2022-01-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han är med stor sannolikhet en bra pappa som inte skulle överge sin lilla son.

Du anklagade B i ca 100 inlägg för att vara en dålig mor när hon lämnade sina barn i Polen. Men när det visar sig att C gjort detsamma anser du honom vara en bra pappa som inte skulle överge sin son.

Han har dessutom erkänt att han orsakat deras barns mammas död men du anser fortfarande att han är en bra pappa.

Tomatkungen drog ner dina byxor och avslöjade svart på vitt att du dömer folk pga könstillhörighet.

Det brukar vara intressant att diskutera med meningsmotståndare och skribenter med olika teorier. Men du svarar inte på besvärliga frågor, du kan inte motivera eller förklara dina teorier utan rapar bara upp samma skit i inlägg efter inlägg. Om du kan med att fortsätta skriva i tråden så hoppas jag att du rycker upp dig!
Citera
2022-01-21, 18:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Han har även två vuxna barn som skäms att ha en sån fader. De säkert lider också av detta som hänt.

Tack för ditt fortsatta engagemang i det aktuella fallet men har du pratat med de vuxna barnen? Hur vet du att dom skäms?

Om det hela kanske handlar om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden om det minsta barnet så får vi väl helt enkelt acceptera detta? Allt är givetvis en teori men den är väl inte motbevisad på något sätt?

C blev dessutom kanske provocerad och handlade i affekt? Jag utgår ifrån att du vet vad provokation är för något?
Citera
2022-01-21, 18:15
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Tack för ditt fortsatta engagemang i det aktuella fallet men har du pratat med de vuxna barnen? Hur vet du att dom skäms?

Om det hela kanske handlar om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden om det minsta barnet så får vi väl helt enkelt acceptera detta? Allt är givetvis en teori men den är väl inte motbevisad på något sätt?

C blev dessutom kanske provocerad och handlade i affekt? Jag utgår ifrån att du vet vad provokation är för något?

Även om han var provocerad så som en så stark man borde han behärska sin ilska och hålla sina händer i styr. Så gör de flesta människor.
Jag utgår ifrån att du vet vad behärska är för något.
Citera
2022-01-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ja det är nog sant men tog hon inte med sig nåt familjebidrag när hon övergav barnen och dåvarande maken? Stackars Piotr har väl berättat om denna incident i någon intervju i en polsk tidning?

Är det inte du som tycker att det är en "red flag" att någon snackar skit om sina ex? Du skrev iaf det i tråden nedan igår. Eller gäller det bara när det är kvinnor som snackar skit om sina ex?

Exen är måltavla idag för alla förbannelser, spott och svordomar men inom en snar framtid är man själv föremålet för allt detta skitsnack

(FB) Kvinnliga "red flags"

Reportaget med Piotr var i polsk media innan B hittats död. Nu när B konstaterats död kan man hoppas att Piotr fokuserar på sina barn som sörjer sin mor istället för att älta att hon lämnade honom för flera år sen. Annars skulle jag anse det som en "red flag", att sätta sin egen sorg över att ha blivit dumpad för flera år sen framför sina barns sorg över att deras mamma dödats och lämnats i skogen. Men gissningsvis och förhoppningsvis är även Piotr förkrossad över Bs öde och stöttar sina barn.
Citera
2022-01-21, 19:45
Medlem
Citat:
Provokation kan väl utgöra skäl för strafflindring?

https://lawline.se/answers/provokati...strafflindring

Aha, så då menar att C har en allvarligt psykisk störning
eller nedsatt förmåga.

Intressant.
Citera
2022-01-21, 20:48
Medlem
Citat:

Han har, enligt advokaten, erkänt att "han medverkat" till hennes död men att han 'bestrider ansvar för mord'. Det talar emot sig själv. Och rubriceringen är "mord m m". Detta kommer han åtalas för. Beroende på vad FU ger vid handen, kommer kanske en alternativ åtalspunkt föreslås för det fall han skulle frias för mordanklagelsen. Men nån "tragisk olycka", som du så gärna beskriver det, är det inte.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-21 kl. 20:51.
Citera
2022-01-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Exakt, och då troligtvis planerat att döda henne vid bästa möjliga tillfälle.
Nu får du faktiskt förklara det här att det var planerat mord !
Vem sätter sitt eget barn i bilen och åker ut för ett planerat mord?!
Jag tycker du börjar spåra ur rejält i avsaknad av FUP.
Om du hade protokollet i handen då brukar du resonera mycket bättre. Men just nu skriver du bedrövliga kommentarer.
Jag vet inte exakt vad det beror på. Har du det tråkigt eller?
Citera
2022-01-21, 21:37
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Tack (eller inte) för att du engagerar dig men i det aktuella fallet är det ju en man som är misstänkt och kanske kommer att dömas, ingen kvinna kommer väl att bli dömd? Du verkar vara inne i fel tråd? 😎

