2021-11-17, 20:01
Medlem
Mrcool911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alana
Jo, jag tycker förstås samma då jag också pluggar till det. Men du ska inte ta och fortsätta plugga och hoppas att du är klar med åtminstone praktiken tills ett ev sådant hinder införs? Så kanske du hinner bli klar innan det.
Jo, kommer att fortsätta tills ett sånt hinder kommer, men tror att det kommer snabbt, rip.
Citera
2021-11-17, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Däremot så anser jag det inte ska stå var och en fritt att smitta sina medmänniskor med en potentiellt dödlig sjukdom "bara för han vill gå på match och hosta på andra"..
-My 3 cents.

Ändå har en stor mängd människor frivilligt utsatt sig för potentiell smittspridning genom att faktiskt gå på matcher och annat, nu när restriktionerna har varit lyfta. Det är så det bör vara.
Citera
2021-11-17, 20:02
Medlem
RonPaul2008s avatar
Om folk avstår från att rösta så kanske man kan komma ner på låga nivåer så det blir ogiltigförklarat?
Citera
2021-11-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Till de som, liksom jag, är starkt skeptiska och emot covidpass:

Kan man tänka, att det kanske är bra att de sätter in den "åtgärden" mot smitta, eftersom den troligtvis kommer att vara helt verkningslös, för hela fårskocken på 80% injicerade kommer att festa och fira och smitta ner varandra, och om/när det händer, blir det ganska svårt att skylla på mer försiktiga osprutade?

För det har ju visat sig många ggr. under "pandemin's" tid, snart 2 år, att vissa länder ligger lite före i effekter, och denna höst har ett flertal länder med stor sprutgrad kraftigt stigande smittal, som knappast beror på osprutade..........
Tror tyvärr att det är lite naivt. Mer troligt att det fortsatt kommer att beskyllas på de som inte jabbat sig för att dessa har "slingrat sig in" till allmänna sammankomster och att detta är anledningen till varför smittspridningen inte minskat (mest troligtvis ökat).
Citera
2021-11-17, 20:05
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Till de som, liksom jag, är starkt skeptiska och emot covidpass:

Kan man tänka, att det kanske är bra att de sätter in den "åtgärden" mot smitta, eftersom den troligtvis kommer att vara helt verkningslös, för hela fårskocken på 80% injicerade kommer att festa och fira och smitta ner varandra, och om/när det händer, blir det ganska svårt att skylla på mer försiktiga osprutade?

För det har ju visat sig många ggr. under "pandemin's" tid, snart 2 år, att vissa länder ligger lite före i effekter, och denna höst har ett flertal länder med stor sprutgrad kraftigt stigande smittal, som knappast beror på osprutade..........
De kommer inte ha några som helst problem med att skylla på de som inte blivit injicerade. Det är bara att titta på propagandan i andra länder där de haft hårdare lockdowns och vaxxpass. Lögnpressen kommer aldrig medge att sprutan är värdelös och fårskocken kommer aldrig ifrågasätta lögnpressen.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Helt sant!

När boktryckarkonsten uppfanns (med typer) dröjde det inte länge innan staterna/kungarna/diktatorerna hårdreglerade denna. När yttrandefriheten (ungefär vid franska revolutionen "uppfanns") dröjde det inte länge innan vi "vi" fick den reglerad och begränsad. I postmodern tid är det cirka "internet" som har varit fritt och oreglerat men numera ska vara genomreglerat av länder/makthavare/skitstövlar.

Så om du menar som jag menar, är vi oerhört ense!

Däremot så anser jag det inte ska stå var och en fritt att smitta sina medmänniskor med en potentiellt dödlig sjukdom "bara för han vill gå på match och hosta på andra"..
-My 3 cents.

Det är lätt att stoppa sjuka med tex värmekameror vid ingångarna som detekterar feber
Citera
Medlem
Alanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Jo, kommer att fortsätta tills ett sånt hinder kommer, men tror att det kommer snabbt, rip.
Jag går 3:e terminen nu. VFU nästa termin hoppas jag! Kommer också fortsätta plugga och hoppas på det bästa.
Citera
2021-11-17, 20:06
Medlem
Borde inte detta bryta mot diskrimineringslagstiftningen?

Dels har vi personer som av religiösa skäl inte vaccinerat sig (diskriminering på grundval av religion).
Dels har vi personer som av hälsoskäl inte kan vaccinera sig (diskriminering på grundval av funktionsnedsättning).
Sen har vi de som inte haft möjlighet att vaccinera sig i Sverige, d.v.s. människor från andra länder. Kanske kan gå under diskriminering också?

De första två är dock solklar diskriminering. Så hur är de tänkt att denna åtgärd ska kringgå detta?
Citera
2021-11-17, 20:06
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Nåja, massor av gamlingar har överlevt "dödsviruset" så du kan ta det lugnt. Känner själv en 88-åring och en 93-åring som klarade det galant. Värre gick det tyvärr för Gun-Britt men hon valde ju som bekant att ta giftsprutan

Ja min far som fyller 83 nu i januari hade viruset för något halvår sedan..
Han har inte tagit något vaccin och kommer sannolikt inte heller att göra det oavsett vad.
Han fick förmodligen viruset när han satt i caféet i spelbutiken vilket han gör varje dag året om... Han var krasslig i 5-6 dagar och beklagade sig över att kaffet och maten inte smakade något....
Sen stod han ute vid vedklyven och körde ved igen när dom dagarna hade gått... Och han var även och handlade mat på Ica Maxi under tiden han var sjuk.

Han försökte även besöka mig på jobbet, men då fick jag skicka hem honom igen...

Han har å andra sidan ingen tv och ingen dator och inte heller någon smart telefon så han hör ju inte så mycket av vad som händer i världen... Och jag gissar att han inte heller bryr sig.
Citera
2021-11-17, 20:10
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Fallerar inte argumenten något. Om man nu menar att vaccinet har effekt, vad har då vaccinerade att oroa sig för? Ni är väl skyddade då det tydligen är så effektivt. Är väl snarare vi som avstått vaccinet som isåfall löper en risk att smittas, en risk vi är fullt medveten om vid sinnes fulla bruk och det är helt på vårat eget ansvar om vi väljer att ge oss ut på arrangemang.

Om ni nu inte tror på vaccinets bot och verkan så kan ni lika väl smitta varandra i dessa samlingar.
Så förklara; varför ska "oskyddade" förhindras när det enligt media är dem som löper risk att åka till IVA då det är en risk man är fullt villig att ta?

Edit: Såg nu att du kanske inte är en vän av vaccinet Men svaret kan läsas av andra

Jo jag var sarkastisk såklart men förstår att det kan misstolkas när vissa är ännu värre i verkligheten
Citera
2021-11-17, 20:11
Medlem
swedsters avatar
Skitbra! bara vänta på vaccinpass för att ens få vistas ute överhuvudtaget det vore det bästa för att få alla med foliehatt som är ovaccinerade att dö ut långsamt samt om dom ens kommer in för sjukvård skall den betalas i förskott med egna pengar!
Citera
2021-11-17, 20:11
Medlem
oldtimedrunks avatar
Covidfascisterna kan dra åt helvete, jag lever hellre utanför samhället än att umgås med får och fascister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in