2021-11-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Att uppmuntra människor till genterapi med oöverskådliga konsekvenser i framtiden, verkar då inte vara någonting som bekymrar dig.

Hur många i regeringen kan bevisa att dom injicerats med sin egen genterapi medicin? Och inte några fejksprutor med salin lösning?

Det är lätt att gå på konspirationsteorier, så du ska inte skämmas. Men läs det här: https://kallkritikbyran.se/nej-covidvacciner-far-inte-kroppen-att-producera-gift/
Citera
2021-11-18, 13:34
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Du kommer naturligtvis alltid att ha kvar ditt så kallade fria val.
Du kommer dock att drabbas av konsekvenserna.
Tugga och svälj som sagt.Det finns inget alternativ.
Det här kommer slå tillbaka mot er vaccinöversittare. Ni ignorerar alla grava biverkningar och varningssignaler. Ni har förklarat krig mot verkligheten och ni kommer få betala priset för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det troliga är att de dött till följd av vaccinet.

Källa på det?
Citera
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så:

Staten kommer med direktiv som begränsar ovaccinerades möjlighet att gå på evenemang = Inte kränkning.

Staten kommer med direktiv som begränsar mörkhyades möjlighet att gå på evenemang = kränkning.

Och detta okensekventa tankesätt förklaras genom vad Hitler tyckte om judar 1920? Om det är så att du är full, återkom gärna när du nyktrat till så kör vi igenom det då.

Ja, helt rätt.

Regeringen använder nazism metoder att uppmuntra medicinska experiment där dom framtida konsekvenserna är oöverskådliga.

Om det här genetiska vaccinet skulle visa sig vara livsfarlig o döda människor inom några år så betyder det att regeringen {medvetet?} uppmuntrat en förintelse {dvs en utrotning} av hela svenska folket.

Har vi en nazism regering?
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vilka skall de rösta på istället menar du?
Det finns inget politiskt motstånd värt namnet när det gäller sanktioner emot minoriteten ovaccinerade.
Det är verkligheten oavsett hur högt man skriker på FBs forum.
Jag hittar inte på detta..fakta är såsom de är.
Om ALLA ovaccinerade skulle samlas i ett nytt parti skulle partiet bli större än SD. Det fattar ju alla att det inte kommer hända. Men att ta sig över riksdagsspärren tror jag skulle vara tämligen enkelt. Såpass viktig tror jag frågan är för ovaccinerade.
Med samma resonemang som du för så skulle SD aldrig kommit in i riksdagen.
Citera
Medlem
Senaste nytt från FHM: vaccinpass kan komma att införas på restauranger, gym och museer om smittan kommer öka. Vilket den troligtvis kommer göra nu när fullvaccinerade ska börja testa sig igen.

Vad tror vi, vaccinpass på krogen eller ej?
Citera
2021-11-18, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajhapp
Fast hur tänker du kring detta i och med att vaccinets effekt avtar avsevärt relativt fort? Efter 6 månader talar man om att den vaccinerade endast har 15% skydd kvar, och det finns för nuvarande inga utgångsdatum på passen. Det du skriver betyder alltså att någon som vaccinerade sig för 6 månader sedan ska få springa runt på evenemang helt fritt utan restriktioner, med ett egentligen obefintligt skydd.

Samtidigt så pekar allt åt att personer som har haft covid har ett bredare och längre skydd. Varför får inte en person med genomgången sjukdom ett pass? Varför kollar vi istället inte efter immunitet hos individer och utefter detta delar ut ”pass”?

Vad tänker du kring det? Om det nu handlar om att minska smittspridning.

Jag önskar verkligen att få svar på frågorna ovan, men när jag ställer dem till div personer får aldrig något logiskt svar.

Om det tänker jag att det är helt rimliga frågor. Covidpassen borde få ett utgångsdatum och det kanske skulle vara så att det de som har antikroppar borde få pass även om de inte vaccinerat sig. Känns från ett lekmannaperspektiv rimligt.
Citera
2021-11-18, 13:36
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PA-Staffan
Du har förstått det lite bakvänt och uppochner, misstänker jag.

Det är förespråkarna av vaccinationspass som så gärna vill springa runt på hockeymatcher. Så gärna att man är beredd att bli digitalt öronmärkt för att få det. Det är absolut inte ansvarskänsla eller viljan att minska spridning som ligger bakom. Nä, då hade man enkelt avstått både hockey och nöjen ett tag till och därmed inte sett något syfte digitala vaccinpass.

Så det vi ser nu är en del av de vaccinerade som inte längre STÅR UT med att ändå inte få göra allt det där som du beskriver som 1%, som de blivit lovade. Där har du dina blindgalna hundar.
Fast nu får ju ALLA göra ALLT fram tills passen införs och då begränsas det för ovaccinerade vid evenemang med över 100 deltagare. Detta på grund av att antalet ovaccinerade och smittspridningen bland dessa och tack vare dessa är betydligt större än bland vaccinerade (och för att effekterna blir värre). Så det du säger stämmer ju inte. Varför skulle vaccinerade vilja införa vaccinationsbevisen när man redan får göra allt menar du?

