Citat:
Ursprungligen postat av
ursalund
Jag håller inte med dig. Han har inte planerat det. Han är ingen mördare innerst inne. Visst var han våldsam, kunde inte behärska sig. Sista månadens händelser säkert påverkade hans psyke djupt. Och det var negativ påverka., Knappast att han var i labil tillstånd men fortfarande kunde tänka vad är rätt eller fel. Jag tror knappast att man förklarar honom psyksjuk.
Det slog slint och han sen gjorde allt att inte blir anklagad. Varför var han tyst i 2 månader? Jag tror att lilla sonen är orsaken trots allt. Pojken är hans ögonsten och tanken att han kommer leva utan föräldrar fick honom att hålla tyst. I sit naivitet hoppades han att man hittar inte kroppen, han går fri och tar hand om sin son.
De där tankegångarna fungerar bra ihop med min teori att paret grälade och bråkade om vårdnaden om den lilla sonen och att detta sista gräl urartade?
Din hypotes är dock att det slog slint hos C men min hypotes går ut på att paret var vana att gräla och utöva handgemäng med varandra men under det sista mötet så ägde en tragisk olyckshändelse rum och kvinnan råkade av misstag avlida? Det är ingen orimlig teori om du tänker efter, inte sant?
Användaren Barby har postat inlägg där det hävdas att C uppvisat en bild där han var slagen blodig, B har däremot visat upp sig för gammelmor på bilder när hon var slagen.
Är det inte dags att säcken knyts ihop nu? Båda parter verkar ju ha slagit den andra utifrån vad vi vet just nu?
Tack för ett bra inlägg annars, C är med stor sannolikhet ingen kallblodig mördare. Däremot kan han i teorin ha hamnat i en omöjlig situation där enda utvägen var att neka till inblandning.