Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men domen kan väl överklagas? Vi vet inte heller om C har blivit slagen men det kommer väl att visa sig i kommande FUP?

Du har ju ställt sig lika skeptisk till den bild som Barby säger sig ha sett där C var slagen? Hur vet vi att det var fråga om strypmärken förresten? Genomgick B kroppsbesiktning?

Du utesluter inte det? Men du vill samtidigt inte överväga om C verkligen har visat en bild för Barby där även han var slagen?

Den finns en röd tråd i detta fall som nästan alla lyckas se. En misshandlad kvinna som försöker slita sig loss från sin plågoande som tyvärr inte lyckas och blir mördad istället.

Nu när det börjar trilla in bevis i form av bilder och barnens vittnesmål där professionella bedömer varit med i processen tror man att även den mest inbitne förnekaren ska förstå. Men icke!

Först hade hon dragit med älskaren, och när kroppen hittades hade hon fallit och avlidit i en tragisk olycka.

Enligt Barby skulle barnen berätta att pappa slog mamma och mamma slog pappa. Men nu visade det sig att barnen bara sett pappa slå mamma och även barnet. Ja då frågar du efter en överklagan och att pappa ändå kan ha blivit slagen.

Du tror alltså att barnen ljuger?

Som Smurfstorm skrev så bygger du hela ditt case på Barbys uppgifter. Barby är ett troll av värsta sort som visat sig ljuga och ha fel gång efter annan. En död 5 barns mamma som inte kan försvara sig har blivit felaktigt anklagad för att ha mobbat och slagit sina barn av ett trådtroll du väljer att lita på till 100%. Du har inte ställt en enda kritisk fråga ang dessa uppgifter medans du inte litar på domar från svenska myndigheter som har som uppgift att se till barnens bästa.
Citera
2022-01-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag menar oktober. Vet du inte att hyran betalas en månad i förskott?

Jag har inte kysst eller smekt C:s händer. Sorry . Men jag lovar att jag ska ta reda på det åt dig så fort jag träffar C. Finns det några andra kroppsdelar du är intresserad av? Skriv till mig privat.

Spelar du rollen som utredare nu? Ingenstans stod det skrivet att sonen hävdade att hans pappa slagit honom. En av forumdeltagarna skrev att barnen led både fysiskt och psykiskt. Men man ska inte läsa andras tolkningar, utan vad som finns i utredningens material.

Herregud! Vad menar du med "С slog sin mamma"? Slog han sin mamma också? 😨

Du skrev C betalade hyran för okt och bosatte sig där.

Man behöver inte suga och slicka på någons händer för att upptäcka ett stort ärr.

Då får du läsa igen (x är deras gemensamma son).
"X har inte haft någon anledning att berätta om våld mot honom själv och mot sin mamma om det inte hade förekommit."

Barnen sa inte det du sa att dom skulle säga. Tror du att dom ljuger?
Citera
2022-01-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte haft så mkt koll på tråden på några dgr förutom nån gång. Förvaltninsrättens dom? Nu blev jag riktigt nyfiken. Har då nån länk?

Här

Citat:
Ursprungligen postat av p5eudonym
BESLUT FRÅN SÅVÄL FÖRVALTNINGSRÄTTEN SOM KAMMARRÄTTEN

GÄLLANDE GEMENSAMMA BARNET X:

Omhändertas med stöd av LVU 1 och 2 §§.

Vad avser den gemensamma sonen X ord om våld i hemmet från pappan så uppger han följande:

"Vidare har en diplomerad riskbedömare bedömt att det inte finns någon tvekan om att barnens mamma har varit utsatt för våld av Xs pappa. Xs mamma har berättat att X och hans syskon har varit närvarande vid flera tillfällen då Xs pappa ska ha använt våld mot henne. X har flertalet gånger berättat om det våld han bevittnat i hemmet och det är tydligt att X över tid utsatts för allvarliga omsorgsbrister."

Xs ställföreträdare utvecklar våldet från C enligt följande:

"X har inte haft någon anledning att berätta om våld mot honom själv och mot sin mamma om det inte hade förekommit."

Förvaltningsrätten i Malmö beslutade 2021-11-03 att parternas gemensamma son (vidare kallad "X" för censur) skulle beredas vård med stöd av lagen om LVU.

I skälen för avgörandet framgår följande:

"Genom utredningen kan även C*zary R*tzmans föräldraförmåga ifrågasättas då det finns trovärdiga uppgifter om en hemmiljö där alkoholintag och våld förekommit."

