2022-01-30, 08:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon hade med allra största sannolikhet varit i livet idag om hon hade stannat hos Piotr. Varför ens ifrågasätta det? Men visst, alla människor har ett fritt val här i livet, problemet är bara att vissa väljer fel väg att gå.
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Fanns säkert skäl till varför hon lämnade Piotr. Men om jag uppfattar dig rätt var C inte ett bra val? Det var fel väg att gå? Med facit i hand så..
Citat:
Ingen åsikt om detta men man får intrycket av att du anser att B gjorde ett felaktigt beslut när hon lämnade maken P och de fyra barnen i Polen för att resa till Malmö?
DU skriver att DU anser att B gjorde ett FELVAL när hon lämnade P. När Zicksack frågar efter ett förtydligande så har DU INGEN ÅSIKT, utan lägger DINA ORD i mun på Zicksack.
Är det denna rundgång du benämner 'seriös debatt'? Jag har noterat att du ofta använder dig av den 'debattekniken' men denna gång var det extra tydligt.
Det förefaller inte vara din avsikt att ventilera fallet som sådant; varför, hur, var och när togs B av daga?
Har du någon åsikt om huruvida den nya infon vi fått stärker misstankarna mot C eller tycker du den pekar mot att C sitter felaktigt häktad?
Citera
2022-01-30, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfStorm
Provar på nytt med länk då:
(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Ja onykter eller stort kontrollbehov är min tanke.

Tack, fungerade nu och jag kommer ihåg inlägget när jag ser det.

Gräsis tycker synd om honom som fick ligga där och sova... själv tänker jag vilken dja fyllegubbe.

Frågan är hur mycket sanning det ligger i det... om C kommit så långt som till dörren kan man anta att han bankat på och B borde ha ringt polisen per omg.
Kan iof ha varit så att hon och barnen inte var hemma vid tillfället (nyss fått låset utbytt och tyckte att det inte var läge att vara hemma) utan det var grannar som fann honom sovandes utanför dörren på morgonen och kontaktade polis.
Citera
2022-01-30, 09:37
Medlem
Citat:
Vi vet fortfarande inte vem som har gjort vad i det aktuella fallet. Det kommer att framgå av FUP:et.
Du har för bråttom helt enkelt och vägleds av fördomar och förutfattade meningar.

När har barnen blivit misshandlade och av vem?

Nu när du tagit del av förvaltningsrättens dom där det framgår att C misshandlat B och barnen både fysiskt och psykiskt. Barnen har varit närvarande vid flera tillfället och bevittnat misshandeln. Dom berättar även att dom levt under latent hot om våld från styvfaders sida. Detta råder det inget tvivel om enligt domen.

Du har tidigare ställt dig skeptiskt till äktheten i bilderna som B skickade till sin syster där vi kunde se märken av strypning samt blåmärken och rivmärken i ansiktet.

Hon kan givetvis ha provocerat honom till detta så han handlat i affekt. Men har du övervägt att C kan vara skyldig till att ha misshandlat B och att resultatet vi kan se på bilderna är C a verk?
Citera
2022-01-30, 09:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack, fungerade nu och jag kommer ihåg inlägget när jag ser det.

Gräsis tycker synd om honom som fick ligga där och sova... själv tänker jag vilken dja fyllegubbe.

Frågan är hur mycket sanning det ligger i det... om C kommit så långt som till dörren kan man anta att han bankat på och B borde ha ringt polisen per omg.
Kan iof ha varit så att hon och barnen inte var hemma vid tillfället (nyss fått låset utbytt och tyckte att det inte var läge att vara hemma) utan det var grannar som fann honom sovandes utanför dörren på morgonen och kontaktade polis.
Det där med utbytt lås ställer jag mig väldigt skeptisk till, då det är en brottslig handling. Jag har inte lyckats hitta info om att polisen har möjlighet att göra det i sådana här fall.
Däremot kan jag tänka mig att C gett sig iväg utan nyckel och därför inte kunde ta sig in på egen hand. Om han då kom hem bra på kanelen är det fullt förståeligt att B inte hade lust att släppa in honom.
Citera
2022-01-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det där med utbytt lås ställer jag mig väldigt skeptisk till, då det är en brottslig handling. Jag har inte lyckats hitta info om att polisen har möjlighet att göra det i sådana här fall.
Däremot kan jag tänka mig att C gett sig iväg utan nyckel och därför inte kunde ta sig in på egen hand. Om han då kom hem bra på kanelen är det fullt förståeligt att B inte hade lust att släppa in honom.