Citat:
Kritiker mot vaccinpass är de som sitter lugnt i båten, och kan nog tänka sig leva utan de där sakerna en tid. Det gäller alltså inte att man riskerar missa hockeymatcher en tid...trodde du verkligen det?

Tänk också på: De som är emot vaccinpass är inte nödvändigtvis ovaccinerade.
Så vad är kritiken baserad på då? Jag ser för all del en hel del sakliga argument också mot passen, men merparten går ut på "Ingen ska bestämma över mig, jag kommer göra vad jag vill vad än någon annan säger" och det är föga sakligt i mina ögon.
Citera
2021-11-18, 13:37
Medlem
Madagascars avatar
Jag uppfattade inte vad som var nytt med vaccinpassen igår. Det kanske inte var något nytt...

Vaccinpass (bevis) har ju funnits länge.

Jag uppfattade inga krav eller ens en rekommendation att evenemangsarrangörer ska kräva vaccinpass för att släppa in publik.

Här står bara:

Folkhälsomyndigheten har därför i en så kallad hemställan bett regeringen att införa vaccinationsbevis för personer som är 18 år och äldre från den 1 december. Myndigheten ser behovet vid arrangemang inomhus med fler än 100 deltagare.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/november/nya-atgarder-for-att-minska-spridning-av-covid-19/, igår

Jahapp... "Införa vaccinationsbevis". Vad betyder det? De finns ju redan!??

Har någon sett en ny instruktion till evenemangsarrangörer om hur de ska/bör agera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Därutöver är det politisk konsensus internationellt att vaxxpass och allt mer restriktioner är vägen att gå, så att tro att det skulle bli annorlunda här är egentligen rätt naivt.

Jo visst är det så, för egen del kommer jag rösta på det parti som explicit tar avstånd från vaxxpassen, sen om det är Vänsterpartiet, AFS eller någon annan spelar ingen roll.

Det är själva definitionen av naiv skulle jag vilja påstå.
Är Covid här för att stanna,vilket det mesta onekligen tyder på i skrivande stund,så kommer ovaccinerade att permanent tvingas utstå stora personliga inskränkningar.
Till syvende och sist så handlar det om ekonomi naturligtvis.
Enda sättet för de ovaccinerade att slippa de inskränkande konsekvenserna framgent är att vinna allmän opinion i sådan omfattning att gruppen som helhet inte längre kan ignoreras politiskt..vi snackar på global skala här.

Sker inte det,så kommer resten av samhället att fullständigt skita i om de får sina friheter beskurna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Inga osv osv. Jag vill en länk där de direkt uttrycks att ovaccinerade är farliga. Inget jävla dille som uppstått i ditt huvud.

- De förlorade medborgarskapet
- De fick inte använda tyska flaggan eller ens dess färger
- Judar fick inte gifta sig med icke-judar (Ovaccinerade får gifta sig med vaccinerade, men kan vara så att det måste hållas utomhus eller med mindre än 100 gäster)
- Ingen rösträtt
- De fick inte jobba i offentliga ämbeten eller som statstjänstemän (Kommuner har gjort försök att få bort ovaccinerade, vi får se vart det slutar)
- kvartsjudar och halvjudar fick inte gifta sig med varandra
- Judar fick inte äga företag (Andra länder har haft som förslag, vissa har kommit längre än andra på att införa restriktioner för vaccinerade att plocka ut lön genom arbete.)
- De fick inte vara medlemmar i idrottsorganisationer eller andra offentliga organisationer (Ovaccinerade kan vara medlemmar i idrottsorganisationer eller andra offentliga organisationer, dom kan däremot inte nödvändigtvis delta i te.x en match med sin idrottsorganisation, NBA är ett bra exempel)
- endast 1.5 av alla universitetsstuderade fick vara ha judiskt påbrå, 5% bland grundskolan.
Kan fortsätta med finner ingen mening att rada upp fler. Detta hände strax efter 1933. (Kommer ovaccinerade kunna gå på universitetsutbildningar inomhus?)

Ge mig nu vilka rättigheter som försvunnit från dig utan att verka patetisk.

Du ser, en bit på vägen har vi kommit och vi får se hur det utvecklas härifrån.

förtydligande. Fetat i citerade är mitt tillägg
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-11-18 kl. 13:44.
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Senaste nytt från FHM: vaccinpass kan komma att införas på restauranger, gym och museer om smittan kommer öka. Vilket den troligtvis kommer göra nu när fullvaccinerade ska börja testa sig igen.

Vad tror vi, vaccinpass på krogen eller ej?
Självklart. Det handlar ju enbart om att pressa folk att vaccinera sig, inte att stoppa smittan.

Isåfall hade ett negativt test krävts istället för bevis på vaccination
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in