"...B*ata R*tzman och C*zary R*tzman har gemensam vårdnad om X. Mot bakgrund av att B*ata R*tzman är försvunnen kan hon inte samtycka till nödvändiga insatser för att tillgodose Xs vårdbehov. Det kan därför antas att behövlig vård inte kan ges med samtycke av dem som har vårdnaden om X."

Beslutet gällde omedelbart.

Av intresse i förevarande mål gällande Xs utsaga: Ingenstans nämns något om våld från B.

BEATAS BARN MED PIOTR – KALLADE Z OCH Y

Även B:s två sönder som föddes i Polen har omhändertagits med stöd av lagen om LVU 1 och 2 §§ (Z och Y).

Arbetsmarknads- och socialnämnden i Malmö kommun utvecklar grunden för ansökan enligt följande:

"Vidare har en diplomerad riskbedömare bedömt att det inte finns någon tvekan om att barnens mamma har varit utsatt för våld av styvfadern. Barnens mamma har berättat att barnen har varit närvarande vid flera tillfällen då styvfadern ska ha använt våld mot henne. Det råder utifrån utredningen inget tvivel om att syskonen under lång tid utsatts för allvarliga omsorgbrister där de både bevittnat våld och levt med ett latent hot om våld i vetskapen om att styvfadern när som helst kan ta till våld. Styvfadern har utsatt Y och Z för psykisk misshandel."

Vad som blir särskilt intressant, gällande exmaken Piotr som det är oerhört synd om är följande:

"Ys och Zs biologiska pappa bor i Polen och är mer eller mindre en främling för dem, trots att pojkarna har berättat om hur de genom åren gjort flera kontaktförsök. Barnens pappa har under flertalet år aktivt valt att inte ha kontakt med pojkarna. Han har lagt ansvaret för den obefintliga kontakten utanför sig själv och har också vidgått att han själv har blockerat telefonnummer. Pappan har inte under barnens uppväxt vidtagit några åtgärder för att säkerställa hur de har det, för att upprätta kontakt eller för att avhjälpa de brister som funnits i hemmiljön. Pappan bedöms allvarligt ha brustit i omsorgen om Y och Z. Pappan kan komma att bli en viktig person i barnens liv, men i dagsläget känner Y och Z inte sin pappa och vill inte bo med honom."

Barnens egna uppgifter till sin ställföreträdare och Socialnämnden:

"Ställföreträdare och offentliga biträde medger bifall till nämndens ansökningar och anför bl.a. följande. Barnen utvecklas, som hon uppfattar det, bra i jourhemmet. Barnen har talat gott om sin mamma, men har uttalat stark kritik mot och lämnat väldigt negativa uppgifter om pappan och om omsorgen i hans hem. De upplever det som att pappan inte vill ha kontakt med dem. De uttrycker att pappan hade kunnat få tag på dem om han velat. De är djupt besvikna och vill inte träffa sin pappa. Båda pojkarna vill vårdas med stöd av LVU och ser det som ett skydd."

Förvaltningsrätten i Malmö fattar följande beslut:

"Nämndens ansökan ska därmed bifallas."

Egen kommentar:
Jag delar inte besluten då jag inte anser det nödvändigt att barnens namn hamnar ute i offentligheten. De har ingenting med B:s bortgång att göra. Det jag däremot vill lyfta fram är de omständigheter som framgår av barnens egna uppgifter och hur de haft det hemma; hur de beskriver modern, styvfadern, den frånvarande pappan Piotr/C.
Citera
2022-01-30, 19:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Tack men domen kan väl överklagas? Vi vet inte heller om C har blivit slagen men det kommer väl att visa sig i kommande FUP?

Du kan väl i alla fall bemöda dig om att läsa vad andra skriver i stället för att göra bort dig stup i kvarten! Domen stod sig i högre instans och barnen nämnde ingenting kompromenterande om B.
Citat:
Du har ju ställt sig lika skeptisk till den bild som Barby säger sig ha sett där C var slagen? Hur vet vi att det var fråga om strypmärken förresten? Genomgick B kroppsbesiktning?

Har du ens tittat på fotot av Bs sönderslagna ansikte OCH märkena på halsen? Du har ju ingen koll alls! Har du någon bättre förklaring till 'halsbanden'?
Citat:
Du utesluter inte det? Men du vill samtidigt inte överväga om C verkligen har visat en bild för Barby där även han var slagen?
Vart vill du komma med det, förutom att bevisa din okunnighet om vad som är relevant i en mordutredning som denna. Är du verkligen så blåst så du tror att en lusing kan ge förmildrande omständigheter? Om nu B ens gett C en lavett!
Citera
2022-01-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Här
Tack för detta!
Nyttig läsning för oss. Det bekräftar vad de flesta av oss misstänkt. En man med dålig självkänsla som tar ut det på fru och barn. Inte konstigt att hon försökte lämna honom.
Citera
2022-01-30, 20:13
Medlem
Citat:
Tack men domen kan väl överklagas?

