Citat:
Ursprungligen postat av
Barby
Det är bra att du svarade mig. Jag rådfrågade i socialen och de förklarade för mig att dokument inte utfärdas med namn och personuppgifter. De målas över av sekretesskäl. Men du fick hela dokumentet med namn och personnummer. Så du jobbar där och det är ett jurisdiktionsmål när anställda lägger ut dokument på forumet.Som anställd bröt du mot lagen om sekretess. Vem som helst av oss har rätt att begära en handling och få den med personuppgifter överstrukna, och du har inte rätt att göra detta.
Givetvis svarar jag på sakliga frågor och påståenden. Det är något som för diskussionen framåt.
Först och främst - du är ute och cyklar. Jag jobbar inte på Soc. Jag är en simpel medborgare som tillvaratagit rätten att ta del av offentliga handlingar. Jag har aldrig påstått att jag har p-nummer.
Det jag fått fram, som andra användare också fått fram, är just sådana offentliga handlingar -
domar (utan personnummer, endast namn) från FV och KamR som baseras på Soc utredningar (vilka vi inte får insyn i p.g.a. sekretesskäl). FV och KamR har fått ta del av samtligt material men det vi får ta del av är deras bedömningar/slutsatser och det parterna fört fram i sak och slutanförande.