2022-01-30, 23:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby

Jag kan berätta vad han sa om situationen hemma. Han sa till mig samma sak som i socialen. Hermodsdal är ett mycket farligt område. Där skjuter kriminella gäng på varandra. Det är farligt för vuxna att gå där på dagarna. Och Beata höll sina barn, inklusive sin 7-årige son, ute till 21:00. C visade mig en video på hur han förde sin son till huset i mörkret, och barnets mamma öppnade inte dörren och tvingade sin son att stå bakom glasdörren och vänta. Själv gick hon in i källaren med en kvinna. Jag såg videon med mina egna ögon.

Nu börjar du att bita dig i svansen, liksom grästuggaren. Du för fram det förskräckliga i att B 'höll' sina barn ute till 21 (Tvingade hon dem?) i den ena meningen och i nästa skriver du att HAN (C) förde sin son i mörkret. Då lät alltså båda föräldrarna 7-åringen vara ute när det var mörkt. Eller menar du att C hittade pojken ute när han varit ute och snurrat och tog honom med sig hem? Var det B ensam som hade ansvar för barnen för att C var ute på annat? Tog inte C något ansvar? Var befann sig C när B höll barnen ute?
Citera
2022-01-31, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du lan väl åtminstone läsa vad som skrivs? Tror du fortfarande på en "tragisk olycka", och kan du ta in att både barnen och Beata varit rejält utsatta för den här mannen? Barnen har ingen som helst anledning att ljuga.

Tack men nu har väl vi bara sett en dom och inga förhör? Barnen kan dessutom inte antas ha sett alla gräl och bråk paret emellan, de var kanske i skolan eller på fritidsaktiviteter? Teorin om en tragisk olyckshändelse handlar dessutom om det sista mötet paret hade, inga barn förutom den yngsta sonen har väl överhuvudtaget sett något av detta?

Vi kan också tillägga att barn är normalt sett väldigt lojala med den förälder dom bor hos trots att denna i teorin kan begå massvis med fel. Du ska inte ta vissa saker för givna.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och stackars Piotr som gnällde ut rejält i tidningen, men enl hans barn i Sverige så ville han inte ha någon som helst kontakt. Han blockerade t o m deras mobilnummer.

Vi vet väl inte vilka nummer exakt som blockerades, kanske var det B:s? Piotr ville kanske inte ha kontakt med henne, dvs exfrun? Han har ju dessutom uppgett att hon höll inte sitt löfte om att han skulle få ha kontakt med de två äldsta sönerna?

Kan inte du redovisa hur OFTA B brukade ringa och ha kontakt de två yngsta sönerna i Polen som fortfarande bor med Piotr? Återkom när du har tid med detta!
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-31 kl. 02:20.
Citera
2022-01-31, 02:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
Domen är överklagad och har vunnit laga kraft.

Tack för uppdateringen! Vi håller självklart tummarna för att sanningen till slut kommer fram.

C kan i teorin alltså få upprättelse i högre instans?
Citera
2022-01-31, 04:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men nu har väl vi bara sett en dom och inga förhör? Barnen kan dessutom inte antas ha sett alla gräl och bråk paret emellan, de var kanske i skolan eller på fritidsaktiviteter? Teorin om en tragisk olyckshändelse handlar dessutom om det sista mötet paret hade, inga barn förutom den yngsta sonen har väl överhuvudtaget sett något av detta?

Vi kan också tillägga att barn är normalt sett väldigt lojala med den förälder dom bor hos trots att denna i teorin kan begå massvis med fel. Du ska inte ta vissa saker för givna.

Vi vet väl inte vilka nummer exakt som blockerades, kanske var det B:s? Piotr ville kanske inte ha kontakt med henne, dvs exfrun? Han har ju dessutom uppgett att hon höll inte sitt löfte om att han skulle få ha kontakt med de två äldsta sönerna?

Kan inte du redovisa hur OFTA B brukade ringa och ha kontakt de två yngsta sönerna i Polen som fortfarande bor med Piotr? Återkom när du har tid med detta!
Du anstränger dig verkligen med att skrika dig hes för att återigen bevisa din okunskap. Tag reda på vad en LVU-utredning är och hur den går till. När du vet vad du snackar om kan du återkomma. Det du hasplar ur dig är rent dravel.
Hur stor betydelse för utgången av rättegången tror du antalet samtal B ringt till P har? Du envisas med att dra löjets skimmer över dig. Att du inte lagt svansen mellan benen och dragit för länge sedan, i stället för att fortsätta förnedra dig på detta sätt, är en gåta.
Citera
2022-01-31, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då går frågan till Tufsankatt som verkar ha koll. Hur troligt kan det vara att soc beslutat om låsbyte? Och hur är den beslutsgången?