Om du tar av dig glasögonen med tunnelseende och läser samtliga inlägg så får du svar på de flesta frågor du ställer. På så sätt kan tråden gå framåt och upprepningar blir onödiga. Domen är överklagad och har vunnit laga kraft.

Edit: Såg att sybel var snabbare på bollen, tack.
Citera
2022-01-30, 20:26
Medlem
Citat:

Du lan väl åtminstone läsa vad som skrivs? Tror du fortfarande på en "tragisk olycka", och kan du ta in att både barnen och Beata varit rejält utsatta för den här mannen? Barnen har ingen som helst anledning att ljuga.

Och stackars Piotr som gnällde ut rejält i tidningen, men enl hans barn i Sverige så ville han inte ha någon som helst kontakt. Han blockerade t o m deras mobilnummer.
Citera
2022-01-30, 20:37
Medlem
Citat:

Enligt Barby skulle barnen berätta att pappa slog mamma och mamma slog pappa. Men nu visade det sig att barnen bara sett pappa slå mamma och även barnet. Ja då frågar du efter en överklagan och att pappa ändå kan ha blivit slagen.

Ingenstans i utredningen står det skrivet att pappan slagit barnen. Det här är din sjuka fantasi. Till och med Beata påstår ingenstans att pappa slog hennes barn. Så sluta hitta på historier. Samtidigt finns det ingenstans att hitta vad C sa till sitt försvar. Har ni glömt att kopiera hans berättelse från dokumentet?

Jag kan berätta vad han sa om situationen hemma. Han sa till mig samma sak som i socialen. Hermodsdal är ett mycket farligt område. Där skjuter kriminella gäng på varandra. Det är farligt för vuxna att gå där på dagarna. Och Beata höll sina barn, inklusive sin 7-årige son, ute till 21:00. C visade mig en video på hur han förde sin son till huset i mörkret, och barnets mamma öppnade inte dörren och tvingade sin son att stå bakom glasdörren och vänta. Själv gick hon in i källaren med en kvinna. Jag såg videon med mina egna ögon.

I utrednungen star "omsorgbrist". Förstår du vad det betyder? Barnen, enligt C, satt hungriga och väntade på att han skulle komma hem och laga middag åt dem. Hon pratade med sina vänner under den här tiden. Jag såg själv med egna ögon hur C köpte sig cigaretter efter jobbet, och godis till alla tre barn. Han gjorde ingen skillnad på barn. Men så berättade en nära vän för mig att Beata köpte godis till sina äldre söner i butiken, men hon köpte ingenting till sin 7-årige son. Är detta normalt beteende för en mamma? Och det faktum att hon förstörde barnets leksak bara för att inte ge den till С. Han tänkte inte leka själv, han ville att barnet skulle leka hemma hos honom. För att inte tala om att hon övergav sina fyra små barn i Polen och i smyg , utan att säga något till någon, åkte till Sverige. Är detta normalt beteende för en mamma?

Jag kommer att begära detta dokument från socialen och läsa det i sin helhet. Det är åtminstone inte anständigt att posta här bara vad Beata sa. En ärlig person borde ha lagt ut hela dokumentet, inte delar av det.

Citat:
Man behöver inte suga och slicka på någons händer för att upptäcka ett stort ärr.

Hur är din mentala hälsa? Var fick du orden suga och slicka? Har du glömt att ta dina piller eller vad? Om du vill veta svaren på dina frågor, be om ett möte med C och se själv om han har ett stort ärr, kärring. Samtidigt kan du slicka och suga vad du vill. Jag tror inte att du kommer att bli nekad.
Citera
2022-01-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ingenstans i utredningen står det skrivet att pappan slagit barnen. Det här är din sjuka fantasi. Till och med Beata påstår ingenstans att pappa slog hennes barn. Så sluta hitta på historier. Samtidigt finns det ingenstans att hitta vad C sa till sitt försvar. Har ni glömt att kopiera hans berättelse från dokumentet?

