2022-01-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok, lite underligt att ta en screenshot. Han kanske redan då misstänkte nånting.

La även märket till att anstalten fosie kom med på bilden. Kanske där C hamnar så han kan blicka ut från cellen och bli påmind om vad han ställt till med.

Cezary hamnar knappast på Fosie.
Citera
2022-01-03, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Bara för att han har erkänt nåt behöver inte betyda att han är skyldig till mord eller inte ens det brott han har erkänt sig skyldig till.

Det är sant och vi har dessutom inte sett på papper vad han exakt har erkänt?

C kan dessutom ta tillbaka sitt erkännande vad det nu handlar om, det är rätt vanligt att folk gör detta oavsett vilket brott de är misstänkta för.
Citera
2022-01-03, 02:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Jag håller inte med dig. Han har inte planerat det. Han är ingen mördare innerst inne. Visst var han våldsam, kunde inte behärska sig. Sista månadens händelser säkert påverkade hans psyke djupt. Och det var negativ påverka., Knappast att han var i labil tillstånd men fortfarande kunde tänka vad är rätt eller fel. Jag tror knappast att man förklarar honom psyksjuk.
Det slog slint och han sen gjorde allt att inte blir anklagad. Varför var han tyst i 2 månader? Jag tror att lilla sonen är orsaken trots allt. Pojken är hans ögonsten och tanken att han kommer leva utan föräldrar fick honom att hålla tyst. I sit naivitet hoppades han att man hittar inte kroppen, han går fri och tar hand om sin son.

De där tankegångarna fungerar bra ihop med min teori att paret grälade och bråkade om vårdnaden om den lilla sonen och att detta sista gräl urartade?

Din hypotes är dock att det slog slint hos C men min hypotes går ut på att paret var vana att gräla och utöva handgemäng med varandra men under det sista mötet så ägde en tragisk olyckshändelse rum och kvinnan råkade av misstag avlida? Det är ingen orimlig teori om du tänker efter, inte sant?

Användaren Barby har postat inlägg där det hävdas att C uppvisat en bild där han var slagen blodig, B har däremot visat upp sig för gammelmor på bilder när hon var slagen.

Är det inte dags att säcken knyts ihop nu? Båda parter verkar ju ha slagit den andra utifrån vad vi vet just nu?

Tack för ett bra inlägg annars, C är med stor sannolikhet ingen kallblodig mördare. Däremot kan han i teorin ha hamnat i en omöjlig situation där enda utvägen var att neka till inblandning.
Citera
2022-01-03, 02:58
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ser ut som hon tog en screenshot 23:10. Finns en annat tid i självs bilden som säger 13:37. Kan den verkligen stämma?
Ok. Jag som har dålig koll.
Citera
2022-01-03, 03:23
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Om Barby är ett troll eller inte kommer, som du säger, snart fram. Hen påstår sig har varit på förhör hos polisen. Om inte polisen slänger dessa förhör i 'slasken' så kommer vi andra få veta vad hen har sagt.
Jag tror inte Barby har insett att hen eventuellt outar sig själv. Oavsett ser jag fram mot FUP, så att vi kan jämföra tidigare teorier/spekulationer och tvärsäkra uttalanden i tråden.
Jag misstänker att det går direkt till slasken och vi förblir ovetande.
Citera
2022-01-03, 03:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
jag var inte förhör själv så jag vet inte vad jag kan säga men rätt spår menar jag bara hur det nog är mord och inte olycka

Du vill bara tro det värsta, den mest troliga hypotesen är fortfarande en sorglig olycka i samband med gräl. Sen får du fantisera bäst du vill.

Det finns förövrigt inga bevis för att du kände det aktuella paret.
Citera
2022-01-03, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De där tankegångarna fungerar bra ihop med min teori att paret grälade och bråkade om vårdnaden om den lilla sonen och att detta sista gräl urartade?

Din hypotes är dock att det slog slint hos C men min hypotes går ut på att paret var vana att gräla och utöva handgemäng med varandra men under det sista mötet så ägde en tragisk olyckshändelse rum och kvinnan råkade av misstag avlida? Det är ingen orimlig teori om du tänker efter, inte sant?

Användaren Barby har postat inlägg där det hävdas att C uppvisat en bild där han var slagen blodig, B har däremot visat upp sig för gammelmor på bilder när hon var slagen.