Polisen får inte byta lås, ska det bytas måste det ha kommit från soc i så fall. Och låssmed tillkallas av dessa.

Det har framkommit så mycket i tråden att jag inte riktigt kommer ihåg var uppgifter har kommit ifrån.

Allt från att B fått flytta till annat boende till att C skaffat sig en annan plats att bo på. Jag tänker att någon av B eller C borde ha haft tillgång till lägenheten och bo kvar där.

Tiden lär utvisa vad som är sant i denna fråga.
Citera
2022-01-30, 10:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Polisen får inte byta lås, ska det bytas måste det ha kommit från soc i så fall. Och låssmed tillkallas av dessa.

Det har framkommit så mycket i tråden att jag inte riktigt kommer ihåg var uppgifter har kommit ifrån.

Allt från att B fått flytta till annat boende till att C skaffat sig en annan plats att bo på. Jag tänker att någon av B eller C borde ha haft tillgång till lägenheten och bo kvar där.

Att C var utelåst är det flera oberoende som skrivit. Men jag tror att det beror på att han inte tagit nyckel med sig. Låsbyte ser jag som en trådsanning.
Citera
2022-01-30, 10:18
Medlem
Citat:

Ni kan söka på skribenten snikkipikki. För mig är detta en trovärdig uppgiftslämnare. Förmodligen granne .
Jag tror inte B var tillräckligt försiktig veckorna innan hon dödades. Jag tror hon bodde kvar i lägenheten med barnen och även träffade C till och från. Det är nog svårt att helt undvika pappan till deras gemensamma barn så länge han har umgängesrätt. Kanske hade hon fått något tillfälligt boende men barnen inte trivdes där.
Citera
2022-01-30, 11:10
Medlem
sybels avatar
Låsbyte
25/9 lördag Postat av snikkipikki
Hon bodde på adressen för 2-3 veckor sedan, plus att jag personligen såg henne gå upp i lägenheten i fredags vid 10 på morgonen
27/9 Postat av snikkipikki
MGM har dåligt humör och var våldsam. Jobbar som byggnadsarbetare och bilen som eftersöks är hans jobb bil om jag inte minns fel. BO har försökt låsa ute MGM men då sov han utanför hennes dörr kommande natt och dagen efter var polis på plats. Hon har inte varit skriven på adressen på Hermodsdal på ett bra tag. Är nästan säker på att de är ett svartsjukedrama som är grunden på det
27/9 Postat av snikkipikki
Svar ja, de bodde ihop för senast någon vecka sen
Postat av snikkipikki
Han är pappa till ett barn som bor på professorsgatan. Det bor totalt tre barn, mgm och BO på den adressen, eller ja det gjorde iallfall tills för 2-3 veckor sedan då han blev utslängd
Postat av snikkipikki
Hon bytte lås på dörren och bad fastighetsbolaget inaktivera hans tagg. Så jo, hon bodde kvar med barnen på adressen.
Postat av snikkipikki
100% sanning i det jag berättar. När hon bytte låset så sov han utanför dörren i trapphuset, dagen efter var polis på plats i lägenheten

Snikkipikki! Jag hoppas du ursäktar att jag satt ihop dina inlägg.
Citera
2022-01-30, 11:39
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Det fanns kanske också skäl för P att blockera vissa telefonnummer eller att berätta sin version av det hela i polsk media?

Ingen åsikt om detta men man får intrycket av att du anser att B gjorde ett felaktigt beslut när hon lämnade maken P och de fyra barnen i Polen för att resa till Malmö?