Jag kan berätta vad han sa om situationen hemma. Han sa till mig samma sak som i socialen. Hermodsdal är ett mycket farligt område. Där skjuter kriminella gäng på varandra. Det är farligt för vuxna att gå där på dagarna. Och Beata höll sina barn, inklusive sin 7-årige son, ute till 21:00. C visade mig en video på hur han förde sin son till huset i mörkret, och barnets mamma öppnade inte dörren och tvingade sin son att stå bakom glasdörren och vänta. Själv gick hon in i källaren med en kvinna. Jag såg videon med mina egna ögon.

I utrednungen star "omsorgbrist". Förstår du vad det betyder? Barnen, enligt C, satt hungriga och väntade på att han skulle komma hem och laga middag åt dem. Hon pratade med sina vänner under den här tiden. Jag såg själv med egna ögon hur C köpte sig cigaretter efter jobbet, och godis till alla tre barn. Han gjorde ingen skillnad på barn. Men så berättade en nära vän för mig att Beata köpte godis till sina äldre söner i butiken, men hon köpte ingenting till sin 7-årige son. Är detta normalt beteende för en mamma? Och det faktum att hon förstörde barnets leksak bara för att inte ge den till С. Han tänkte inte leka själv, han ville att barnet skulle leka hemma hos honom. För att inte tala om att hon övergav sina fyra små barn i Polen och i smyg , utan att säga något till någon, åkte till Sverige. Är detta normalt beteende för en mamma?

Jag kommer att begära detta dokument från socialen och läsa det i sin helhet. Det är åtminstone inte anständigt att posta här bara vad Beata sa. En ärlig person borde ha lagt ut hela dokumentet, inte delar av det.

Hur är din mentala hälsa? Var fick du orden suga och slicka? Har du glömt att ta dina piller eller vad? Om du vill veta svaren på dina frågor, be om ett möte med C och se själv om han har ett stort ärr, kärring. Samtidigt kan du slicka och suga vad du vill. Jag tror inte att du kommer att bli nekad.

Om du hade läst andra användares inlägg ordentligt så kommer dokumenten laddas upp i veckan om det går att maskera barnens namn. Anledningen till att jag inte la upp samtliga dokument har uteslutande att göra med att jag värnar om barnens integritet. Barnen är inte en del av denna soppa varför deras identiteter bör hållas hemliga. Däremot dementerar deras uppgifter flera omständigheter som några här i tråden försöker få fram. Handlar inte om min trovärdighet eller sanningshalten i det jag postat. Det grundas uteslutande i respekt för barnen. Av det som går att urskilja ur domen framgår det ingenting om bristande föda, hygien eller dylikt från B:s håll.

Men vad skönt att lägsta nivå för att vara en rimlig och omsorgsfull förälder är att köpa godis till barnen. Då är det bara att slå, så länge de får lördagsgodis för en tjuga.
Citera
2022-01-30, 20:49
Medlem
Citat:
Om du vill veta svaren på dina frågor, be om ett möte med C och se själv om han har ett stort ärr, kärring.

Av största välvilja får jag härmed påminna dig om att C sitter frihetsberövad med restriktioner. Går inte att träffa honom då han sitter inspärrad på 8kvm 23h/dygn när han inte har promenad i tårtbiten på häktet i Malmö.
Citera
2022-01-30, 20:57
Medlem
Citat:
Samtidigt finns det ingenstans att hitta vad C sa till sitt försvar. Har ni glömt att kopiera hans berättelse från dokumentet?

C tillbakavisar såklart samtliga uppgifter och hans offentliga biträde för fram att "Det finns inga uppgifter i utredningen som ger stöd för att han gjort sig skyldig till våld utöver Xs och hans mammas uppgifter." - X ÄR ALLTSÅ DERAS GEMENSAMMA SON SOM LÄMNAT SÅDANA UPPGIFTER! (För det fall du missar att ta in den omständigheten även denna gång)

C menar att det inte föreligger omsorgsbrister utöver att han sitter frihetsberövad till följd av att han är misstänkt för brott mot X mamma. Ingenstans nämns det något om att B skulle brustit i sin omsorgsförmåga. Oavsett vad C lämnade för uppgifter i sin utsaga så fann såväl FV som KamR att hans uppgifter inte skulle tillmätas avgörande betydelse och att barnen inte farit med osanning.
Citera
2022-01-30, 20:58
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:

Jag ser verkligen fram emot att läsa Cs version, men jag tvivlar på att den kommer att förmedla det du önskar.

I domen står det:

Det kanske är språkförbistringar men det betyder att 7-åringen HAR berättat att C slagit honom och hans mamma (B) och att bedömarna inte ser någon anledning till varför han skulle ljuga om det.

Har du någonsin träffat B och pratat med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in