2021-12-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Kanske det, eller någon som han vet inte skulle fråga. I inledningsskedet sa polisen att det inte kunde uteslutas att det fanns medhjälpare. OM nu bilen hittades åt Bokskogen till och C hämtades in i Malmö KAN det vara det polisen syftade till

Den hittades nära kroppen
Citera
2021-12-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Menar du att hoj mördades i Oxie och han därefter körde kroppen till Yddingesjön eller att mordet skedde vid Yddingesjön?

Jag vet inte. Skedde kanske vid yddingesjön. Körde efter att något hänt med B hem sin son som väntade i bilen. Åker tillbaka till sjön av något skäl kanske för att dölja kroppen eller för att kolla om hon levde. Dumpade av någon anledning bilen där i närheten. Någon kör hem honom och åker sen till Polen och kastar väskan i ystad på vägen.
Citera
2021-12-07, 22:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiotretton
Det sägs så i tråden, men det är inte bekräftat av polisen. Varifrån C hämtades in är heller inte bekräftat. Om det är på olika ställen har han ju fått hjälp att ta sig från bilen. Detta har ventilerats tidigare, men tyvärr har det drunknat i all ovidkommande rappakalja. Frågan om vem som dumpat väskan kvarstår dock.
Citera
2021-12-07, 22:25
Medlem
Citat:

25/9 publicerar Sydsvenskan en artikel om B:s försvinnande med informationen:
Då mannen greps beslagtar man även bilen.

Jag tolkar det som Sydsvenskan skrev, att han greps på samma plats som dom beslagtar bilen.

Stämmer båda dessa uppgifter betyder det att han greps nära kroppen.
Citera
2021-12-07, 22:28
Medlem
Citat:
25/9 publicerar Sydsvenskan en artikel om B:s försvinnande med informationen:
Då mannen greps beslagtar man även bilen.

Jag tolkar det som Sydsvenskan skrev, att han greps på samma plats som dom beslagtar bilen.

Stämmer båda dessa uppgifter betyder det att han greps nära kroppen.

Ja det låter så och det låter helt fel.
Citera
2021-12-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ja det låter så och det låter helt fel.

Kan du ge nån information hur du fått vetskap att bilen anträffades i direkt anslutning till kroppen?
Citera
2021-12-07, 22:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Men att han har flyttat kroppen känns inte sannolikt det händer inte så ofta.
Jag tycker också det låter spektakulärt, men Bs mobil stängdes av/dog i Oxie, sonen blev hemskjutsad och sedan återfanns bilen mitt ut i ingenstans (om det stämmer). Det måste innebära att han kört tillbaka.
Citera
2021-12-07, 22:41
Medlem
Citat:
Kan du ge nån information hur du fått vetskap att bilen anträffades i direkt anslutning till kroppen?

Nej, det lämnas inte ut
Citera
2021-12-07, 22:45
Medlem
Citat:
Nej, det lämnas inte ut

Ok, jag misstror dig inte men har svårt att få det att gå ihop med Sydsvenskans något otydliga rapportering. Men du är 100% säker?
Citera
2021-12-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ok, jag misstror dig inte men har svårt att få det att gå ihop med Sydsvenskans något otydliga rapportering. Men du är 100% säker?

Förstår det och jag får inte heller ihop det som de skrivit. Jag är 99% säker på att en bil som är inblandad hittades där. Finns det fler bilar som kan vara inblandade som vi känner till? Sydsvenskan kan ha blandat ihop begreppen.
Citera
2021-12-07, 22:59
Medlem
Citat:
Förstår det och jag får inte heller ihop det som de skrivit. Jag är 99% säker på att en bil som är inblandad hittades där. Finns det fler bilar som kan vara inblandade som vi känner till? Sydsvenskan kan ha blandat ihop begreppen.

Cezary har två bilar skrivna på sig. Den silvriga Suzukin som det skrivits om som är beslagtagen, samt en a4 från 1995. Kanske hade han tillgång till nån arbetsbil.

Lutar mer åt att Sydsvenskan varit otydlig. Tror han greps på en plats 02:00 och att bilen hittades på annan plats efter det.
Citera
2021-12-07, 23:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Barby är den som är minst trovärdig i den här tråden.
- det skulle inte förvåna mig om B slog sina barn också.. eller
- B kallade sina familjemedlemmar för kurva där hemma som betyder hora.

Låter det tillförlitligt tycker du när någon skriver så?

Tack men du saknar trovärdighet själv helt och hållet så dina lama försök att förminska Barby och dennes tillförlitlighet klingar falskt.

Borde inte vi avvakta FUP så får vi svar på om Barbys påståenden stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in