Är det inte dags att säcken knyts ihop nu? Båda parter verkar ju ha slagit den andra utifrån vad vi vet just nu?

Varför tror du mer på Barby, som inte har något bildbevis whatsoever, på den ”påstådda” misshandeln Beata gjorde på C enligt Barby??

Samtidigt som det finns bildbevis på Cezays misshandel av Beata?

Hur tänker du där?
Citera
2022-01-03, 03:56
Medlem
Citat:
Du vill bara tro det värsta, den mest troliga hypotesen är fortfarande en sorglig olycka i samband med gräl. Sen får du fantisera bäst du vill.

Hur vet DU att agnieszkaa inte kände det aktuella paret?

Att vara så fyrkantig att man inte kan ta in vad andra användare skriver, finner jag sorgesamt på sätt och vis.
Citera
2022-01-03, 03:56
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
jag var inte förhör själv så jag vet inte vad jag kan säga men rätt spår menar jag bara hur det nog är mord och inte olycka

Citat:

Nu tror jag du är desperat? Du svarar på ett nästan två dagar gammalt inlägg?
Vad tror du på, som är bättre?
Vad är det som gör "en sorglig olycka i samband med gräl" till "den mest troliga hypotesen"?
Vad är det som får dig att påstå att agnieszkaa fantiserar?
Vilka bevis tycker du att någon som postar på FB måste ge för att bli trovärdig?
Många frågor blev det? Hur många svar blir det?
Citera
2022-01-03, 04:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Om och om igen slås jag av en sådan förundran om du är ett prakttroll, har en eller flera diagnoser, eller bara har en särdeles otur när du tänker.

Citat:
Nu vet vi dock inte hur hans fru uppträdde i anslutning till deras sista bråk

Nej det vet vi inte, däremot så har trådens kanske mest pålitliga uppgiftslämnare postat inlägg där han redovisar att C ska ha berättat om sina trista erfarenheter av frun men om du sen väljer att inte tro på detta är ditt problem.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Citat:
Du yrar om vilka osannolika scenarion som inte går att utesluta.

Det finns inget osannolikt med teorin om en sorglig olycka i samband med gräl.

Såna olyckor har inträffat tidigare och kommer med stor säkerhet att inträffa igen.

Citat:
Ett sannolikt scenario som inte heller går att utesluta är att C var vansinnig över vad B i hans ögon "ställt till med" senaste tiden

En alternativ teori är att B var vansinnig över vad C ställt till med? Han sov utanför dörren till bostaden och hade fräckheten att sova i sin bil flera dagar? Han verkar inte direkt ha varit den allra lydigaste maken i Malmö? C lämnade väl också ett Playstation till B som skulle överlämnas till sonen, kanske gjorde C detta helt utan B:s godkännande? Hon ville väl dessutom ha ensam vårdnad om den gemensamma sonen? C var nog en usel pappa som kanske inte gick med på detta?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-03 kl. 04:34.
Citera
2022-01-03, 04:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Hur vet DU att agnieszkaa inte kände det aktuella paret?

Hon uppger att hon inte varit på förhör. Kanske för att hon aldrig ens träffat paret? Klassiskt exempel på troll som tågar in i en tråd utan att ha på fötterna.

Citat:
Att vara så fyrkantig att man inte kan ta in vad andra användare skriver, finner jag sorgesamt på sätt och vis.

Då borde väl du applådera Barby? Han uppger att han varit på förhör, eller är det skillnad på folk och folk nu helt plötsligt? Fyrkantig kan du vara själv
Citera
2022-01-03, 04:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Samtidigt som det finns bildbevis på Cezays misshandel av Be*t*?

Tack men en bild eller två bevisar ingenting om vem eller vad som KAN ha vållat skadorna.

Jag såg senast för en vecka sen bilder på en äldre kvinna som ramlat/snubblat i sitt hem och det märkliga var att ansiktsskadorna såg precis ut som bilderna på B.

Sett ur detta perspektiv så kan B i teorin lika gärna ha snubblat på en mattkant hemma efter ha druckit lite för mycket vin för att sen skylla allt på maken som hon var osams med?

Att det dessutom finns människor som fejkar misshandel är känt sen lång tid tillbaka. Nu vet dock inte vi om det ägt rum i det aktuella fallet?

Återkom gärna med dina synpunkter på mitt inlägg.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2022-01-03 kl. 04:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in