sjukdom att få om din kropp reagerar starkt. Däremot tycker jag att var och en har sin egen tro på hur denne tacklar viruset. Dvs, om Du inte är vaccinerad men fortfarande håller avstånd och följer rekommendationer, då har du bidragit ditt strå till det hela. Vi ser ju inget slut på det här. I ena sekunden ska man öppna upp hela samhället för att i nästa andetag begränsa offentliga sammanhang. Jag menar, det finns gott om ovaccinerade som inte springer på denna typen av tillställningar utan istället håller avstånd medans alla som är 2x vaccinerade springer runt, skriker att dom är vaccinerade och bildar en stor ormgrop.
Viruset är här för att stanna och tyvärr hjälper det inte med 2x sprutor. I synnerhet inte när folk efter att dom tagit båda doserna beter sig som barn och inte kompletterar det hela med övriga rekommendationer.
Hallengren påstår att detta är för att inte smitta ovaccinerade. Men där har ju dom ovaccinerade totalt ansvar själva att inte springa på tillställningarna eftersom att dom aktivt valt en annan väg för att bekämpa viruset. Hur länge ska detta covidbeviset gälla då? I några månader? Ett år? 10? 20? 30? För alltid? Och för hur många sprutor? Glömmer man dessutom helt bort alla andra virus och bakterier i samhället som kan spridas på tillställningarna? Ren idioti rakt över.