2022-01-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Det är bra att du svarade mig. Jag rådfrågade i socialen och de förklarade för mig att dokument inte utfärdas med namn och personuppgifter. De målas över av sekretesskäl. Men du fick hela dokumentet med namn och personnummer. Så du jobbar där och det är ett jurisdiktionsmål när anställda lägger ut dokument på forumet.Som anställd bröt du mot lagen om sekretess. Vem som helst av oss har rätt att begära en handling och få den med personuppgifter överstrukna, och du har inte rätt att göra detta.

Givetvis svarar jag på sakliga frågor och påståenden. Det är något som för diskussionen framåt.

Först och främst - du är ute och cyklar. Jag jobbar inte på Soc. Jag är en simpel medborgare som tillvaratagit rätten att ta del av offentliga handlingar. Jag har aldrig påstått att jag har p-nummer.

Det jag fått fram, som andra användare också fått fram, är just sådana offentliga handlingar - domar (utan personnummer, endast namn) från FV och KamR som baseras på Soc utredningar (vilka vi inte får insyn i p.g.a. sekretesskäl). FV och KamR har fått ta del av samtligt material men det vi får ta del av är deras bedömningar/slutsatser och det parterna fört fram i sak och slutanförande.
Citera
2022-01-30, 21:13
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tänker inte att de fysiskt gör det. Men har de befogenhet att ta ett sådant beslut? Sedan kan låssmed utföra själva jobbet.
Jag har ingen aning om polis har den befogenheten, men jag kan tänka mig att det är åklagare som tar beslutet då.
Lagen har ju ändrats mycket senaste åren.
Citera
2022-01-30, 21:22
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag har ingen aning om polis har den befogenheten, men jag kan tänka mig att det är åklagare som tar beslutet då.
Lagen har ju ändrats mycket senaste åren.

Jag kommer inte ihåg vilken nu, men jag vet att jag läst FUP i något fall i närtid där polis redogjort att dom stått vakt vid bostaden tills byte av låskolv kunnat genomföras för att skydda eventuell bevisning, så det görs i sådana fall. Men här var det ju egentligen tal om vilka, om någon, som har befogenhet att beordra eller godkänna låsbyte som förhindrar den ena av två boende att ta sig in i bostaden.
Citera
2022-01-30, 21:26
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ingenstans i utredningen står det skrivet att pappan slagit barnen. Det här är din sjuka fantasi. Till och med Beata påstår ingenstans att pappa slog hennes barn. Så sluta hitta på historier. Samtidigt finns det ingenstans att hitta vad C sa till sitt försvar. Har ni glömt att kopiera hans berättelse från dokumentet?

Jag kan berätta vad han sa om situationen hemma. Han sa till mig samma sak som i socialen. Hermodsdal är ett mycket farligt område. Där skjuter kriminella gäng på varandra. Det är farligt för vuxna att gå där på dagarna. Och Beata höll sina barn, inklusive sin 7-årige son, ute till 21:00. C visade mig en video på hur han förde sin son till huset i mörkret, och barnets mamma öppnade inte dörren och tvingade sin son att stå bakom glasdörren och vänta. Själv gick hon in i källaren med en kvinna. Jag såg videon med mina egna ögon.

I utrednungen star "omsorgbrist". Förstår du vad det betyder? Barnen, enligt C, satt hungriga och väntade på att han skulle komma hem och laga middag åt dem. Hon pratade med sina vänner under den här tiden. Jag såg själv med egna ögon hur C köpte sig cigaretter efter jobbet, och godis till alla tre barn. Han gjorde ingen skillnad på barn. Men så berättade en nära vän för mig att Beata köpte godis till sina äldre söner i butiken, men hon köpte ingenting till sin 7-årige son. Är detta normalt beteende för en mamma? Och det faktum att hon förstörde barnets leksak bara för att inte ge den till С. Han tänkte inte leka själv, han ville att barnet skulle leka hemma hos honom. För att inte tala om att hon övergav sina fyra små barn i Polen och i smyg , utan att säga något till någon, åkte till Sverige. Är detta normalt beteende för en mamma?

Jag kommer att begära detta dokument från socialen och läsa det i sin helhet. Det är åtminstone inte anständigt att posta här bara vad Beata sa. En ärlig person borde ha lagt ut hela dokumentet, inte delar av det.

Hur är din mentala hälsa? Var fick du orden suga och slicka? Har du glömt att ta dina piller eller vad? Om du vill veta svaren på dina frågor, be om ett möte med C och se själv om han har ett stort ärr, kärring. Samtidigt kan du slicka och suga vad du vill. Jag tror inte att du kommer att bli nekad.
Vadå vad Beata sa, har du fått för dig att B har fått säga sitt vid förvaltningsrätten?
Hon är fortfarande mördad!
Och C har ingen talan för barnen eftersom han sitter häktad för mordet på B, eller tänkte du att barnen ska klara sig hemma själva tills C kommer ut?
I såna här akuta LVU-förhandlingar så pratar erfarna barnpsykologer och särskilda utredare BARA med barnen, föräldrarna har som sagt ingen talan då.
Citera
2022-01-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Jag kommer inte ihåg vilken nu, men jag vet att jag läst FUP i något fall i närtid där polis redogjort att dom stått vakt vid bostaden tills byte av låskolv kunnat genomföras för att skydda eventuell bevisning, så det görs i sådana fall. Men här var det ju egentligen tal om vilka, om någon, som har befogenhet att beordra eller godkänna låsbyte som förhindrar den ena av två boende att ta sig in i bostaden.
Jag har vid ett tillfällelåtit byta lås då jag tappat nycklar. Jag fick visa leg, men blev inte tillfrågad om ev sambo eller liknande, vilket jag hade. Detta var långt före internets tid. Men lagar förändras och hur man gör numera vet jag tyvärr inte.
Citera
2022-01-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ingenstans i utredningen står det skrivet att pappan slagit barnen. Det här är din sjuka fantasi. Till och med Beata påstår ingenstans att pappa slog hennes barn. Så sluta hitta på historier. Samtidigt finns det ingenstans att hitta vad C sa till sitt försvar. Har ni glömt att kopiera hans berättelse från dokumentet?

