2021-11-17, 18:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Vem ska sköta kontrollen av passen? Näringsidkaren, någon myndighet eller kanske väktare/polis?
Om det är näringsidkarens skyldighet, vad händer om denne struntar i att kontrollera?

Blir väl som i andra europeiska länder, näringsidkaren ska kolla pass, blir det kontroll och denne inte har kollat så blir det böter
Citera
Medlem
HUR I HELVETE kan en fullvaccinerad person, som bestämt hävdar att vaccinet fungerar utmärkt, vara så JÄVLA LIVRÄDD att vara nära en ovaccinerad????

Hål i huvudet. Noll logik.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Vem ska sköta kontrollen av passen? Näringsidkaren, någon myndighet eller kanske väktare/polis?
Om det är näringsidkarens skyldighet, vad händer om denne struntar i att kontrollera?

Blir väl som med leg-kontrollen på Systemet: Några "tonåringar får köpa". Alltså ingen koll är 100%.
Upp till verksamhetens innehavare att kolla. Ungefär som att barer/krogar ska kolla att de inte serverar småbarn starköl. Slarvar de, blir de av med tillståndet.
Citera
Medlem
Varför ställer dessa s.k. journalister aldrig en enda kritisk fråga om införandet av medicinsk apartheid och vaccinets ineffektivitet och hälsorisker?

De kan väl åtminstone ställa den okontroversiella frågan varför Sverige i och med denna åtgärd väljer att bryta mot Europa-rådets resolution 2361.

7.3.1 ensure that citizens are informed that the vaccination is not mandatory and that no one is under political, social or other pressure to be vaccinated if they do not wish to do so

7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;

https://pace.coe.int/en/files/29004/html
Citera
2021-11-17, 18:53
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Fast det är ju inte ett fritt val. Om jag är arrangör av ett evenemang för över 100 personer kan jag inte bara skita i att kräva vaccinpass eller vidta smittskyddsåtgärder. Hela din premiss är således felaktig.

Redan nu kan privata aktörer kräva vaccinpass om de vill, men ytterst få gör det. Förmodligen för att de egentligen inte vill ha skiten. I USA finns det artister som bojkottar festivaler där man har covidrestriktioner på plats, eftersom de vet att det finns andra festivaler de kan uppträda på där man inte har några restriktioner. För där är det ett fritt val, i alla fall i vissa delstater.
Fast det är ju per definition ett fritt val?
Företag får ju göra som dom vill.
Citera
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vi "foliehattar" har haft rätt om allting gällande Covid-19 så här långt.

Det är inget bra tecken för alla som har vaccinerat sig. Det betyder nämligen att de som har vaccinerat har blivit grundlurade och troligtvis förstört sin kropp.

Inte riktigt va? Erat huvudargument — att vaccinerade skulle vara döda i drivor vid det här laget — har ju fallit platt.

Faktum är att jag kan nog inte erinra mig en enda sak som ni har rätt om.

Att vaccinets effektivitet försvann snabbare än man trott tog många på sängen. Men jag har inte hört någon antivaxxare gorma om det innan heller.

Vad exakt har ni haft rätt om?
Citera
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Haha menar du alltså att en influensa med en dödlighet på 0,1% är naturens sätt att börja gallra, ge dej nu va..

Många bäckar små.
Jag skrev ju att det kommer att komma något värre, vilket är säkert, om inte vi startar 3:e världskriget först och ordnar det själva.

Sen återstår att se hur många som kommer att dö av cancer eller följdsjukdomar av det obeprövade vaccinet.
Dr Mengele hade hoppat av glädje om han hade fått vara med om det här stora experimentet på människor.
Citera
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Felaktigt.

Hög ålder (70 år och äldre) är den största riskfaktorn.

Varför ska de som precis fått gå i pension, inte få njuta av sina ca förväntade åtminstone 10-15 års pensionstid i livet. Bara för att du är för bekväm/lat/obstinat, för att ta en spruta….
Hur många har dött till följd av vaccinet om 10-15 år då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Dessvärre en haltande jämförelse som inte går att ta seriöst. Men you do you, lycka till!

Inte alls. Det är subjektivt vad man upplever som obekvämt. Det handlar om att fria individer ska vara just fria individer så länge man inte har brytit samhällskontraktet. Detta är ett brott av de kontraktet, av motparten. Och du hejar viligt på, helt utan att ställa några frågor.

/Vaccinerad
Citera
2021-11-17, 18:54
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Att covidpass ens ska behövas… det är ju ett underbetyg till människor i största allmänhet.
Att ovaccinerade inte har vett nog att hålla sig borta från folksamlingar. Och de är ju bara 10-15% av befolkningen men får ändå diktera villkoren!
Tro fan att myndigheterna får kliva in och peka med hela handen, folk kan ju inte ta eget ansvar.

Tack. 🙏

Exakt så här är det. Några få galningar och konspirationsteoretiker tror att de ska få bestämma över hela befolkningen. 😆 Ibland är det bra att peka med hela handen, som du säger.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?

Är åtgärden tillräcklig? Ja. Ingen nobelfest i år?

Grejen är att det är svårt att få dessa papper från myndigheterna. Jag har efter mycket tjat fått ett papper där det står att jag vaccinerat mig två ggr och med vilket vaccin.

Allmänna sammankomster vaddå, typ sportevenemang? Vasaloppet? Mello? Hiss-och liftköer på skidorter?

Kommer det fler åtgärder? Det hoppas jag inte. Fast en åtgärd vore bra: andningsskydd i kollektivtrafiken! Obligatoriskt!
Citera
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Källa på det?

Du kan börja med att läsa den här boken.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Origins_of_Totalitarianism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in