2021-11-17, 18:38
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Kan inte heller se problemet med det.
Vill du gå på hockey, konserter, klubbar eller vad som helst som innebär fler än 100 personer så får du ju välja helt själv om det är värt att ta sprutan eller inte.

Är det inte värt det? Då är det ju bara hoppa sprutan.
Det är ju ingen mänsklig rättighet att gå på konserter liksom.
”mEn Min FRia viLja dÅ?!”
Du har ju valet, det i sig är ju helt fritt.

Som någon sa tidigare. Du måste ha körkort för att köra bil. Du måste ha vapenlicens för att äga vapen.
Är det värt det? Skaffa körkort och vapenlicens då.

Förståsigpåare med bitchute-länkar och snack om NWO står mig fan upp i halsen.
Ta sprutan eller stanna hemma. Det är helt fritt val.
Helvete vilket idiotiskt resonemang du för
Men du är väl antagligen för blåst för att förstå själv
Citera
Medlem
Mrcool911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Studerar du i Dalarna? Alternativet är väl att byta skola. Om inte samtliga skolor inför samma då förstås. Pluggar själv till ssk på LNU och är mitt i utbildningen men här har det hittills inte införts liknande, än iaf...
Nej, studerar inte i Dalarna men är orolig att det kommer att införas på samtliga skolor att sjuksköterskestudenter måste ta vaccinet för att få göra praktiken. Alternativt att man måste ta vaccinet för att få fortsätta studera klart sin utbildning, om man inte tar vaccinet så får man inte fortsätta. Hade känts jävligt tråkigt om det vore så...
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Ett hot om straff är ju ändå en slags begränsning av ens frihet.

Precis som en begränsning av ens frihet kan vara att du inte får röra dig exakt hur du vill, om du bär på en ökad risk att sprida en allvarlig och potentiellt dödlig, smitta.

Allt ovan ingår i att leva i ett samhälle. Det är sen gammalt.

Även under tidigare pandemier har man världen över gjort försök att hindra smittor att sprida sig.
Är nog mest snowflakes här i Sverige som blir #kränkta av sådana här logiska företeelser. För de vill vara #TotallyFreeUnicorns ! 🦄 😁
Som sagt, ändå en usel jämförelse och särskilt när det gäller ens journal. Ingen random person ska kunna se vad man har i sin journal. Hoppas det här kommer att prövas rättsligt.
Citera
2021-11-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Man satte in remdesivir som slår ut njurar och gör att folk drunknar av vattnet i sina lungor samtidigt som man gav ökade doser av morfin som försämrar andningen. Om detta inte är mord får väl en framtida Nürnbergrättegång 2.0 avgöra. Många äldre avled under svår ångest helt ensamma. Fy fan vilket vidrigt samhälle sådana som du skapat och accepterar.
Användes Remdesivir i Sverige? Sedan så har vi ju problemet med traumat som mekanisk ventilering orsakar på lungorna. Det var nog många som kolade av det också.
Citera
2021-11-17, 18:41
Medlem
Skidlifts avatar
Vilken tur att det finns ovaccinerade, så det finns någon att skylla på!

Jag blir bara mera övertygad om att jag aldrig kommer att vaccinera mig med detta "vaccin"

Det är väll ingen stor spridning någonstans i Sverige just nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Ett hot om straff är ju ändå en slags begränsning av ens frihet.

Precis som en begränsning av ens frihet kan vara att du inte får röra dig exakt hur du vill, om du bär på en ökad risk att sprida en allvarlig och potentiellt dödlig, smitta.

Allt ovan ingår i att leva i ett samhälle. Det är sen gammalt.

Även under tidigare pandemier har man världen över gjort försök att hindra smittor att sprida sig.
Är nog mest snowflakes här i Sverige som blir #kränkta av sådana här logiska företeelser. För de vill vara #TotallyFreeUnicorns ! 🦄 😁

Den är bara dödlig om din hälsa är väldigt dålig från början.

Varför ska andra behöva isolera sig för att du inte kan sköta din hälsa?
Citera
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Nej, jag avstår hellre resor och evenemang än ger vika. Det är en principsak att inte tvingas till att ta en spruta jag inte behöver ö.h.t. Jag är säker på att jag en vacker dag kommer vara väldigt glad för det beslutet. Om inte annat för att jag står upp för mig själv i något jag tror på. Viruset är jag inte det minsta rädd för så jag blir mer än gärna smittad om jag bara visste någon som just nu har det.

Tack. Jag håller med 100%.
Citera
2021-11-17, 18:42
Medlem
Citat:
Vill du gå på hockey, konserter, klubbar eller vad som helst som innebär fler än 100 personer så får du ju välja helt själv om det är värt att ta sprutan eller inte.

Som någon sa tidigare. Du måste ha körkort för att köra bil. Du måste ha vapenlicens för att äga vapen.

Detta kommer inte stanna vid konserter utomhus. Total kontroll är målet
Citera
Avslutad
Citat:

Fast det är ju inte ett fritt val. Om jag är arrangör av ett evenemang för över 100 personer kan jag inte bara skita i att kräva vaccinpass eller vidta smittskyddsåtgärder. Hela din premiss är således felaktig.

Redan nu kan privata aktörer kräva vaccinpass om de vill, men ytterst få gör det. Förmodligen för att de egentligen inte vill ha skiten. I USA finns det artister som bojkottar festivaler där man har covidrestriktioner på plats, eftersom de vet att det finns andra festivaler de kan uppträda på där man inte har några restriktioner. För där är det ett fritt val, i alla fall i vissa delstater.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
De båda är ett formellt bevis men du fördummar både dig själv och hela debatten med att förenkla det så mycket med att säga att det är samma sak.

Det din liknelse förbiser främst är att det inskränker på grundläggande rättigheter såsom t.ex. mötesfriheten, demonstrationsfriheten, föreningsfriheten och rätten till kroppslig integritet.

https://www.dagensjuridik.se/debatt/debatt-forslaget-om-vaccinationsbevis-strider-mot-grundlagen/

Ska du förklara för ett litet barn så kan du kan du säga att det är samma sak...

Gå på konsert/match (inomhus som det står i nyheterna) utan biljett eller som nu ska stipuleras "utan koronapass" är ingen medborgerlig rättighet. Då har du fått allt om bakfoten. Alltså våra grundläggande rättigheter har du alltså fått om bakfoten.
Citera
2021-11-17, 18:43
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
1,5 år sedan i media:

Vaccinpass kommer aldrig bli verklighet, det är bara en konspirationsteori.

Idag:

...

Vi "foliehattar" har haft rätt om allting gällande Covid-19 så här långt.

Det är inget bra tecken för alla som har vaccinerat sig. Det betyder nämligen att de som har vaccinerat har blivit grundlurade och troligtvis förstört sin kropp.
Citera
2021-11-17, 18:43
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du menar att det är en orkestrerad konspiration för att att få införa vaccinpass?

..och du menar på fullt allvar att det inte är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in