Måste erkänna att jag skrev lite för bestämt ang att det var soc som beslutat om låsbyte.
Borde skrivit att det var min spekulation... misstänker dock fortfarande att soc varit inblandade.

Det var min tanke att B hade haft kontakt med soc eftersom även barnen är inblandade i detta drama och att de ansåg att B hade anledning till att ej släppa C innanför dörren.
Citera
2022-01-31, 08:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Måste erkänna att jag skrev lite för bestämt ang att det var soc som beslutat om låsbyte.
Borde skrivit att det var min spekulation... misstänker dock fortfarande att soc varit inblandade.

Det var min tanke att B hade haft kontakt med soc eftersom även barnen är inblandade i detta drama och att de ansåg att B hade anledning till att ej släppa C innanför dörren.
Bevisligen fanns det anledning att hålla C ute, men...frågan kvarstår då fortfarande: Blev låset till lägenheten bytt? (Ja, jag vet att det bara är kolven man byter) Vem har befogenhet att beordra det? Eller skedde det olagligen i en komplott med B och hyresvärden mot C? Ville I så fall hyresvärden också bli av med honom?
Det har blivit lite av en central fråga i avslöjandet av trolleri.
Senast redigerad av sybel 2022-01-31 kl. 09:21. Anledning: korrigering
Citera
2022-01-31, 09:19
Medlem
Citat:
Bevisligen fanns det anledning att hålla C ute, men...frågan kvarstår då fortfarande: Blev låset till lägenheten bytt? (Ja, jag vet att det bara är kolven man byter) Vem har befogenhet att beordra det? Eller skedde det olagligen i en komplott mellan B och hyresvärden?
Det har blivit lite av en central fråga i avslöjandet av trolleri.

Vet inte riktigt om jag hänger med Dig här...

Tänker Du att det skulle ha varit så mycket bråk i lgh innan så hyresvärden tyckte det var en bra idé om/när B bad honom att byta lås?

Tillägg:
Håller med Dig, vi vet inte till 100 om låset blev bytt... kommer väl fram vad tiden lider. Svårt att avgöra då vi bara har div trådskrivare att lita/ej lita på.
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-01-31 kl. 09:25.
Citera
2022-01-31, 09:25
Medlem
sybels avatar
Citat:
Vet inte riktigt om jag hänger med Dig här...

Tänker Du att det skulle ha varit så mycket bråk i lgh innan så hyresvärden tyckte det var en bra idé om/när B bad honom att byta lås?
En ren spekulation, men med grund i vad som nu finns dokumenterat angående våldsamt beteende och fylleri. Vem vill ha en sådan hyresgäst?
Senast redigerad av sybel 2022-01-31 kl. 09:26. Anledning: tillägg
Citera
2022-01-31, 09:37
Medlem
Citat:
En ren spekulation, men med grund i vad som nu finns dokumenterat angående våldsamt beteende och fylleri. Vem vill ha en sådan hyresgäst?

Möjligt är att hyresvärden sett B sönderslagen (kanske tom bor i huset) och blivit störd av skrik och bråk. Fått påstötningar av andra hyresgäster och fick nog.
Citera
2022-01-31, 09:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Möjligt är att hyresvärden sett B sönderslagen (kanske tom bor i huset) och blivit störd av skrik och bråk. Fått påstötningar av andra hyresgäster och fick nog.
Som hyresvärd borde denne dock vara bekant med juridiken. För att hen lagligen ska få byta lås ska först en vräkning utfärdats och det är oftast en snårig, tidsödande procedur.
Citera
2022-01-31, 10:13
Medlem
Citat:
Som hyresvärd borde denne dock vara bekant med juridiken. För att hen lagligen ska få byta lås ska först en vräkning utfärdats och det är oftast en snårig, tidsödande procedur.

Mina svar bygger på Dina inlägg:

"Eller skedde det olagligen i en komplott mellan B och hyresvärden"

"En ren spekulation, men med grund i vad som nu finns dokumenterat angående våldsamt beteende och fylleri. Vem vill ha en sådan hyresgäst"

Mina svar var att hyresvärden kanske fått nog av C, inget ang om det skulle vara lagligt eller ej.
Citera
2022-01-31, 10:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Mina svar bygger på Dina inlägg:

"Eller skedde det olagligen i en komplott mellan B och hyresvärden"

"En ren spekulation, men med grund i vad som nu finns dokumenterat angående våldsamt beteende och fylleri. Vem vill ha en sådan hyresgäst"

Mina svar var att hyresvärden kanske fått nog av C, inget ang om det skulle vara lagligt eller ej.
Det kan vara så att hen fått nog, men då tänker jag att hen borde vara lite rädd om sin reputation och inte göra sig till brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in