Du har ingen åsikt? Som anser att man annars inte för en seriös debatt och pressar andra att svara? Har du sovit dig igenom tråden, som du frågade en annan användare?
Du missade att ta med i citatet ”att med facit i hand så..)

Att blockera barnen (som du kallar vissa) när de ringer, vore intressant vad du har för åsikt kring vad det skulle vara för skäl?
Ur ett filosofiskt perspektiv har vi alla våra val och skäl, men den sk debatten här är ju våra tolkningar. (Eller dina återkommande benämningar hypoteser/teorier/spekulationer).

Framför vidare ett tack (som du själv använder härinne), men mitt går till Sybel, som så uppmärksamt såg din rundgång i debatteknik.
Senast redigerad av Zicksack 2022-01-30 kl. 12:17.
Citera
2022-01-30, 11:40
Medlem
sybels avatar
Det känns lite B att gissa och spekulera runt sådant som garanterat finns dokumenterat i fup, men det är ändå intressant att bolla idéer och läsa hur andra tänker.
Citera
2022-01-30, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauretanien
Från Sydsvenskan bl.a. står såhär:

"Jan och Inger Andersson som bor i området promenerar ofta kring golfbanan i Oxie. Under Jan Anderssons kvällspromenad i fredags stötte han på ett par som matchar beskrivningen av den försvunna kvinnan och den anhållne mannen, berättar han. Han gick längsmed golfbanan när de gick förbi.

– Jag sa hej. Hon sa också hej. Han sa inte någonting direkt utan bara tittade. Jag tänkte inte mer på det för det är vanligt man träffar folk. Jag har tänkt på det nu efteråt mer och mer att det måste vara de två, säger han.

Enligt flera källor till Sydsvenskan ska kvinnan och hennes expartner, den nu häktade mannen, ha stämt träff på fredagskvällen. Runt 18-tiden ska de tillsammans med sitt gemensamma barn kört ut till ett skogsområde. Väl där fick barnet vänta i bilen medan föräldrarna gick på en promenad. Sedan kom bara pappan tillbaka, och sa till barnet att mamman skulle bli hemkörd av en kompis. Sedan dess har kvinnan inte synts till, och några timmar senare, strax efter midnatt natten till lördag, anmäldes hon försvunnen. När polisen kontrollerade kvinnans bostad, där också hennes expartner, den nu häktade mannen, var folkbokförd, så var den tom. Kort senare greps mannen och anhölls på lördagsmorgonen."

Det fetade måste ju avse Professorsg.
Citera
2022-01-30, 12:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Citat:
Ursprungligen postat av Mauretanien
Från Sydsvenskan bl.a. står såhär:

"Jan och Inger Andersson som bor i området promenerar ofta kring golfbanan i Oxie. Under Jan Anderssons kvällspromenad i fredags stötte han på ett par som matchar beskrivningen av den försvunna kvinnan och den anhållne mannen, berättar han. Han gick längsmed golfbanan när de gick förbi.

– Jag sa hej. Hon sa också hej. Han sa inte någonting direkt utan bara tittade. Jag tänkte inte mer på det för det är vanligt man träffar folk. Jag har tänkt på det nu efteråt mer och mer att det måste vara de två, säger han.

Enligt flera källor till Sydsvenskan ska kvinnan och hennes expartner, den nu häktade mannen, ha stämt träff på fredagskvällen. Runt 18-tiden ska de tillsammans med sitt gemensamma barn kört ut till ett skogsområde. Väl där fick barnet vänta i bilen medan föräldrarna gick på en promenad. Sedan kom bara pappan tillbaka, och sa till barnet att mamman skulle bli hemkörd av en kompis. Sedan dess har kvinnan inte synts till, och några timmar senare, strax efter midnatt natten till lördag, anmäldes hon försvunnen. När polisen kontrollerade kvinnans bostad, där också hennes expartner, den nu häktade mannen, var folkbokförd, så var den tom. Kort senare greps mannen och anhölls på lördagsmorgonen."

Det fetade måste ju avse Professorsg.
Då går frågan till Tufsankatt som verkar ha koll. Hur troligt kan det vara att soc beslutat om låsbyte? Och hur är den beslutsgången?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in