2021-11-16, 15:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Jag hoppas verkligen inte Sverige inför detta. Då finns ingen frihet längre. Vi upplever en ny era av Bosjevism.

tids nog kommer dom absolut göra det, sveriges politiker vet vi alla är svaga knähundar som springer ärenden åt eu...
Citera
2021-11-16, 15:41
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Det finns fler ideologier som är för frihet och en liten stat..

Vilken ideologi är det? Libertarianismen, Ayn Rands radikalindividualism, egoism? Alla tillhör den liberala idétraditionen.

Citat:
Om du inte är för det så är det helt ok. Jag kommer inte kalla dig för en massa skällsord enbart för att vi tycker olika
Men vad bra... jag kommer dock att fortsätta med skällsorden.
Citera
2021-11-16, 15:47
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Du är bra dum i huvudet om du tror att du kommer leva normalt igen bara du tar sprutan.

Du och dina likar är för korkade att se sambandet mellan vaccin vaccinpass och totalitärt samhälle

Ungefär som att spela schack där du ska kunna se effekterna av ditt drag flera steg fram i tiden.
Du är en Noob och somliga av oss andra är som Kasparov

Förstår du nu?

NEJ TILL TVÅNG!
Citera
2021-11-16, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Vilken ideologi är det? Libertarianismen, Ayn Rands radikalindividualism, egoism? Alla tillhör den liberala idétraditionen.

Men vad bra... jag kommer dock att fortsätta med skällsorden.
Vill du diskutera politik är du i fel forum.

Och vad min politiska åskådning är irrelevant. Antingen har man bra eller dåliga argument oavsett sin politiska hemvist.
Citera
2021-11-16, 15:52
Moderator
Mr.Woodss avatar
Detta kommer att vara min enda fråga i kommande riksdagsval. Det parti som tar tydlig ställning mot fascist-passen har min röst.
Citera
2021-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Otroligt välkommet, det blir så mycket lugnare och till det högre snitt-IQ på krogarna med vaccinpass. Vill inte tvingas att beblanda mig med djupt sjuka antivaxx-får längre.
Haha det är fåren som vaccinerar sig så den låga IQ som redan finns på krogen blir lägre med idioter som du. Tiden kommer där du själv blir en dissident.
Citera
2021-11-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
De digitala passen har hela tiden varit ett av målen. Med passen är vi förpassade till att vara slavar. Om vi inte tar spruta femtioelva eller om vi säger och gör saker som farbror staten inte tycker om så stängs vi helt enkelt av från systemet och med det tillgången till samhället...

Kolla bara på Israel. Helt plötsligt har de som varit "fullvaccinerade" och "fått tillbaka" några av de rättigheter de hade tidigare inte längre gröna. De måste nu ta spruta 3 för att åter få en grön bock...

Det sjukaste är det faktum att folk inte bara villigt accepterar detta utan villigt både hurrar på det och även försöker tvinga på de som inte vill vara med på det...

Ja, visst fan är det sjukt. Men om nya restriktioner skulle införas skulle såklart de vaccinerade bli besvikna på att man får några av sina friheter/möjligheter indragna trots att man fullföljt sin del av "vaccinera dig så återgår allt till det normala"-kontraktet. Man har gjort sitt men inte fått det man blivit lovad, eller haft förhoppningar om.

Samtidigt så är nog många vaccinerade mer tveksamma till vaccinets effekt än vad man vill ge sken av. Varje vecka dyker det ju upp nya saker gällande avtagande effekt osv. Ett "grönt pass" för vaccinerade kan därför inge något slags trygghet som man gärna vill få. Något slags bekräftelse på att man "gjort rätt". Dessa saker i kombination med den allmänna häxjakten på ovaccinerade i media osv tror jag är ett par av anledningarna till att så många är positivt inställda till vaccinpassen.

När sedan väl passen är i bruk och belastningen på vården inte minskar kommer man bara att hävda att "det vore ännu värre utan passen" och så nöjer man sig med det.
Citera
2021-11-16, 15:56
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Detta kommer att vara min enda fråga i kommande riksdagsval. Det parti som tar tydlig ställning mot fascist-passen har min röst.
Vänsterpartiet.
Vänsterpartiet är det enda partiet som i nuläget säger tvärt nej till vaccinpass.

https://www.svt.se/nyheter/har-ar-partierna-for-och-emot-vaccinpass
Det har kanske tillkommit något parti nu på slutet som ockå säger nej till vaccinpass?
Citera
2021-11-16, 15:56
Medlem
Det strider mot grundlagen att införa vaccinationsbevis. Därför får lagstiftningsförslaget inte tillämpas. Det vet regeringen. Hot om införande av vaccinationsbevis syftar endast till att öka vaccinationsgraden.

Om förslaget implementeras kan den som får sina rättigheter inskränkta pröva det i domstol. Där kan bevisen framläggas inför öppen ridå. Det vill inte regeringen.

Slutsats: man ska inte oroa sig.
Citera
2021-11-16, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Otroligt välkommet, det blir så mycket lugnare och till det högre snitt-IQ på krogarna med vaccinpass. Vill inte tvingas att beblanda mig med djupt sjuka antivaxx-får längre.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)
Citera
2021-11-16, 16:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Vänsterpartiet.
Vänsterpartiet är det enda partiet som i nuläget säger tvärt nej till vaccinpass.

https://www.svt.se/nyheter/har-ar-partierna-for-och-emot-vaccinpass
Det har kanske tillkommit något parti nu på slutet som ockå säger nej till covidpass?
Jasåjaha. Ja, då får det bli en röst på Dadgostar.
Citera
2021-11-16, 16:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Jo, faktiskt så är det en rättighet. En grundlagsskyddad rättighet. FHM erkänner ju dessutom själva att de mixtrar med statstiken genom att inte rekommendera vaccinerade att testa sig om de får symptom fast alla vet att de vaccinerade kan smitta precis lika mycket som ovaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in