.
Ursäkta, men HUR skulle Beata kunna uttala sig i utredningen? Utredningen görs just pga att Beata då var försvunnen och C satt häktad. Det står svart på vitt att barnen säger till utredarna att både de och mamman blir slagna.
Senast redigerad av Picasso2 2022-01-30 kl. 21:57.
Citera
2022-01-30, 21:57
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ursäkta, men HUR skulle Beata kunna uttala sig i utredningen? Utredningen görs just pga att Beata då var försvunnen och C satt häktad. Det står svart på vitt att barnen säger utredarna att både de och mamman blir slagna.

Dom har nog vägt in hennes förhör beträffande misshandeln då det bland annat står:

"Barnens mamma har berättat att barnen har varit närvarande vid flera tillfällen då styvfadern ska ha använt våld mot henne."
Citera
2022-01-30, 22:12
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Dom har nog vägt in hennes förhör beträffande misshandeln då det bland annat står:

"Barnens mamma har berättat att barnen har varit närvarande vid flera tillfällen då styvfadern ska ha använt våld mot henne."

Dom orden kommer nog från familjeenhetens utredning i början eftersom B sökt enskild vårdnad så hamnar utredningen automatiskt där.

Vid den tiden var C bara misstänkt för det B anmält honom för, så dom hann i princip bara starta utredningen innan B försvann.
C hann tragiskt nog före och då blir det en akut LVU-anmälan.
Citera
2022-01-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Dom orden kommer nog från familjeenhetens utredning i början eftersom B sökt enskild vårdnad så hamnar utredningen automatiskt där.

Vid den tiden var C bara misstänkt för det B anmält honom för, så dom hann i princip bara starta utredningen innan B försvann.
C hann tragiskt nog före och då blir det en akut LVU-anmälan.
C var inne på förhör kring 14-15 sept för misshandelsanmälan. 10 dgr senare var hon död.
Citera
2022-01-30, 23:20
Medlem
Citat:

Jag kan berätta vad han sa om situationen hemma. Han sa till mig samma sak som i socialen. Hermodsdal är ett mycket farligt område. Där skjuter kriminella gäng på varandra. Det är farligt för vuxna att gå där på dagarna. Och Beata höll sina barn, inklusive sin 7-årige son, ute till 21:00. C visade mig en video på hur han förde sin son till huset i mörkret, och barnets mamma öppnade inte dörren och tvingade sin son att stå bakom glasdörren och vänta. Själv gick hon in i källaren med en kvinna. Jag såg videon med mina egna ögon.

I utrednungen star "omsorgbrist". Förstår du vad det betyder? Barnen, enligt C, satt hungriga och väntade på att han skulle komma hem och laga middag åt dem. Hon pratade med sina vänner under den här tiden. Jag såg själv med egna ögon hur C köpte sig cigaretter efter jobbet, och godis till alla tre barn. Han gjorde ingen skillnad på barn. Men så berättade en nära vän för mig att Beata köpte godis till sina äldre söner i butiken, men hon köpte ingenting till sin 7-årige son. Är detta normalt beteende för en mamma? Och det faktum att hon förstörde barnets leksak bara för att inte ge den till С. Han tänkte inte leka själv, han ville att barnet skulle leka hemma hos honom. För att inte tala om att hon övergav sina fyra små barn i Polen och i smyg , utan att säga något till någon, åkte till Sverige. Är detta normalt beteende för en mamma?

Jag kommer att begära detta dokument från socialen och läsa det i sin helhet. Det är åtminstone inte anständigt att posta här bara vad Beata sa. En ärlig person borde ha lagt ut hela dokumentet, inte delar av det.

Hur är din mentala hälsa? Var fick du orden suga och slicka? Har du glömt att ta dina piller eller vad? Om du vill veta svaren på dina frågor, be om ett möte med C och se själv om han har ett stort ärr, kärring. Samtidigt kan du slicka och suga vad du vill. Jag tror inte att du kommer att bli nekad.

Nu har du redan fått allt förklarat för dig, och jag hoppas du tar till dg det och begriper svaren.

Du fortsätter din hyllningskampanj för den mordanklagade och smutskastning av offret trots att barnen vittnat om att C misshandlat hela familjen och dom behövt leva med konstant hot.

Bra ide att begära ut dokumenten själv från socialen. Förhoppningsvis hjälper det dig att komma ur förnekelsen vad C ställt till med.
Citera
2022-01-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nu har du redan fått allt förklarat för dig, och jag hoppas du tar till dg det och begriper svaren.

Du fortsätter din hyllningskampanj för den mordanklagade och smutskastning av offret trots att barnen vittnat om att C misshandlat hela familjen och dom behövt leva med konstant hot.

Bra ide att begära ut dokumenten själv från socialen. Förhoppningsvis hjälper det dig att komma ur förnekelsen vad C ställt till med.

Dem går inte begäras in från socialförvaltningen.
Citera
2022-01-30, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dem går inte begäras in från socialförvaltningen.

Trist för Barby. Får hoppas han får tillgång till dokumenten på andra sätt då. Annars fup om ca 2 mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in