Återigen ett stort tack (!) för att du åtminstone försöker debattera men det är teorier och inget annat, vi vet alldeles för lite just nu av vad som hänt i Malmö, därav alla hypoteser men du får gärna presentera dina egna teorier om vad som kan ha hänt. Vi är nog alla nyfikna på vad du kan bidra med.

Om du har något emot teorin om en tragisk olyckshändelse i anslutning till gräl om vårdnaden så får väl du försöka motbevisa den istället för att klaga?

Tyvärr, jag är inte intresserad av dina frågor. Vänd dig gärna till någon annan.

Det är ömsesidigt. Sitt då inte och fråga mig heller och du efterfrågar debatt?
Senast redigerad av Lilett 2022-01-21 kl. 21:42.
Citera
2022-01-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu får du faktiskt förklara det här att det var planerat mord !
Vem sätter sitt eget barn i bilen och åker ut för ett planerat mord?!
Jag tycker du börjar spåra ur rejält i avsaknad av FUP.
Om du hade protokollet i handen då brukar du resonera mycket bättre. Men just nu skriver du bedrövliga kommentarer.
Jag vet inte exakt vad det beror på. Har du det tråkigt eller?
Man dödar sällan sitt ex i hastigt mod. Tanken har nog funnits där från det hon berättade att hon vill skiljas. Och jag kan inte annat än spekulera, men håller mig ifrån vilda tankar som "tragiska olyckor" och kilometerlånga inlägg med trams..

Tillägg: att B fick skyddat boende säger en del, men det verkar som om hon inte hann flytta dit. Åtminstone så som jag tolkar det.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-21 kl. 21:49.
Citera
2022-01-21, 22:03
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehauf
Är det inte du som tycker att det är en "red flag" att någon snackar skit om sina ex? Du skrev iaf det i tråden nedan igår. Eller gäller det bara när det är kvinnor som snackar skit om sina ex?

Exen är måltavla idag för alla förbannelser, spott och svordomar men inom en snar framtid är man själv föremålet för allt detta skitsnack

(FB) Kvinnliga "red flags"

Reportaget med Piotr var i polsk media innan B hittats död. Nu när B konstaterats död kan man hoppas att Piotr fokuserar på sina barn som sörjer sin mor istället för att älta att hon lämnade honom för flera år sen. Annars skulle jag anse det som en "red flag", att sätta sin egen sorg över att ha blivit dumpad för flera år sen framför sina barns sorg över att deras mamma dödats och lämnats i skogen. Men gissningsvis och förhoppningsvis är även Piotr förkrossad över Bs öde och stöttar sina barn.

Just det. Detta gjorde ju även C till Barby.
”Red flag”..
Citera
2022-01-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man dödar sällan sitt ex i hastigt mod. Tanken har nog funnits där från det hon berättade att hon vill skiljas. Och jag kan inte annat än spekulera, men håller mig ifrån vilda tankar som "tragiska olyckor" och kilometerlånga inlägg med trams..

Tillägg: att B fick skyddat boende säger en del, men det verkar som om hon inte hann flytta dit. Åtminstone så som jag tolkar det.
Nu drar du alla över en kam. Det finns olika kategorier när frun vill skiljas. Vissa känner en befrielse, vissa kämpar för att hålla henne kvar i äktenskapet för egen skull eller barnets skull och vissa känner det som ett svek som ska bestraffas på ett eller annat sätt.
Det är väldigt oklart vilken kategori V hamnar i.
Citera
2022-01-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu drar du alla över en kam. Det finns olika kategorier när frun vill skiljas. Vissa känner en befrielse, vissa kämpar för att hålla henne kvar i äktenskapet för egen skull eller barnets skull och vissa känner det som ett svek som ska bestraffas på ett eller annat sätt.
Det är väldigt oklart vilken kategori V hamnar i.
Jag pratade om män som dödat sin partner/expartner. Inte män i gemen. Eller var jag så otydlig? Och vem är "V"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in